eizoalecto Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Hallo ik maak objecten in sketchup en zet ze vervolgens in 3ds max 9 en dan exporteer ik ze naar TXD DFF en COL en voeg ik ze toe met MED 0.32v En zie ik ze in het spel ik zak er ook niet door heen maar en zitten in de objecten vertikalen onzichtbaaren muren (als ik het col bestand laat in een col programma zie ik geen muren) dit is bij alle objecten en die muren zijn net zo hoog al het hoogste punt in het object wie mij kan helpen alvarst bedankt hier heb ik een klein modje van mij: http://www.box.net/public/oiu7bj7f6k Heb jij dit ook als je het spel in gaat en dat je tegen onzichtbaren muren loopt? Reageren
Wazuup Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Je zegt het zelf al, je maakt objecten in sketchup. Sketchup is nooit bedoeld om games mee te maken/editten, maar meer voor de architectuur. Het is algemeen bekend dat models die iets verder gaan dan wat blokken makkelijk onzichtbare muren kunnen krijgen. Deze kun je inderdaad niet zien in de Col Editor II van Steve-M. Ik raad je dan ook sterk aan om met 3dsmax te gaan werken. Hierin is de kans op onzichtbare muren veel kleiner, al kan het wel (met risico functies zoals mirror). Wat misschien jouw probleem voor een deel kan oplossen is (als je dat nog niet gedaan had) je col converteren naar Col III. Dit doe je met de Col Editor II met je rechtermuisknop op de naam van je col te klikken in het linkerrijtje, naar target version te gaan, en col III te selecteren. Nu kun je ook nog naar ''Material conversion, VC to SA'' gaan en als laatste moet je optimeze kiezen. Opslaan en in je IMG archief zetten, en het beste ervan hopen. Wil dit niet lukken, dan zul je je col opnieuw moeten moddelen in 3dsmax. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Dat had ik ook met sketchup, maar ik zou niet weten hoe het komt. Mischien is dit zo'n sketchup Bug? Reageren
eizoalecto Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 als ik col3 doe is het dan weg? Reageren
mickey Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 (bewerkt) als ik col3 doe is het dan weg? Zoals Wazuup al zei, het kan dat daardoor de onzichtbare muren verdwijnen, maar als dat niet zo is, zul je toch echt de col opnieuw in moeten doen 3ds max/gmax. Met Vriendelijke Groeten, Mickey Bewerkt: 10 februari 2007 door mickey Reageren
eizoalecto Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Geprobeert en: het is niet gelukt INFORMATIE VAN HET OBJECT IN DE IDE EN DE COL: IN HET SPEL KAN IK NIET BIJ DE AUTO KOMEN HOE HARD IK OOK REN ER ZIT IETS TUSSEN En nu? Reageren
eizoalecto Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Ik heb ook een paint shop gemaakt en een stukje weg en die zijn wel gelukt (op de zelfde manier) Ik hou deze manier aan tijdens het exporteren: Sluit de DFF IO en open de Collision IO. Boven ‘Export’ typ je de naam van je model (deze moet hetzelfde heten als de DFF). ‘COL3’ Staat op groen, zet dit op ‘COLL’. Klik op ’Collision Mesh’ vervolgens op je model, nu word waar eerst Collision Mesh stond, dat word nu de naam van je model hoe die in 3Ds Max heet, klik er vervolgens weer op. Als laatste klik je op ‘Export’. Nu heb je een COL van je model gemaakt Op 1 weiziging na dan en dat is dat ik COL3 op groen moet zetten Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.