Jump to content

Fouten / defecten overzicht

Vayne

Recommended Posts

Hier heb ik even een overzicht gemaakt van mogelijke fouten in het spel of van de ps2.

Fouten rapport:

Loading error: kan liggen aan gebruik van cheats, dit is meestal niet het geval en moet het liggen aan memorycard en/of bug in je save...

gebruik hierbij een 2e memorycard om je save (als je hem wilt bewaren) om te zetten naar de andere memorycard

effect: doet de overgezette save het op de andere memorycard ook niet dan ligt het aan de save en/of memorycard input.

doet de overgezette save het op de andere memorycard WEL, dan is die andere memorycard niet helemaal goed en niet te vertrouwen.

Crash van spel in bepaalde missie: kijk goed voor een mogelijke weg om dit alsnog op een normale manier te overbruggen of kijk of misschien jij eigen fout was en dat je iets verkeerd deed. is dit niet het geval kijk of er vetten, vlekken, krassen op je GameDvd zitten. is dit het geval, kopieer zo snel mogelijk je game met een dvd brander voor de zekerheid. * Stuk gedelete *

*LET OP* Het branden van de game om de fout te verhelpen werkt niet altijd, maar het verhoogt de kans wel om de fout te verhelpen.

Ps2 start nietmeer op na het spelen van gta san andreas: Dit gebeurt wel vaker is een ramp voor iedere gamer. mede dankzij de grote van het spel gta SA kan de lezer van de DVD kapot gaan. dit is te horen als je gta SA speelt (het ratelen, en heeel even blijven hangen van het spel). Als je ps2 nietmeer opstart kan dat liggen aan:

je stekkers zitten los :rolleyes: : doe ze er goed in en je kan weer aan de gang

je lezer van je Dvd is defect: probeer een nieuwe erin te laten zetten. (weet niet of deze mogelijkheid bestaat, zo niet koop een nieuwe ps2 :( )

Andere defecties: als je de hiervoor genoemde problemen al gecheckt heb en alles ervan is goed, ligt het waarschijnlijk aan iets anders :lol: , bel sony of mail ze en zeg wat er is en wat niet defect is, zij helpen je waarschijnlijk verder.

Disk error tijdens het spelen/laden/opstarten: er zit waarschijnlijk een kras op je game en probeer hem gauw te branden. (deze error is niet op een andere manier te verhelpen.)

Vaak vastlopen: kan door krassen en/of (vet)vlekken komen, defecte lezer(lazer) of andere defecties in je ps2.

Voor vragen: Ga naar de sony website en zoek het service nummer

vragen aan mij: Stuur me een PM

Bewerkt: door Vayne
Delen op andere websites

• Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Vayne

7

• W3sl3y

6

• Biohazard1990yakuza

6

• BrokenTable

4

Hier heb ik even een overzicht gemaakt van mogelijke fouten in het spel of van de ps2.

Fouten rapport:

Loading error: kan liggen aan gebruik van cheats, dit is meestal niet het geval en moet het liggen aan memorycard en/of bug in je save...

gebruik hierbij een 2e memorycard om je save (als je hem wilt bewaren) om te zetten naar de andere memorycard

effect: doet de overgezette save het op de andere memorycard ook niet dan ligt het aan de save en/of memorycard input.

doet de overgezette save het op de andere memorycard WEL, dan is die andere memorycard niet helemaal goed en niet te vertrouwen.

Crash van spel in bepaalde missie: kijk goed voor een mogelijke weg om dit alsnog op een normale manier te overbruggen of kijk of misschien jij eigen fout was en dat je iets verkeerd deed. is dit niet het geval kijk of er vetten, vlekken, krassen op je GameDvd zitten. is dit het geval, kopieer zo snel mogelijk je game met een dvd brander voor de zekerheid *stuk verwijderd*

*LET OP* Het branden van de game om de fout te verhelpen werkt niet altijd, maar het verhoogt de kans wel om de fout te verhelpen.

Ps2 start nietmeer op na het spelen van gta san andreas: Dit gebeurt wel vaker is een ramp voor iedere gamer. mede dankzij de grote van het spel gta SA kan de lezer van de DVD kapot gaan. dit is te horen als je gta SA speelt (het ratelen, en heeel even blijven hangen van het spel). Als je ps2 nietmeer opstart kan dat liggen aan:

je stekkers zitten los  :rolleyes: : doe ze er goed in en je kan weer aan de gang

je lezer van je Dvd is defect: probeer een nieuwe erin te laten zetten. (weet niet of deze mogelijkheid bestaat, zo niet koop een nieuwe ps2  :( )

Andere defecties: als je de hiervoor genoemde problemen al gecheckt heb en alles ervan is goed, ligt het waarschijnlijk aan iets anders  :lol: , bel sony of mail ze en zeg wat er is en wat niet defect is, zij helpen je waarschijnlijk verder.

