Jump to content

audio uit filmbestand

Recommended Posts

Geplaatst:

oke. ik heb nu op me pc een aantal filmpjes staan. met geluid. alleen nou wil ik het beeld weg hebben, en het geluid als een aparte file opslaan. mp3 ofzo. weet iemand hoe ik dit kan doen?

alvast bedankt.

ZZ

Geplaatst: (bewerkt)

Je kunt dit doen met bijvoorbeeld Audacity.

Hiermee kun je gewoon een filmbestandje inladen, en dan krijg je als het goed is zoiets te zien:

Het kunnen twee balkjes zijn, maar het kan er ook gewoon één zijn, ik weet niet precies waar dat van afhangt.

Als je dan gewoon afspeelt, zie je niet het beeld van de film, maar alleen het geluid dat er in zit. Zo kun je doorgaan naar het punt waar het liedje begint, en het selecteren van begin tot eind. Je kunt het liedje er dan uitknippen en plakken in een nieuw bestand. Zo heb je het liedje uit de film gehaald. Je hoeft hem nu alleen nog maar op te slaan, en dat kan als volgt: Bestand -> Exporteren als MP3 of Exporteren als WAV.

Let wel op, dat het laden van een filmbestand wat langer duurt dan bijvoorbeeld het laden van een liedje, vanwege de grootte.

Bewerkt: door Froodooo
Geplaatst:
[..]

Het kunnen twee balkjes zijn, maar het kan er ook gewoon één zijn, ik weet niet precies waar dat van afhangt.

[..]

Dat hangt ervan af of je een bestand met een dubbel audio-kanaal opent of een enkel. Denk aan mono en stereo. Met 2 audiosporen betekend dat dus dat je geluid stereo is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...