The GamerII Geplaatst: 11 februari 2007 Rapport Geplaatst: 11 februari 2007 Sony PlayStation 2 De specificaties Naam: PlayStation 2 Afmetingen: 230x28x152 mm Gewicht: 900gram/1kg CPU(Central Prossesing Unit: - CPU 128 bit standaard multi-media Emotion Engine-chip. - Systeem klok frequentie: 294.912MHz. - Cache geheugen: Instructies 16KB, Data 8KB + 16KB (ScrP). - Geheugen: 32MB. - Bandbreedte geheugenbus: 128bit DMA. - Numerieke co-processor: 2 Parallelle Vector eenheden. - Floating Point rekenvermogen: 6.2 GFLOPS. - 3D CG Geometrische Transformatie: 66 Miljoen Polygonen p/sec. - Gecomprimeerde beeld decoder: MPEG2. Graphics: - Graphics Synthesizer. - Systeem klok frequentie: 147MHz. - Chip geheugen: 4MB DRAM. - Bandbreedte frame buffer: 38.4Gbytes/sec. - Schrijfsnelheid pixels: 2,4 Gpixeles/s. Input/Output - CPU kern: Verbeterde PlayStation CPU - Klok frequentie: 37.5MHz - IOP geheugen: 2MB - Sub Bus: 32 bit Geluid/sound: - Aantal stemmen: 48 kanalen, met 3D surround sound - Geluidsgeheugen: 2MB - Output frequentie Maximaal 48 KHz (DAT kwaliteit) Interface: - 2 x USB (Universele Seriële Bus) poort - 2 x Controller aansluiting - 2 x MEMORY CARD (geheugenkaart) aansluiting - Netwerk aansluiting. - Digital out (optisch). - AV multi out aansluiting. Afbeeldingen Reageren
GTA-Freak2 Geplaatst: 22 maart 2007 Rapport Geplaatst: 22 maart 2007 Mooi topic! Ik vroeg me al af wanneer dit topic ging komen, want de PS2 is toch al een tijdje uit. Ikzelf heb een Playstation 2, en ben er heel tevreden mee, alleen speel ik er niet meer veel mee, omdat ik nu een PSP heb. Ik zal ook wanneer er belangrijk nieuws is wat met de Ps2 te maken heeft, dan zal ik dit hier posten. KUTGW! GTA-Freak2 Reageren
the max Geplaatst: 22 maart 2007 Rapport Geplaatst: 22 maart 2007 Mooi topic! Ik vroeg me al af wanneer dit topic ging komen, want de PS2 is toch al een tijdje uit. Ikzelf heb een Playstation 2, en ben er heel tevreden mee, alleen speel ik er niet meer veel mee, omdat ik nu een PSP heb. Ik zal ook wanneer er belangrijk nieuws is wat met de Ps2 te maken heeft, dan zal ik dit hier posten.KUTGW! GTA-Freak2 ik vroeg het me ook al af, alles behalve de ps2, toch best wel raar. ik zal ook nieuws posten, ben nog steeds grote ps2 fan Reageren
Rullez Geplaatst: 21 april 2007 Rapport Geplaatst: 21 april 2007 Sorry dat ik het topic bump. Maar ik heb een vraag. Hoe kan ik op de PS2 Slimmline online spelen. Ik heb thuis een draadloze internet verbinding. Dus help bij A.U.B. MVG, Rullez Reageren
The GamerII Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Kan dat dan niet? Ik heb de gewone PS2 en daar kan het gewoon Reageren
Biocount Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 (bewerkt) Sorry dat ik het topic bump. Maar ik heb een vraag. Hoe kan ik op de PS2 Slimmline online spelen. Ik heb thuis een draadloze internet verbinding. Dus help bij A.U.B.MVG, Rullez mischien een domme vraag.. 1. kan het spel wel online? 2. heb je wel een ps2 internet adapter? mochtje dit niet hebben dan kan je bij media markt ps2 internet adapters kopen verder heb ik geen ervaring met dat spel sorry Bewerkt: 14 mei 2007 door Biocount Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Sorry dat ik het topic bump. Maar ik heb een vraag. Hoe kan ik op de PS2 Slimmline online spelen. Ik heb thuis een draadloze internet verbinding. Dus help bij A.U.B.MVG, Rullez mischien een domme vraag.. 1. kan het spel wel online? 2. heb je wel een ps2 internet adapter? mochtje dit niet hebben dan kan je bij media markt ps2 internet adapters kopen verder heb ik geen ervaring met dat spel sorry Bij de slimline versie hoef je geen adaptor te kopen want die zit al ingebouwd. Reageren
Biocount Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 ow oke handig van sony dat ze dat hebben gedaan bij de latere versie van de ps2 kan je helaas niet helpen sorry Reageren
Nickonly Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Ik moet toch even zeggen, als ik zo die specificaties zie, dat dat eigenlijk helemaal niet zulke goede specificaties zijn. Menig computer vandaag de dag is wel sneller denk ik. Daarom ook even een klein vraagje: Waneer kwam de PS2 op de markt? Misschien is het dan wel goed voor die tijd. Reageren
