MazeMouse Geplaatst: 9 februari 2007 Rapport Geplaatst: 9 februari 2007 Ik heb zojuist San Andreas geinstalleerd op mijn nieuwe PC en het loopt echt voor geen meter. Haperende framerate, enorme pop-up (auto's ineens voor je neus enzo) en gewoon bagger graphics. Zelfs met 640x480x32 met de view distance helemaal uit en geen AA is het volledig onspeelbaar... Specs: Intel Core2Duo E6300 2GB DDR2 ATI X1600PRO Alle nieuwste drivers (aangezien ik die er net gisteren allemaal pas op heb gezet ) Lijkt me dat het mogelijk zou moeten zijn om met die specs toch wel wat meer uit SA te kunnen slepen dan dat gehaper dat ik nu krijg. Overigens is de opmerking "patchen" overbodig aangezien ik V2.00 heb volgens het startscherm. Reageren
kevin software Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Ik heb zojuist San Andreas geinstalleerd op mijn nieuwe PC en het loopt echt voor geen meter. Haperende framerate, enorme pop-up (auto's ineens voor je neus enzo) en gewoon bagger graphics. Zelfs met 640x480x32 met de view distance helemaal uit en geen AA is het volledig onspeelbaar... Specs: Intel Core2Duo E6300 2GB DDR2 ATI X1600PRO Alle nieuwste drivers (aangezien ik die er net gisteren allemaal pas op heb gezet ) Lijkt me dat het mogelijk zou moeten zijn om met die specs toch wel wat meer uit SA te kunnen slepen dan dat gehaper dat ik nu krijg. Overigens is de opmerking "patchen" overbodig aangezien ik V2.00 heb volgens het startscherm. wat voor video kart heb je? Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 (bewerkt) ATI X1600PROAlle nieuwste drivers (aangezien ik die er net gisteren allemaal pas op heb gezet ) wat voor video kart heb je? Lezen doet wonderen. Maar goed, back on topic: Ga eens naar het pauze menu, en dan naar de Options -> Display -> Advanced. Zet daar de Visual GFX Quality op Low. Dit helpt bij mij in ieder geval erg veel. De resolutie kun je wel hoger zetten, zodat je betere graphics hebt. Probeer ook wat te 'spelen' met de Display Options, om te zien wat voor jou het beste uitkomt. Mocht je echt een totaal verkeerde setting maken, dan kun je de settings weer standaard maken door een bestandje in Mijn Documenten/GTA San Andreas User Files te verwijderen, het bestandje gta_sa.set. : Als je dat gedaan hebt, heb je je opgeslagen settings verwijderd en zijn ze dus weer standaard. Controleer ook of er niet allerlei programma's op de achtergrond lopen, zoals virusscanners en download programma's. Veel succes! Bewerkt: 10 februari 2007 door Flying Dutchman Reageren
MazeMouse Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 (bewerkt) Maar goed, back on topic: Ga eens naar het pauze menu, en dan naar de Options -> Display -> Advanced. Zet daar de Visual GFX Quality op Low. Dit helpt bij mij in ieder geval erg veel. De resolutie kun je wel hoger zetten, zodat je betere graphics hebt. Probeer ook wat te 'spelen' met de Display Options, om te zien wat voor jou het beste uitkomt. Mocht je echt een totaal verkeerde setting maken, dan kun je de settings weer standaard maken door een bestandje in Mijn Documenten/GTA San Andreas User Files te verwijderen, het bestandje gta_sa.set. : Als je dat gedaan hebt, heb je je opgeslagen settings verwijderd en zijn ze dus weer standaard. Controleer ook of er niet allerlei programma's op de achtergrond lopen, zoals virusscanners en download programma's. Veel succes! Ik was even vergeten te vermelden dat ik dat LOW ook al had geprobeerd (in combinatie met 640x480...) en dat hielp vrijwel niks. Ik zal zodra ik thuis ben eens kijken of het verwijderen van dat .set dingetje iets helpt. EDIT: Ik heb trouwens alle settings al gehad. Ben best wel thuis in mijn PC dus ik weet welke settings ik kon proberen en ik heb een vermoeden dat het spel mijn dual core niet zo lief vind. Of ligt het misschien aan het feit dat ik windows XP x64 draai ipv Home/Pro? (al zou dat in feite ook weinig uit moeten maken) EDIT2: Mijn verdere zoektocht over het internet heeft me nog niks opgeleverd behalve dat er meer mensen dit probleem hebben en dat de graphics instellingen hier geen reet aan veranderen. Ik heb ontdekt dat 640x480x32 met alles uit slechts 5fps scheelt tegenover 1280x1024x16 met alles aan en dat ze allebei toppen op 25 en minimaal 15fps draaien.. niet echt lekker speelbaar dus. Ik haat het zo aangezien mijn oude PC veel minder was maar wel alles maximaal uit de kast trok op 30+fps... Bewerkt: 11 februari 2007 door MazeMouse Reageren
MazeMouse Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 Deze kan op slot aangezien mijn probleem helemaal geen reet te maken had met de graphics instellingen Ik heb eventjes de hardwareversnelling van mijn directx sound uitgezet.. hoppa 60+FPS zelfs wanneer ik helemaal losga met raketten... >>> Door Bling: En toch blijft het een "Hardware Probleem", ondanks het feit dat de oorzaak anders is dan jij in gedachten had. Bovendien worden topics zonder logische reden vrijwel nooit op slot gegooid, dus deze blijft ook lekker open. <<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.