Blink Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 Het is precies hetzelfde lijstje, ik heb net gekeken. Ik las trouwens net op een website dat een programa zoals Windows Media Player 11 ook heel erg veel geheugen zuipt. Een alternatief zoals Winamp is dat dan beter of maakt het in geheugen ook weer niet zoveel uit? Reageren
nick11123 Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 Het is precies hetzelfde lijstje, ik heb net gekeken.Ik las trouwens net op een website dat een programa zoals Windows Media Player 11 ook heel erg veel geheugen zuipt. Een alternatief zoals Winamp is dat dan beter of maakt het in geheugen ook weer niet zoveel uit? Ik denk niet dat je zoveel druk om moet maken. want Windows media player mischien heb je gelezen dat je ongv minimaal 512 Mb werkgeheugen heb maar dat hoeft niet ik heb nu Windows Media player, Msn, en Internet exploder aan staan en ik gebruik maar 2 procent van me CPU en bij msconfig heb ja natuurlijk dezelfde lijst alleen daar kan je ze uitzetten en met CCleaner kan je ze verwijderen. Maar als je telkens 100% ziet staan dan is dat niet erg dat komt gewoon omdat hij wat moet opstarten enzo en dat duurt altijd minder dan een seconde Reageren
Blink Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 Ik moet me inderdaad niet zo druk maken maar ik heb het gevoel dat mijn pc steeds vast loopt. Het zal wel aan mij liggen Reageren
EXIT Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 scan eens op vierussen of op andere troep dat er niet op hoort te staan dit kan ook veel helpen Reageren
hardcore_bob Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 wat is je kloksnelheid dan? (Deze PC > Eigenschappen) Als er rond de 3 staat zit je wel goed En als je last hebt van vastlopen dan moet je hem is formateren natuurlijk... Reageren
Thundercover Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 Formateren? Bedoel je niet defragmenteren? Formateren heeft bij een maand oude pc weinig zin In dat geval zou je ook Windows er ook opnieuw op moeten zetten, samen met al je andere software. Defragmenteren kan je beter doen, maar wel even belangrijke bestanden backuppen Reageren
ikt Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 (bewerkt) Nee, formatteren lost niets op. Ik heb een Pentuim 4 3.2 Ghz in mijn computer dat ook stofzuigerlawaai (eigenlijk een geluid waarbij je denkt dat hij gaat exploderen, want het wordt steeds hoger en stopt als hij bijna ontploft pas met het hoger worden en dan zit hij de heletijd tegen de 120% aan) als ik converteer/een 3d-spel speel. Maar ik merk dat na een anderhalve maand het erger begint te worden dus ik maak de kast open en tref een laag van een meter stof aan (niet echt 1 meter, maar het is wel veel) Dus ik stofzuig hem. Dan doet hij het weer goed en hoef ik het geluid niet überhard te zetten om boven het processorgeluid uit te komen. Dus: Stofzuig je processor. (Maar ik heb gehoord dat dat kortsluitingen kan veroorzaken enzo... Maar vraag maar rond. Je moet in ieder geval al het stof weg zien te krijgen.) @ Thundercover: Ik typ sloom en denk ook nog eens traag over de tips Ik zit maar liefts 4 min achter jouw post dus... Of je was al aan het posten @ Thundercover hieronder: Daarom gaat er nooit iets mis als ik stofzuig! Mijn computer moet losgekoppeld worden als ik hem open wil maken Anders kan hij niet uit het gat in de computertafel waar hij in hoort Bewerkt: 3 februari 2007 door ikt Reageren
Thundercover Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 (bewerkt) Aanvulling op de raad van ikt: neem een borsteltje een veeg al het stof weg en gebruik een klein stofzuigertje, anders zuig je kleine onderdelen mee. En zet ter voorkoming van kortsluiting de pc uit en trek de stekker er even uit. Edit: @ ikt, ik denk dat we tegelijk begonnen met posten, want ik zag jou nog niet staan. Maar dat maakt niet zoveel uit. Jij had bovendien ook meer tekst. Bewerkt: 3 februari 2007 door Thundercover Reageren
hardcore_bob Geplaatst: 3 februari 2007 Rapport Geplaatst: 3 februari 2007 Nee ik bedoelde formateren, wie zegt dat die pc 1 maand oud is? en trouwens, het licht niet 100% aan de leeftijd hoor. Als hij 14 uur per dag van alles zit te downloaden en te cracken en alles krijg je veel spyware en gaat je PC traag lopen en vaker vast lopen. Reageren
