peter99 Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 He ik heb een vraagie , hoe maak ik de structuur van me site Laag genoeg om er met een psp op te kunnen ? PS ,hoe kom ik überhaupt met een psp op een site ??? Reageren
SummerBase Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 Dat is niet zo heel moeilijk. Een PSP is eigenlijk gewoon niks anders dan een normale computer, alleen dan veel complexer en kleiner en je kan er minder op qua mogelijkheden. Met de juiste updates kan je zelf spelletjes spelen op je PSP via spele.nl. En ik heb het eens geprobeerd bij een Hot Spot op het station en wat bleek het gaat nog redelijk snel ook, maar laat ik even over gaan op de realiteit. Je hebt een PSP en daar zit een Wifi connector op. Deze zorgt ervoor dat het internet opgevangen wordt en in de PSP verwerkt wordt. Heb je internet; dat draadloos is? Dan heb je internet op de PSP en dat is dus direct een deel van het antwoord op vraag twee. Om op het internet te komen in de PSP kun je gewoon naar het menu Internet gaan die zich het meest rechts bevindt en vanuit dat menu kun je verder instromen in de webbrowser waar je de URL van je website in kunt voeren. Als dat gelukt heb kun je natuurlijk een kleine website maken speciaal gemaakt voor de PSP, dit kun je gewoon doen met HTML omdat het eigenlijk gewoon een normale internet browser is. Dan kan je dus gewoon de maten verkleinen in drievoud ongeveer en dan moet het klein genoeg zijn, maar dit is volgens mij niet nodig dus bespaar je de moeite, maar mocht je het toch echt willen dan kan dat natuurlijk. Dan kan je daarover in dit topic vragen posten wat betreft HTML en dergelijk. Reageren
runescaper8 (gast) Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 hoe heten die upgrades dan die je de mogelijkheid geven op spele.nl te spelen en waar? Reageren
Argon Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 Ik weet niet wat de PSP browser is maar op GSM's en dergelijke hardware wordt meestal Opera (aangepaste versie van Opera) gezet. Het beste wat je kan doen voor een site die uitsluitend voor de PSP bedoeld is is om geen afbeeldingen te gebruiken en zuivere XHTML zonder fouten. Je kan altijd Opera is downloaden, daar zit een leuke optie in om de pagina die je browst te bewerken bijvoorbeeld de "toegankelijkheidslayout", "tekstbrowser", "tabellen niet tonen", ... Opera Reageren
SummerBase Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 hoe heten die upgrades dan die je de mogelijkheid geven op spele.nl te spelen en waar?Dit is een Flash upgrade, Flash is het software stuk dat je nodig hebt om spelletjes te bespelen die geschreven zijn in de programeer taal: 'SWF'- oftewel "ShockWave Flash". Dit staat niet standaard op je PSP omdat dit 'gevaarlijk'- kan wezen, maar als je het normaal gebruikt zoals je computer dan kan er eigenlijk niks mis gaan en met deze manier kan je tevens ook Flash video's kijken, bijvoorbeeld van YouTube. Nou even terug naar je vraag, dit kun je heel gemakkelijk inschakelen. Ik weet niet meer precies waar het was, maar in ieder geval in de Instellingen oftewel het meest linkse menu en dan in de systeem instellingen. Dan kan je Shockwave flash ondersteuning inschakelen. Let op je moet hiervoor wel upgraden naar firmware 3.0 volgens mij, maar dat moet geen probleem wezen. Mocht je hier niet uit komen dan wil ik je daar wel bij helpen om het te zoeken dan. Reageren
MASTERMIND Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 (bewerkt) Summerbase had het al grotendeels uitgelegd maar misschien zit hier nog iets nuttig bij. Hier staat in hoe je moet internetten op je PSP (door mij geschreven)(internetten kan dus op een doodnormaal draadloos netwerk), en om je site aan te passen zou ik weinig met animaties en flash en java enz. doen. Want de PSP moet dit ook allemaal laden. Hier is nog een link naar een topic over internet op je PSP Je kan de webbrowser selecteren in het hoofdmenu. Daarna moet een verbinding aanmaken. Dit kan alleen met draadloze netwerken en zorg ervoor dat je WLAN-schakelaar aanstaat! Als op een nieuwe verbinding aanmaken hebt geklikt moet eerst gaan scannen. Als jezelf een draadloos netwerk hebt kan je deze selecteren en moet je daarna je wachtwoord van jouw draadloos netwerk invullen bij WEP- of WPA sleutel.Indien je er zelf geen hebt kan je inbreken bij een netwerk in de buurt indien dit niet beveiligt is. Maar vertel ik hier niet over omdat dit heel erg illegaal is. De verdere instellingen laat je gewoon staan. En dan als laatste op X drukken. Dan de juist gemaakte verbinding selecteren en dan afwachten.... Hier nog een plaatje van het forum op je PSP: http://img380.imageshack.us/img380/4195/p1130586nn8.jpg Alleen tekst invoeren is wat vervelend: http://img380.imageshack.us/img380/363/p1130599wy2.jpg Het beeld en zo kan je aanpassen in de instellingen van je webbrowser in je qwebbroser zelf. Verder zou ik de hoogste firmwire installeren tegen virussen op het internet. Dit proces kan je ook via internet doen. Selecteer dan in hoofdmenu ''Netwerk Bijwerken''. Hier moet/kan je ook een verbinding aanmaken. Oh ja je moet een beetje zoeken waar je beste signaal hebt in huis. ©MASTERMIND Als je nog vragen hebt stel ze dan nog maar. Bewerkt: 6 februari 2007 door MASTERMIND Reageren
runescaper8 (gast) Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 ja, graag zelfs:hoe moet je je firmware naar 3.0 upgraden? Reageren
MASTERMIND Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 (bewerkt) ja, graag zelfs:hoe moet je je firmware naar 3.0 upgraden? Je selecteert Netwerk bijwerken in het hoofdmenu van je PSP en dan doe je het via een draadloos netwerk en dus via het internet. Of je haalt de nieuwste update af van internet de juiste site weet even niet.... De nieuwste update is trouwens 3.10. Bewerkt: 6 februari 2007 door MASTERMIND Reageren
Goliat Geplaatst: 6 februari 2007 Rapport Geplaatst: 6 februari 2007 De nieuwste versie(3.10) Firmware kan je hier downloaden: -Klik- (klik op Akkoord) Bedenk wel dat je alleen bij versie 3.03 en 2.71 of lager kan downgraden naar 1.5 wat je de mogelijkheid geeft tot het draaien van homebrew.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.