Sseb Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 Helleeuuuw., ik weet wat .txd is voor textures en zo om kleuren aan te passen en zo maar wat houd .dff in? is dat ook zo iets? Reageren
Wazuup Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 De data in een dff bestand bepaald hoe een object er uit komt te zien, welke textures daarop zitten en hoe deze textures zijn gemapt. Een dff alleen is niet tastbaar, hiervoor is een collision file (.col) nodig. Je exporteerd de dff en de col vanuit 3dsmax of Gmax met de scripts van KAM nadat je een object gemoddeld hebt. Reageren
kees1991 Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 (bewerkt) wat is dff: dff is hoe je het model ziet. dff + textures is wat je ziet. maar is niet wat je heb. col heb je ook nog. col is wat je kunt voelen. een voorbeeld. je heb een muur. maar die is heel lang. je ziet de muur. jhe siet nu de txd op de dff. en als je met een auto tegen de muur rijd. dan voel je de col. als je dus geen col heb, kun je door de muur heen rijden. heb je geen dff maar wel een col. dan heb je een muur die je niet kan sien. hoop dat je het nu snapt Bewerkt: 4 februari 2007 door kees1991 Reageren
Sseb Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 De data in een dff bestand bepaald hoe een object er uit komt te zien, welke textures daarop zitten en hoe deze textures zijn gemapt. Een dff alleen is niet tastbaar, hiervoor is een collision file (.col) nodig. Je exporteerd de dff en de col vanuit 3dsmax of Gmax met de scripts van KAM nadat je een object gemoddeld hebt. dus je kan het wel veranderen? Reageren
kees1991 Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 je kunt het best veranderen. je kunt hier meer dus andere models maaken. de col kun je ook veranderen. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 Ja, bijv: Je maakt een gebouw in 3D Studio Max, en dan wil je het in GTA zetten. Dan zet je het gebouw (model) om in een .dff bestand, en zet je het als een zichtbaar gebouw in GTA. Reageren
Wazuup Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 (bewerkt) Ja dit kun je zeker veranderen, anders zou 3d gta modding geen moer waard zijn. In het archief GTA3.img (C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models openen met IMG-Tool 2.0) van San Andreas zitten alle txd/col/dff bestanden. Je kunt ze eruit extracten met de IMG-Tool. Vervolgens kun je ze weer importeren in 3dsmax/Gmax, ook met de scripts van KAM. Hier kun je ze bijvoorbeeld aanpassen en weer exporteren en terugzetten in de GTA3.img of een hele nieuwe dff maken. Overigens vind ik het voorbeeld van Kees1991 erg duidelijk //> Edit: Ik mag wel eens wat aan mijn conditie werken, alweer twee posts boven mij Bewerkt: 4 februari 2007 door Wazuup Reageren
Sseb Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 (bewerkt) je kunt het best veranderen. je kunt hier meer dus andere models maaken. de col kun je ook veranderen. andere modellen zoals,, die mods die je instaleert en dan is super gt een Porsch of zo , zulke andere modellen? @ wazuup,, is 3dmax een speciaal programmatje? Bewerkt: 4 februari 2007 door Sseb Reageren
EXIT Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 ja dit is de .dff van de dumper naam in gta3.img dumper.dff programma dat ik gebruik Zmodeler2 naam van meest gebruikte programma op forum 3DS Max Reageren
Sseb Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 waar kan je die programma('s) krijgen? Reageren
EXIT Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 (bewerkt) [3D Studio Max 7 [trial] [3D Studio Max 8 [trial] [sketchUp [trial] [Zmodeler2] ik raad je persoonlijk Zmodeler aan. vind ik persoonlijk de beste om games te modden en toch niet duur codename Zmod +- 40$ 3D Studio Max. is een beter programma voor modelen te maken voor de show codename 3DS MAX prijs meer als 1000$ SketchUp. echte rommel. Bewerkt: 4 februari 2007 door EXIT Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 (bewerkt) waar kan je die programma('s) krijgen? Die staan in de Master Tut list, maar er staan wel verouderde versies van 3D Studio Max. Want de laatste versie is versie 9. Gmax is een gratis, afgeslankte versie van 3D Studio Max. Waarbij je jammer genoeg niet kunt renderen, en je mist een heleboel functies... Maar de meeste beginners beginnen met sketchup (ben ik ook met begonnen). Er zijn 2 versie's van Sketchup: Google Sketchup 6 Sketchup Pro 6 Google Sketchup 6 is gratis maar daarmee kan je er niet voor zorgen dat je model in GTA komt, dat kan wel met de pro versie. Probeer nog maar wat tuts te vinden. Veel succes. (P.S. Zmodeler is niet echt geschikt voor beginners) Bewerkt: 4 februari 2007 door stefaneke Reageren
kees1991 Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 (bewerkt) Zmodeler. dit is het progama wat EXIT gebruikt. eenige naardeel hier aan is: dat er maar wijnig tut's voor zijn en het een best lastig progama is. 3ds max heel uitgebrijd progama. erg handig en wordt bijna door iedereen op de forum gebruikt. en er zijn hier veel tut's voor dus dat is ook erg handig. dit is niet gratis. maar je kunt wel een trail krijgen voor een maand. hiernaa zul je een siriral generator moeten hebben. en sketchup. of google sektchup google sketchup is gratis. maar net als gewoon sketchup is het erg makelijk, aleen geeft het wel heel erg veel col bugs. dus dat je onzigbare muuren krijcht aan je model. deze muuren zijn ook niet weg te halen. een echte aanrader is dus 3d studio max niet gratis. maar als je de trail heb. dan is het nog maar een kwestie van een iligale ***** dit is bij zomige op het forum makelijk te krijgen. Bewerkt: 4 februari 2007 door kees1991 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.