Disk error tijdens het spelen/laden/opstarten: er zit waarschijnlijk een kras op je game en probeer hem gauw te branden. (deze error is niet op een andere manier te verhelpen.)

Vaak vastlopen: kan door krassen en/of (vet)vlekken komen, defecte lezer(lazer) of andere defecties in je ps2.

Voor vragen: Ga naar de sony website en zoek het service nummer

vragen aan mij: marisgoudzwaard (at) hotmail DOT com

het branden van spellen was toch illegaal?? ;)

Delen op andere websites

zo zeg dat kan er allemaal gebeuren wwel veel maar als je gta san andreas wilt branden moet je wel eerst een dubbel layer dvd brander en dvd kope en die zijn ook niet de goedkoopste

volgens mij mag je San Andreas niet branden of wel??

want dan gaat iedereen van vrienden branden en dan maakt R* helemaal geen winst meer.

Bewerkt: door san_andreas_boy
Delen op andere websites

zo zeg dat kan er allemaal gebeuren wwel veel maar als je gta san andreas wilt branden moet je wel eerst een dubbel layer dvd brander en dvd kope en die zijn ook niet de goedkoopste

volgens mij mag je San Andreas niet branden of wel??

want dan gaat iedereen van vrienden branden en dan maakt R* helemaal geen winst meer.

als je brand voor vrienden maken ze geen winst meer nee, maar als je spel defect is en je brand hem om hem tog te kunnen spelen verliezen hun nix hoor.

Delen op andere websites

Het maken van een thuiskopie van een DVD of een CD is niet illegaal in NL. Hoe dat met games zit weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar kun je die backup-dvd wel op een originele PS2 afspelen? Anders wordt het verhaal weer wel ilegaal...

EDIT: het EDIT knopje zit er niet voor niets...

Delen op andere websites

Het maken van een thuiskopie van een DVD of een CD is niet ilegaal in NL. Hoe dat met games zit weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar kun je die backup-dvd wel op een originele PS2 afspelen? Anders wordt het verhaal weer wel ilegaal...

EDIT: het EDIT knopje zit er niet voor niets...

nee een gebrande dvd (zoals jij zegt "een back-up dvd) kan niet op een standaard ps2 worden afgedraait. je moet je ps2 laten ombouwen wat natuurlijk allemaal illegaal is,... maar ik denk dat je voor jezelf een goede reden hebt om het te doen als je game defect is.... en jah, het is dus illegaal en op eigen risico.

Delen op andere websites

who cares...

of je je spel nu nog een keertje overbrandt.. wanneer je in gebrande ps2 games handelt is het een ander verhaal..

Maar wanneer je hem overbrandt moet je toch een OMGEBOUWDE ps2 hebben??

of kan de gewone ps2 tegenwoordig ook gebrande dual layer dvd's lezen

Delen op andere websites

Er moet voor een omgebouwde ps2 een nieuwe chip in hoor :rolleyes:

En aangezien je leden niet mag aanraden om hun ps2 om te bouwen, en SA te kopiëren, zal ik dat stukje verwijderen

ow, ik dacht altijd dat het aan de dvd-drive lag :lol:

maarja ik heb mijn ps2 niet laten ombouwen want dat is gewoon zonde, ik werk voor mijn spellen ;)

koop ff nu geen spellen meer,.. gta Sa wel uitgespeeld maar ben nu heftig aan het zoeken naar easter eggs ^_^

Delen op andere websites

• 2 weken later...

Mijn ps2 ratelt ook als ik hem speel mar ben nie bang dat ie kapot gaat heb 2 maande gelede een nieuwe ps2 van sony gehad om dat er een enstige gevaarlijke fout in zat.

Hij maakte kortsluiting en op het laatst stond ie een keer te roke.

Leuk he :( Ware ps2 die niet door de keuring heen zijn gekome maar door een fout wel verkocht zijn.

Heb wel een verticale stand gehad (beetje als schadevergoeding :puh: )

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...