Jump to content

Nieuwe computer bij de Aldi

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik zag deze computer bij de Aldi (komt woensdag de 7e).

Nu vraag ik mij af: Is het een goed idee om deze aan te schaffen?

Ik heb momenteel al een Aldi computer (512 mb ram, 3 ghz, 180 gb HD en ATI Radeon 9800 pro)

Ga ik er dan met deze computer op alle fronten op vooruit of ga ik er ook op achteruit? (voornamelijk processor en videokaart).

Ik heb overigens mijn twijfels over de prijs. (waarschijnlijk een foutje, want zo "goedkoop" kan hij toch niet zijn?)

Met Vriendelijke Groeten,

Mickey

Geplaatst:

Niet op alle fronten, voordeel 1 is dat het een dual core processor heeft, (2 processoren) wat erg handig is als je vaak meerdere programma's tegelijk gebruikt. Dus je PC is dan wel iets sneller. :*D

Voordeel 2 is dat je veel meer Harde Schijf ruimte hebt, 250 GB in plaats van 180 GB, (+70GB)

Voordeel 3 is: je hebt windows vista! ^_^

2 keer zoveel RAM geheugen is voordeel 4, RAM* geheugen zorgt ervoor dat je PC sneller is in bepaalde opzichten. Niet in een spel sneller laden of je PC sneller opstarten helaas. Maar meer dat als je midden in een spel zit, snel naar je bureablad kan gaan, zonder dat je hele PC vastloopt en kraakt. Dus als je Battlefield 2 zit te spelen dan duurt het niet 12 seconden voor je msn uit kan zetten ofzo terwijl je online speelt. (dan duurt het waarchijnlijk 6 seconden :puh:)

*Random Acces Memory ^_^

Ik weet niet wat er daar allemaal bij je videokaart staat maar volgens mij ga je daar achteruit, terwijl dat een van de belangrijkste dingen is voor games! :{

De reden waarom hij zo goedkoop is:

Die speakers en die muis enzo die moet je gelijk verkope ofzo, of rezerve, die gaan niet lang mee. Vooral die speakers hebben kutkwaliteit!

En je hebt natuurlijk GEEN monitor erbij! :t

Die prijs klopt, dat denk ik wel.

Hopelijk heb ik al je vragen beantwoord, PB me of post hier opnieuw als je nog iets wil wete.

Of je hem moet kopen of niet, hangt helemaal van jouw af...

:cya:

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van een Aldi/Medion computer, zelfde systeem kast alleen andere inhoud.

Allereerst wil ik je ergens op wijzen, ik wou een andere kast, en ik wou het overzetten.

Het bedrijf waar ik het wou laten doen zei van dit kunnen wij niet overzetten, wil je dat wij precies zo'n systeem maken? Dan ben je 2 tot 3 duizend euro kwijt.

Want er zit erg veel en dan ook veel mogelijkheden bij: Zie afstand bediening, interne radio, intern smart card reader.

Wat betreft je systeem die je nu hebt is ook een goed systeem dit systeem is ook goed:

Intel® Pentium® D 915-Dual Core

processor 2,8 GHz, 2 x 2MB L2-cache, 800 MHz FSB.

Dual Core betekent niet dubbele processor maar: Een multikernprocessor is een processor waarbij op één chip meerdere processorkernen (Eng.: cores) zijn geïntegreerd. (Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dual_core)

• Windows VistaTM Home

Premium Windows VistaTM brengt

duidelijkheid in uw wereld, zodat u

dagelijks terugkerende taken veilig en

probleemloos kunt uitvoeren,

direct vindt wat u zoekt, kunt genieten

van de meest actuele amusements-

aanbiedingen en zowel thuis als

onderweg contact kunt houden.

Is erg handig, Windows Vista biedt op media gebied erg veel aandacht zie dit als een uitbreiding voor zachtprijsje.

• 250 GB SATA harde schijf

8 MB cache, supersnel 7200 tpm.

Leuk 250 GB maar ik krijg het mijn computer niet vol, 1 voordeel hier aan is dat het een SATA schijf is, dit houdt in dat je schijf het niet over het geheugen gaat doen maar over zichzelf. (is een computerbus ontworpen voor het transport van gegevens tussen de computer en de harde schijf en opvolger van de parallel ATA) http://nl.wikipedia.org/wiki/SATA

8MB cache is redelijk veel, al hoewel je al een 16MB cache kan krijgen. Maar snelgenoeg.

• 1024 MB werkgeheugen

DDR2 SDRAM met 533 MHz 64-bits

(1 slot vrij).

1024 MB is lekker, ik begon met 512 ik heb er 1GB bij gedaan ik zit nu op de 1,5 een voordeel is dat je pc sneller werkt, er is nog 1 slot vrij dus je kan nog 1GB er bij doen.

• GeForceTM 7300 SE videokaart

128 MB DDR2 geheugen met DVI-I,

D-Sub VGA en TV-out ondersteunt tot

384 MB grafische opslagcapaciteit

door middel van NVIDIA®

TurboCacheTM-technologie.

Kwa serie kaart zit je nog redelijk, ik heb zelf ipv een 6610XL een 7600GT er in gezet met 256 MB DDR3 geheugen. Er zit ook TV-out in is handig voor een film van laptop naar TV, Let nieet op de 128MB want die kan sneller wezen dan een 256MB, de MB stelt niks voor nooit op letten.

• CD-/DVD-brander voor meerdere

formaten ondersteunt alle gangbare

CD/DVD-standaarden, incl. Dual Layer

DVD-R en DVD+R.

Je hebt in iedergeval een CD/DVD brander in 1, is een voordeel jammer dat de lees/brand snelheid er niet bijstaat.

