qbdown Geplaatst: 9 februari 2007 Rapport Geplaatst: 9 februari 2007 Hoe maak je zoon ding? Ik weet wel hoe je een wapen moet plaatsen, maar dan wil ik er een wijzend pijltje boven hebben. En dat dan vanaf het begin van het spel. Kan dat en met welke code? Bedankt, Robbin237 Reageren
JGuntherS Geplaatst: 9 februari 2007 Rapport Geplaatst: 9 februari 2007 Ja, dat kan met opcode 03DC: 03DC: 167@ = create_marker_above_pickup 50@ Reageren
qbdown Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Uitleg over de code? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Uitleg over de code? 03DC: 167@ = create_marker_above_pickup 50@ 03DC is een zogenaamde "opcode". Die hoord bij een bepaald commando (je zou het kunnen zien als een snelnaam). 167@ is als ik me niet vergis een lokale variabele, die gebruik je in missies. Die staat volgens mij voor het wapenmarker, dus bijvoorbeeld snipermarker. Deze geeft dus in feiten aan wat er moet gebeuren, een marker boven een wapen. create_marker_above_pickup lijkt me duidelijk... 50@ is weer een lokale variabele, alleen dan van een wapen. Dus bijvoorbeeld Sniper. Reageren
qbdown Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Uitleg over de code? 03DC: 167@ = create_marker_above_pickup 50@ 03DC is een zogenaamde "opcode". Die hoord bij een bepaald commando (je zou het kunnen zien als een snelnaam). 167@ is als ik me niet vergis een lokale variabele, die gebruik je in missies. Die staat volgens mij voor het wapenmarker, dus bijvoorbeeld snipermarker. Deze geeft dus in feiten aan wat er moet gebeuren, een marker boven een wapen. create_marker_above_pickup lijkt me duidelijk... 50@ is weer een lokale variabele, alleen dan van een wapen. Dus bijvoorbeeld Sniper. dus bijvoorbeeld maak ik een wapen pickup met de value $mijn_pickup dan wijzig ik de 50@ in $mijn_pickup@ ? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Je kunt dit bijvoorbeeld vinden in main.scm van SA, misschien verduidelijkt dat wat je zoekt: 032B: $32 = create_weapon_pickup #COLT45 15 ammo 16 at 2447.773 -1975.663 13.0 03DC: @167 = create_marker_above_pickup $32 018B: show_on_radar @167 1 Die eerste lijn is dus om het wapen te laten verschijnen. Daarin staan dus de verschillende gegevens over het wapen: waar te vinden, hoeveelheid en natuurlijk ook welk wapen. De naam (nummer in feite) van die betreffende wapen pickup staat er ook bij: $32. De regel daarna is de regel waar het hier om gaat. Je vind hier de naam van het gedefinieerde wapen terug: $32. Daarnaast geef je ook dit een nieuwe naam: @167. In de regel daaronder wordt dus duidelijk dat je het wapen moet zoeken, waar een pijltje boven staat (die vind je terug op de radar). Daar wordt dan weer de naam van lijn 2 gebruikt. Overigens heb ik lijn 1 en lijn 3 erbij gepakt, zodat het extra duidelijk werd wat er met lijn 2 bedoeld werd. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk . Reageren
qbdown Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 Ja hoor, nu wordt het me helemaal duidelijk Bedankt!!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.