Boris H. Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 (bewerkt) heej mensen, Ik ben een beetje aan het expirimenteren met een sa-mp server. maar als ik de server opstart flitst er alleen heel snel een zwart schermpje en verder gebeurt er niks. In het bestandje server_log.txt is het volgende te vinden: SA:MP Dedicated Server ---------------------- v0.1, ©2005-2006 SA:MP Team Executing Server Config... I couldn't load any gamemode scripts. Please verify your server.cfg It needs a gamemode0 line at the very least. Het ligt dus aan mijn server config maar wat moet ik hier aan doen: Dit staat er in mijn config: echo Executing Server Config... lanmode 1 maxplayers 6 port 7777 hostname [NL]Boris H. private server. gamemode0 area51 1 gamemode1 rivershell 1 gamemode2 manhunt-lv 1 gamemode4 sftdm 1 weburl www.sa-mp.com rcon_password ********************* Wat is hier fout aan? alvast bedankt, Boris H. edit: weet iemand hoe je je eigen IP kan vinden? Bewerkt: 10 februari 2007 door Boris H. Reageren
Carl_Johnson2 Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Klikz0rs Daar zie je wat voor IP je hebt. Veel geluk met je server grtzz CJ2. Reageren
Boris H. Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Oke bedankt! Nu moet ik nog weten wat mijn porbleem is waardoor mijn server niet werkt. Wie kan mij helpen? @CJ2: ik zie je wel weer op MTA! gratz, Boris H. Reageren
SummerBase Geplaatst: 11 februari 2007 Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 Ik heb al geruime tijd ervaring met gameservers en ik wil een persoon zoals jouw altijd wel helpen. Desalniettemin laten we maar beginnen, want er is nog een hoop te doen. Ik denk dat he handig is om te beginnen met het instellen van de server config. Ik heb hem hieronder even voor je geplaatst. Ik geef op elk onderdeel even commentaar zodat je begrijpt wat het betekent. echo Executing Server Config...lanmode 1 - "Lanmode gebruikt meer datalimiet, maar heeft een betere sync." maxplayers 6 - "Dit is het maximaal aantal spelers dat je server in kan." port 7777 - "Dit is de poort die je zometeen open moet zetten." hostname [NL]Boris H. private server. - "Hier kun je de naam instellen." gamemode0 area51 1 - "Hier kun je een eerste gamemode instellen." gamemode1 rivershell 1 - "Hier kun je een tweede gamemode instellen." gamemode2 manhunt-lv 1 - "Hier kun je een derde gamemode instellen." gamemode3 sftdm 1 - "Hier kun je een vierde gamemode instellen." weburl www.sa-mp.com - "Hier kun je een eigen URL invullen." rcon_password ××× - "Hier kun je een '/rcon login' wachtwoord configureren." Als je dit volgens behoren hebt geconfigureert kunnen we beginnen aan het volgende proces: 'De poort open zetten'. Zoals je misschien weet heeft een computer poorten en die moet je open zetten om server aan te maken. In dit geval is dat poort 7777, omdat SA-MP dit als standaard poort ziet. Het open zetten van de poorten kan echter vaak problemen veroorzaken, omdat het met sommige routers gewoon onmogelijk is. Als eerste moet je in het menu van je router komen, dit lukt vaak door het externe IP te gebruiken. Deze kun je vinden op 'Mijnip.nl' bijvoorbeeld. Dan ga je naar 'Portforward'. Ga naar 'Port Forwarding' en vervolgens kies je jouw router, daarna kies je de game en je hebt uitleg over het openzetten van de poort. Als je dat gelezen hebt moet je de stappen uitvoeren, maar voordat dat lukt moet je eerst achter je statische IP komen. Daarvoor kan ik je wel uitleg geven als het niet lukt, maar neem eerst 'dit' door voordat je gaat vragen over het statische IP adres. Als het via de uitleg gelukt is moet je in staat zijn om een server te draaien, dan zal jouw venster ook niet zwart uitslaan en kun je samen met vrienden in je nieuwe SA-MP server spelen, maar let wel op. Het werkt niet altijd, je moet een goede router hebben die deze techniek ondersteunt. Verder kan ik er nog wel een heel eind over door praten, maar dat is in dit geval niet van belang. Mocht je nog vragen hebben? Dan hoor ik dat uiteraard graag. Reageren