• Basisstation voor externe USB harde

schijf HDDrive2go, HDDrive2go

UltraSpeed in USB-modus.

(Externe harde schijf is niet

inbegrepen. Apart te verkrijgen.)

Een basisstation voor een externe hardeschijf is erg makkelijk voor het uitbreiden van je opslagcapaciteit.

• Inclusief 2 Multimedia luidsprekers,

toetsenbord en muis en draadloze

afstandsbediening

De luidsprekers zijn geen flutkwaliteit, ze zijn wel degelijk goed, alleen ze kunnen niet het vermogen aan die logitech bied (met subwoofer) voor de bass moet je niet naar de luidsprekers kijken, voor 20-40 euro heb je een logitech setje met betere kwaliteit, ik zelf heb de boxjes aan gesloten op een andere computer ze hebben ook een mooie look.

Wat betreft de muis en toetsenbord, die staan nog lekker de draaien op mijn bureau blad, ik heb mijn computer nu een tijdje en ze zijn 1 keer vernieuwd, de kwaliteit zal nu vast wel verbeterd wezen.

Een monitor moet je apart kopen, die zijn vaak niet duur:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_06/OFF02.HTM

Prijs is erg goed, Prima systeem! ;)

Geplaatst:

Ok, bedankt voor de reacties. Maar ik heb nu nog een vraagje:

Is het ook zo dat je eigenlijk twee processoren hebt (dus als je een spel koopt, dat je dan de minimale ghz als het ware door twee moet delen?)

Of is het gewoon hetzelfde als een normale processor?

Mickey

Geplaatst: (bewerkt)
Allereerst wil ik je ergens op wijzen, ik wou een andere kast, en ik wou het overzetten.

Het bedrijf waar ik het wou laten doen zei van dit kunnen wij niet overzetten, wil je dat wij precies zo'n systeem maken? Dan ben je 2 tot 3 duizend euro kwijt.

Wat voor PC boer hebben jullie daar? :cab:

3 duizend euro voor zo'n pc? Echt absurd.

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:

2-3 duizend euro,

Van de mogelijkheden die hier in deze computer zitten, is het inderdaad duur.

Er zit heel veel in, ik heb er veel ingebouwd weet je: 2e hardeschijf (250+500= 750GB) 1,5 GB nieuwe grafische kaart.

Enzovoorts dus overzet kosten, systeem case (neon, fan, voeding etc).

Geplaatst:

Hey,

Ik heb nu een aanbieding bij de Mycom gezien (staat ook in de folder) : Klik

Is deze beter of slechter dan die bij de Aldi.

Ik heb overigens nog een paar vraagjes:

1- Hoe zit het met die Dual Core, is hij nou als het ware een dubbele processor? (met het oog op games)

2- Is een Pentium D een goede processor of geeft hij veel problemen?

3- Wat is 64-bit?

Alvast Bedankt.

Mickey

Geplaatst:
1- Hoe zit het met die Dual Core, is hij nou als het ware een dubbele processor? (met het oog op games)
Een Dual Core processor is één processor met twee kernen. Je moet niet denken dat een Dual Core op een snelheid draait van 2x2.8 GHz, want dat is niet zo. Een Dual Core draait net als een Single Core bij normaal gebruik op één core. Pas als je gaat "multitasken" (het gelijktijdig meerdere programma's laden), trek je voordeel uit een Dual Core, omdat het dan verdeeld wordt op beide cores. Binnenkort komt de Quadcore processor op de markt, een CPU met 4 kernen. Maar die liggen prijzen liggen nog hoger dan 700 euro.. :-(

Een spelletje is gewoon een programma, dus zal het spel niet op beide cores "verdeeld" worden.

2- Is een Pentium D een goede processor of geeft hij veel problemen?
Een Pentium D is een zeer goede processor, die uitstekend zijn werk doet. Tegenwoordig zijn er al wel nieuwere types van Pentium op de markt, maar dat neemt niet weg dat deze een kwalitatief zeer goede en stabiele processor is.
3- Wat is 64-bit?
Je hebt 32-bit processors, en 64-bit processors.

Het verschil zit hem totaal niet in het verbruik aan geheugen wel in het kunnen adresseren van de hoeveelheid geheugen.

Een 32-bit processor gebruikt 32 bits om naar elke locatie van iedere byte in het geheugen te verwijzen. 2^32 = 4.2 miljard, dus een geheugenadres dat 32 bits lang is kan enkel verwijzen naar 4,2 miljard unieke geheugenlocaties, dus 4Gb.

Een 64 bits systeem is in weze in staat om 16 exabytes (16.000.000 Gb) geheugen te adresseren. Niemand heeft dat en is onbetaalbaar. In werkelijkheid ligt de limiet van fysiek geheugen tussen de 8Gb en 256 Terrabyte.

En derde verschil is dat je met een 64bits systeem ook 64 bits applicaties kan draaien, wat uiteraard sneller is dan 32 bits applicaties.

Maar zoveel zijn er niet, dus je zal een 64 bits systeem draaien met daarop 32 bits software, niks van verschil dus. (antwoord gekopieerd van dit forum).

Alvast Bedankt.

Mickey

Graag gedaan. :)
Geplaatst: (bewerkt)

Ik zit er op dit moment ook aan te denken om een nieuwe PC aan te schaffen, maar de techniek heeft mij ingehaald. :cab:

Mooie aanbiedingen van MyCom en Aldi, zo op het eerste gezicht lijken deze systemen redelijk op elkaar. Kan iemand mij de (grote) verschillen uitleggen en stel dat ik van 1 van deze aanbiedingen gebruik ga maken wat is dan de beste koop van deze twee?

alvast bedankt ^_^

Edit: Die v/d Aldi was al uitverkocht :cab: dus 't is die van MyCom geworden.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...