Jump to content

internet probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn moeder heeft een probleem met haar internet. Als ze op internet gaat dan staat er dat het ip adres niet vernieuwd kan worden. Modem restten werkt niet, heeft ze al 3 keer gedaan. Weet iemand misschien wat het probleem kan wezen?

Geplaatst:
Dit probleem had ik vorig jaar ook en toen was de modem kapot. Misschien dat het daar aan ligt?

Nou die modem is net 2 weken oud.

Ze is net verhuist en heeft net een nieuwe internetaansluiting...

Geplaatst:

Mirrrr, dat is niet zo mooi voor jouw moeder. :N Helaas gebeuren dit soort dingen "vaak" bij verhuizingen en dat is meestal maar één reden, omdat het nog niet goed doorgevoerd is door het bedrijf dat daar zorg voor moet hebben. Natuurlijk hardware/software is een heel breed onderwerp, en het kan dus makkelijk wezen dat het modem gewoon kapot is, maar dat lijkt mij eigenlijk ook wat raar, omdat het net nieuw is.

Dit hoeft niet het enige probleem te wezen, het kan net zo goed een mis configuratie wezen waardoor de connectie niet goed werkt. Ik weet niet of jouw moeder een CD-rom bij haar internet heeft, want dan zou je die kunnen gebruiken om het te her installeren, maar met het inpluggen zou het gewoon moeten werken. Als alles nog hetzelfde ingesteld was als voorheen, maar goed dat vergt natuurlijk ook wat verandering in de structuur van de gegevens die verstuurd worden over de telefoon/kabel.

Om het even simpel te houden, je zou dus even naar de centrale kunnen bellen waar je het internet hebt gekocht of ze het aan willen zetten of als ze het willen controleren. Kijk ook goed de kabels na, en de instellingen. Installeer dus gewoon de CD-rom nog eens opnieuw, mocht dat niet willen werken. Dan zit er eigenlijk niks op dan dat je een monteur moet inhuren voor je moeder, maar dat moet zij natuurlijk zelf betalen. Zelf betekent het dat de IP niet ververst kan worden, en wat je dan ook nog zou kunnen doen is het cache (geheugen) wissen met: 'Start > Uitvoeren > CMD > IPconfig /flushdns'; mocht dit ook niet lukken dan zit er denk ik niks anders op.

@ Mir: Graag gedaan. ;)

Geplaatst:

Daar was ik al bang voor eigenlijk. Ze heeft deze provider pas sinds ze op dit adres woont. En alles opnieuw installeren werkte ook niet.

In ieder geval bedankt :)

• 4 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Start -> Uitvoeren -> Type: CMD -> Type: ipconfig /renew all -> Enter

Op deze manier vernieuw je de ip die je toebedeeld krijg via de DHCP in je modem/router. Want op het oog qua. de melding die hij geeft lijkt het me hier aan te liggen.

Of er is op de pc een vast IP ingesteld dan werkt dit niet. Dit kan je nagaan door:

Start -> Uitvoeren -> Type: CMD -> Type: ipconfig /all -> Enter

En dan staat er bij DHCP ingeschakeld: Ja en Autom. configuratie ingeschakeld: Ja.

Zou je als dit niet werkt even een print screen kunnen maken van de fout en hier posten.

Bewerkt: door Ewoud

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...