Jump to content

Object losmaken als het aan andere objecten vastzit

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

ik wil bij de kart de motorblok eraf halen en dan een echte :puh: motormotorblok :puh: op zetten, dus de motor van een motor :puh:

maar die zit vast op het frame net zoals de stoel en stuur, alleen wat los zit is de kappen.

kan iemand mij helpen,

is voor Gmax of 3ds max

alvast bedankt

Geplaatst:

Hallo feki122, in 3dsmax en gmax is - nadat je je model naar editable poly hebt geconvert - de optie ''detach'' te vinden als je het polygon sub-object selecteerd. Selecteer alle poly's die je wilt afscheiden van het orginele object en ga naar het kopje ''edit geometry''. Hier staat het knopje detach. Klik daar nu op en vul in het boxje dat openschiet de naam in die je het nieuwe object wilt geven.

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo feki122, in 3dsmax en gmax is - nadat je je model naar editable poly hebt geconvert - de optie ''detach'' te vinden als je het polygon sub-object selecteerd. Selecteer alle poly's die je wilt afscheiden van het orginele object en ga naar het kopje ''edit geometry''. Hier staat het knopje detach. Klik daar nu op en vul in het boxje dat openschiet de naam in die je het nieuwe object wilt geven.

hoe moet dat editable poly converen?, sorry dat ik zo veel vraag.

maar nog bedankt ;)

ps weet iemand waar ik een motorblok kan vinden van een motor zonder copyright/met email van maker.

waar ik niks voor hoef te betalen?

alvast bedankt

Bewerkt: door feki122
Geplaatst:

Maak maar even een box aan in je perspective viewport. In ditzelfde viewport klik je met je rechtermuisknop op je model en ga je helemaal naar beneden. Daar staat ''convert to'', en als je daarop gaat staan met je muis klappen er nog meer opties uit, waaronder ''to editable poly''. Klik hierop. Nu staan bij het tabblad ''modify'' (de tweede van links in het commands pallet) veel meer opties om je model mee te editten.

Geplaatst: (bewerkt)

Kan iemand een tut voor gmax maken of vinden.

Ik ben net begonnen met modden.

>>> Door Matiscus: Ik denk niet dat dit bij het onderwerp bij hoort. Gelieve in het vervolg alleen maar te posten als je het topic aantrekkelijker kan maken. Bovendien kan je de MTL checken voor tutorials. Daar staan er voorlopig wel genoeg in. <<<

Bewerkt: door Matiscus
Geplaatst:

Er zijn op dit forum en op het internet meer dan genoeg tutorials voor 3dsMax/Gmax te vinden. Kijk altijd voordat je een vraag stelt in de Master Tutorial List, of gebruik google. Bijvoorbeeld met deze zoekopdracht was je al een heel eind gekomen. Goede informatie voor Gmax gebruikers is, dat als ze naar tutorials zoeken ze naar tutorials voor 3dsmax moeten zoeken. Dit is de betaalde versie van Gmax, en hier zijn veel meer tutorials voor ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...