Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Het is nog een 'Work in Progress' maar ik zou toch al wat rates en tips willen krijgen voor mijn eerste layout.

De layout is niet voor een specifiek onderwerp gemaakt dus de banner is tot nu toe nog leeg. Het is nu enkel wat experimenteren waar ik mee bezig ben.

Layout:

previewna0.th.png

Geplaatst:

Zo wou je eens even wat anders uitproberen Arne? Nou ik moet zeggen dat het je goed gelukt is. Er zijn hier en daar wat puntjes waar je wat op kunt verbeteren, maar ik moet zeggen een geslaagde template, maar nu mijn commentaar nog. Toen ik het venster opende dacht ik dit ziet er goed uit, maar het kan beter. Laat ik beginnen aan de buitenkant en vanaf daar gaan we zo naar binnen. Ik vindt persoonlijk de randen oftewel de borders erg mooi gelukt en het geeft een soort van design. Daarna komen we weer een vorm tegen die me wel aanstaat, omdat hij bijna overeenkomt met de achtergrond kleur.

Dan begin ik met de knopjes, ik vindt ze wel mooi, maar ik vindt dat niet de juiste kleur om buttons er van te maken. Probeer de knoppen iets minder te maken qua bolheid, zodat het minder lijkt dat het van die ronde buizen zijn. Het moeten gewoon knopjes zijn. Nou ik moet zeggen dat die scheiding daartussen erg goed gelukt is. Dan is de tekst op de knopjes wel aardig en de achtergrond van de plek waar het logo hoort zit ook netjes.

Dan de achtergrond van het oppervlak in het midden; ziet er goed uit en past bij het totale uiterlijk. Echter zou ik als ik jouw was; de content box weer een andere kleur geven indien je dat gaat gebruiken voor een echte website. Naast dat zou ik de achtergrond van het geheel iets lichter maken, zo creëer je rust en ordening is me duidelijk gemaakt. Desalniettemin een mooi ontwerp en ik zou zeggen; ga zo door! _O_

Geplaatst:

Ziet er leuk uit, de tekst vind ik er goed uit, alleen de kleuren zijn erg saai :puh:. Probeer dus in het logo een leuk kleurtje.

Wat erg saai is vind ik de layout in eerste opzicht omdat je er text in moet doen.

Plak er dus lorum ipsum tekst in.

Je ziet het niet zo'n hele lange tekst maar toch hoop ik dat je aan die punten wilt werken, dan krijg je zeker een goeie layout, banner op vullen, content maken, iets leukere kleuren en dan heb je een prima layout. ;)

Geplaatst:

Erg leuk gemaakt, maar het is echt een 'layout', als je snapt wat ik bedoel. Het is niet iets nieuws of origineels.

En waarvoor wordt de layout gebruikt? Het kan naar mijn mening niet gebruikt worden voor een bedrijf, omdat het veel te 'simpel' is en het drukt niet iets uit. Als persoonlijke website is het misschien iets te uitgebreid. Als je in dat grote vak iets moet neerzetten over jezelf, dan kom je niet ver, geloof me.

Waar het wel voor geschikt is, is voor een game-website oid. Lekker simpel, menuutje, tekst etc. Als ik jouw was zou ik iets aparts bedenken wat niet elke website heeft. Dat is hartstikke moeilijk, maar er zijn zoveel dingen wat je nog kunt doen om je layout uit te breiden.

Mijn tip: Bedenk iets origineels! ;)

Geplaatst:

misschien is dit off-topic maar:

Hoe maak je eigenlijk een template? Microsoft Frontpage? ik ben niet zo goed tot heel slecht met HTML..

Ontopic: Ik vind het mooi lay-out :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Een mooie template, vooral de buttons vind ik erg mooi! :klap:

Greetz orange123 :bier:

@bodylotion, een template maak je met Photoshop

Bewerkt: door orange123
Geplaatst:

ALGEMEEN

Je hebt goed gebruik gemaakt van verschillende effecten die in PS te verkrijgen zijn, niet alle effecten zijn even goed gelukt ( bv. de menu ) omdat deze té standaard zijn. De layout zelf is strak maar te basis, probeer een onderscheid te maken tussen jouw layout en deze van een andere. Probeer iets in het tekstvlak te verwerken ( al is het maar een foto ofzo die 30% opacity heeft ). De verschillende lagen zijn goed uitgewerkt, probeer ook iets te doen ivm de nieuwste webdesign - trends ( ronde hoeken / glas effecten / weerspiegelende tekst / etc ... ).

Desalniettemin is het een mooie template geworden, alleen jammer dat hij net dé touch mist, maar die komt wel nog aangezien dit WIP is ;).

RATING

• Design
    • Kleuren : 60% ( te eenzijdig )
    • Header : 80% ( leeg maar dat komt, met jouw PS kunsten goed )

• Afwerking
    • Detail : 75% ( goed uitgewerkt, nu nog dat extra meegeven in de final )
    • Footer : 52% ( te simpel en te leeg, effecten ?! )
    • Contentvlak : 55% ( te simpel en te leeg, probeer wat extra opvulling )
    • Menu : 62% ( standaard maar efficient menu )

GEHEEL : 68%

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...