nick11123 Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 Nee ik bedoelde formateren, wie zegt dat die pc 1 maand oud is?en trouwens, het licht niet 100% aan de leeftijd hoor. Als hij 14 uur per dag van alles zit te downloaden en te cracken en alles krijg je veel spyware en gaat je PC traag lopen en vaker vast lopen. Hij zelf heeft denk ik gezegd dat zijn PC een maand oud is... hij heeft hem ook niet zo lang Maar formateren helpt niet denk ik dan moet je windows ook weer opnieuw installeren. en als je dat iedere maand moet doen, omdat hij vastloopt en traag word. zijn er wel andere oplossingen. Blink, ik zou als ik jouw was mischien een schijfopruiming uitvoeren dat je de cookies en tijdelijke internet bestanden enzo eruit gooien, want bij mij werd hij toen wel een stuk sneller. tenminste als jii dat een hele tijd niet heb gedaan en veel op het internet zit, kan dat helpen. dan kan je ook wat software verwijderen die je niet meer gebruikt. dit doe je bij star > configuratiescherm > software mischien helpt deze tut ook hoe je je windows kan schoonmaken Succes Reageren
Schno009 Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 Blink, je zegt zelf dat je het gevoel hebt dat hij vast gaat lopen? wat is het nou, wel vastlopen of niet vastlopen. Als je zo'n fabrikantpc koopt is het normaal dat de snelheid van de processorfan sneller en langzamer gaat. Ikzelf heb een eigenbouw, en mijn snelheid is gelocked op 800 rpm. Dan is hij suuperstil, maar ik heb ook een grote ventilator. Bij die fabriekpc's zetten ze de lawaairerigste en kleinste fan op je processor om kosten te drukken. Als je processorgebruik tegen de 100 loopt is dat gewoon normaal. als ik bij 3ds max aan het renderen ben en msn open heb staan, dan bewerk ik meestal ook nog muziek en is mijn gebruik ook 100. Helemaal geen probleem hoor. Als je je pc te traag vind na een maand, heb je toch het verkeerde gekocht, want de prestaties kunnen in zo'n korte tijd (bijna) niet teruglopen. Reageren
Thundercover Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 Nee ik bedoelde formateren, wie zegt dat die pc 1 maand oud is?en trouwens, het licht niet 100% aan de leeftijd hoor. Als hij 14 uur per dag van alles zit te downloaden en te cracken en alles krijg je veel spyware en gaat je PC traag lopen en vaker vast lopen. Dat zegt Blink in bericht #8 van dit topic. Die stofzuiger geluiden hoor ik (gelukkig) niet de hele tijd alleen wanneer ik dus echt veel programma's draai of een game zoals Counterstrike aan het spelen ben. Het zakt gelukkig wel altijd weer snel af. Ik was al bang dat mijn computer kuren begon te vertonen , na een maand. In iedergeval bedankt, ik zal het in de gaten houden. Defragmanteren zou dat soms helpen? Tenminste, zo kwam het bij mij over. Reageren
hardcore_bob Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 Dan is hij inderdaad veel bezig en heeft veel shit op zijn PC, of zijn PC is niet zo snel, dat kan ook. Want ik heb nog geen antwoord op de vraag: "Wat is de kloksnelheid?". Maar elke maand formateren dat is ook niet echt handig nee Dus als het niet aan je sypware en cookies licht, dan kan het aan je PC liggen. Wat ook meespeelt: anti-spyware programma's die halen niet alles weg: Die programma's hebben gewoon een lijst met 13.904.809 dingen die niet op je PC thuishoren, als een bestand overeenkomt met die uit de lijst, wordt die verwijdert. Het kan dus zijn dat je slechte zooi op je PC heb staan, die (nog) niet in die lijst staat. Mijn broer gebruikt daar een geavanceerd programma voor, dat heet hijackthis, maar daarmee kan je delen van windows verwijderen of beschadigen. Als je er niet goed mee omgaat... Dat programma werkt anders: je kan een kladblok openen van alles dat WEL op je pc thuis hoort. Verder snap ik er niet veel van Reageren
Blink Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 De kloksnelheid van mijn PC is 3,2 Ghz. Het is een celeron processor :$ Reageren
hardcore_bob Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 De kloksnelheid van mijn PC is 3,2 Ghz. Het is een celeron processor :$ Dat is niet slecht hoor, echt niet, alleen niet het allerbekenste merk, zoals ATI of Nvidea. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.