Boris H. Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 Oke bedankt! Jij geeft professionele hulp. Ik zal porberen de poort open te zetten. Heel erg bedankt! gratz, Boris H. Reageren
-Roy- Geplaatst: 11 februari 2007 Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 (bewerkt) heej mensen,Het ligt dus aan mijn server config maar wat moet ik hier aan doen: Dit staat er in mijn config: echo Executing Server Config...lanmode 1 maxplayers 6 port 7777 hostname [NL]Boris H. private server. gamemode0 area51 1 gamemode1 rivershell 1 gamemode2 manhunt-lv 1 gamemode4 sftdm 1 weburl www.sa-mp.com rcon_password ********************* Naar mijn weten komt na de 2 een 3, en niet een 4. Daar zit denk ik je fout... Bewerkt: 11 februari 2007 door -Roy- Reageren
Azer Geplaatst: 11 februari 2007 Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 (bewerkt) heb je uberhaupt wel een map genaamd gamemodes bij je SA:MP server? met daarin uiteraard de files van de gamemodes, zoals bv. area51.amx Bewerkt: 11 februari 2007 door Azer Reageren
rotje333 Geplaatst: 17 februari 2007 Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 ik heb een heel ander probleem.... als ik de server.cfg wil openen dan staat er een foutmelding : heeft iemand hier iets op? Reageren
Azer Geplaatst: 17 februari 2007 Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 Open server.cfg gewoon is met bv. Notepad/Kladblok. Reageren
rotje333 Geplaatst: 17 februari 2007 Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 dat doe ik... tenminste als ik druk op openen met... dan krijg ik die ene foutmelding dusz. Reageren
rotje333 Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 laat maar jongens ik heb het weer creatief opgelost : elke keer als ik die file ga bewerke doe ik dit : 1. ga naar server.cfg 2. verander de naam van server.cfg naar server.txt 3. nu kan ik hem bewerken in kladblok 4. de naam weer terugzetten naar server.cfg en klaar is kees Reageren
Obie Geplaatst: 25 februari 2007 Rapport Geplaatst: 25 februari 2007 Ik vind dit ongelovelijk vaag. Bij portforwarding.com kan ik SA-MP niet vinden, onder welke naam staat ie Reageren
rotje333 Geplaatst: 25 februari 2007 Rapport Geplaatst: 25 februari 2007 (bewerkt) Inderdaad ik doe altijd maar gewoon multitheftauto Bewerkt: 9 maart 2007 door rotje333 Reageren
Obie Geplaatst: 25 februari 2007 Rapport Geplaatst: 25 februari 2007 Mijn server doet het nu wel, maar ik moet poorten openzetten God, wat haat ik dat toch, kan iemand me het uitleggen Reageren
SummerBase Geplaatst: 25 februari 2007 Rapport Geplaatst: 25 februari 2007 Mijn server doet het nu wel, maar ik moet poorten openzettenGod, wat haat ik dat toch, kan iemand me het uitleggen De poorten van je router open zetten is inderdaad soms een hele klus, maar er zijn sommige sites die je daar goed bij kunnen helpen denk aan een site zoals 'Portforward.com'! Je hoeft enkel een aantal stappen te volgen en het is zo open. Laten we beginnen bij port forwarding. Dan kies je de Router uit en vervolgens kies je het spel dat je open moet zetten, met een beetje engelse kennis kun je zo de poort openzetten aan de hand van de beschrijvingen. Ik wil je ook wel persoonlijk helpen, maar dan zul je even het typenummer en merknaampje van je router moeten geven. Ik wens je naast dat, veel succes en mocht er nog wat wezen dan hoor ik dat wel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.