Jump to content

Amd 2600+ of Amd 3000+

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een vraag

Mijn vader heeft een PC met een processor: AMD Sempron 2600+ 1,83 Ghz

en ik heb voor de kerst vakantie een nieuwe gekocht en dat is een AMD Sempron 3000+ 1,81 Ghz

nou wil ik weten of mijn processor nou beter is of die van me vader want hij heeft 1,83 en ik heb maar 1,81

en die van mijn vader is een 2600+

en zou ik mijn PC kunnen overclokken zo ja tot hoeveel dan? :engel:

Alvast bedankt :)

Geplaatst:
Jouw pc natuurlijk. Regel bij AMD: Hoger getal is altijd beter!

Ghz maakt niets uit bij AMD

Dus die van mij kan ik zonder risico overklokken naar bijvoorbeeld 2,5 Ghz ???

of heb ik het nou helemaal mis :schater:

zoja waar kan ik dat dan doen? ik heb gehoord in de BIOS, ik heb een Amerikan Megatrends BIOS

hoe kan ik dat dan doen :)

alvast bedankt _O_

Geplaatst:

Zeker weten dat je hem wilt overklokken???

Zorg voor PERFECTE koeling, zeker voor zo'n grote overklok!

Als je naar je bios gaat, heb je geluk als er een optie voor 'CPU Speed Settings' staat. Zoniet, dan kan het nog wel eens héél moeilijk worden, maar staat het er, dan ben je heel dichtbij een overgeklokte cpu.

MAAR begin hier alleeen aan als je weet wat je doet. Ikzelf heb zelf een waterkoelingssysteem voor een computer gemaakt (echt DIY, niet zo'n kitje) en ik weet hoe ik dat ding overklok, maar heb je niet zoveel verstand van Biossen en Klokfrequenties dan zou ik er niet aan beginnen.

Over die overklok: Pentium 3 700Mhz --> 1,2 Ghz. Draait stabiel met een temp van 56 Graden.

Geplaatst:

nou 2,5Ghz hoeft natuurlijk ook weer niet

maar het liefst 2,0 Ghz ofso

maar ik vind het best vaag wat er allemaal in mijn BIOS staat ik kan me Video kaart overklocken volgens mij maar dat hoeft niet.

en is het nu al erg dat mijn CPU 49 graden is bij 1,8Ghz ??? de normale stand

of is dat nu al te warm?

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

nee, van m'n gewone pc is hij 47 graden, en ik heb een grote koeler, dus het loopt wel los.

Heb je niet zo'n optie in je bios? vergeet het dan maar.

Geplaatst:
nee, van m'n gewone pc is hij 47 graden, en ik heb een grote koeler, dus het loopt wel los.

Heb je niet zo'n optie in je bios? vergeet het dan maar.

is er dan echt geen andere manier :-(

ik vond iets van dit: PCnIP nog wat ofsiets maar geen FSB of wat dan ook :N

en ik kan de Nvidia settings hoger dan 800 Mhz zetten

maarja dat heb denk ik niet met je Processor te maken :puh:

maar er is toch wel een andere manier???

Geplaatst:

er moet nog wel een manier via windows zijn. Er bestaat een programma voor. Het probleem is, (stond een keer in de CiD) ik weet niet meer welk.

Geplaatst: (bewerkt)

okej nou ja jammer ik zal nog wel is goed kijken naar mijn BIOS :puh:

EDIT:

Ik heb vandaag mijn computer opengemaakt en even de processor bekeken wat denk je zit er een sticker op:

3,0 Ghz

dus dat ding moet je gewoon kunnen overklocken oke ik denk als ik hem nu op 3,0 Ghz zet dat hij dan wel doorbrand maar met een goede CPU cooling kan het wel.. denk ik :)

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst: (bewerkt)

ik denk als dat is omdat het een 3000+ end at kan je vergelijken met een intel pentium4 of celeron

en dat verschil tussen die procesors zijn vast omdat je vader een gewone sempron heeft en jij een amd sempron

64

hebt en je vader heeft dus een hogere clock snelheid nodig om dezelfde snelheid te halen als jou maar volgens mij mag jou sempron niet zo warm worden als die van je vader :cya:

Bewerkt: door Dead-Dodo

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...