Die-hard Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Ik moet toch even zeggen, als ik zo die specificaties zie, dat dat eigenlijk helemaal niet zulke goede specificaties zijn. Menig computer vandaag de dag is wel sneller denk ik. Daarom ook even een klein vraagje: Waneer kwam de PS2 op de markt? Misschien is het dan wel goed voor die tijd. In 2000, in japan op 4 maart 2000. Reageren
The GamerII Geplaatst: 15 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Ik moet toch even zeggen, als ik zo die specificaties zie, dat dat eigenlijk helemaal niet zulke goede specificaties zijn. Menig computer vandaag de dag is wel sneller denk ik. Daarom ook even een klein vraagje: Waneer kwam de PS2 op de markt? Misschien is het dan wel goed voor die tijd. Zoals vele weten, misschien jij niet maar andere wel, is de PS2 ook geen Next-Generation Console, vandaar de 'niet zo zulke goede specificaties'. Overigens zijn de specificaties vrij hoog voor een Console uit 2000, daarom zijn er nog steeds veel titels voor de PS2. De PS2 kan je eigelijk vergelijken met de Wii qua specificaties, omdat de meeste games voor de Wii ook op de PS2 uitkomen. Reageren
Jowx Geplaatst: 16 mei 2007 Rapport Geplaatst: 16 mei 2007 ------------------------- Amerikaan krijgt schok nadat hij op PS2 heeft gepist Nieuws | 16 mei 2007 - Op de University of Wyoming vonden een paar Amerikaanse (moet ik er even bij zetten) studenten het een goed idee om na de aankoop van de PlayStation 3 hun oude PlayStation 2 een waardig afscheid te geven. Want ja, dat beestje heeft je toch een hoop mooie jaren gegeven en wat doe je dan? Dan zeik je er gewoon even lekker overheen. Probleem van dit feestje was alleen dat men daarvoor al flink op de PlayStation 2 heeft lopen stampen en dat de PS 2 nog in het stopcontact was aangesloten. Er over heen zeiken zorgde er dus voor dat de zeiker in kwestie een flinke schok kreeg, waarna hij bewusteloos raakte. Gelukkig kwam hij al snel bij en bleek er na een ziekenhuisbezoekje niks mis te zijn met zijn 'wiener'. Wat er vervolgens met de wraakzuchtige PS2 is gebeurd is niet bekend. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- ------------------------- Atelier Iris 3 komt naar Europa Nieuws | 16 mei 2007 - Goed nieuws voor fans van alchemie en Role Playing Games. Het derde deel van Atelier Iris zal namelijk ook in Europa verschijnen. Dit heeft uitgever Koei vandaag bekend gemaakt. PlayStation 2 bezitters kunnen Atelier Iris 3: Grand Phantasm ergens in de maand juli oppikken. Een preciese datum volgt nog. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Ik moet toch even zeggen, als ik zo die specificaties zie, dat dat eigenlijk helemaal niet zulke goede specificaties zijn. Menig computer vandaag de dag is wel sneller denk ik. Daarom ook even een klein vraagje: Waneer kwam de PS2 op de markt? Misschien is het dan wel goed voor die tijd. Zoals vele weten, misschien jij niet maar andere wel, is de PS2 ook geen Next-Generation Console, vandaar de 'niet zo zulke goede specificaties'. Overigens zijn de specificaties vrij hoog voor een Console uit 2000, daarom zijn er nog steeds veel titels voor de PS2. De PS2 kan je eigelijk vergelijken met de Wii qua specificaties, omdat de meeste games voor de Wii ook op de PS2 uitkomen. Tijdens de last-gen consolewar was de PS2 ook de zwakste van de drie qua specs. De Xbox had toen veel meer kracht dan de PS2, maar ondanks dat is de PS2 met afstand als winnaar uit de bus gekomen. Doordat de PS2 een enorme userbase heeft komen er nog steeds veel titels op uit en verkoopt de PS2 nu nog steeds best goed. Wat je zegt over de Wii klopt niet en je redenatie klopt nog minder. De Wii is een stuk sterker dan de PS2, maar die kracht wordt simpelweg nog niet benut. Dat zegt echter niets over de specs van de Wii, maar meer over de moeite die developers in de graphics van Wii-games steken. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 (bewerkt) De cpu van de wii is inderdaad op papier ruwweg 2x zo krachtig als de ps2. Maar hij haalt het lang niet bij de cpu's van 360 of ps3, de 3 cores van de 360 zijn geklokt op 3,2Ghz en de 7 cores van de PS3 ook op 3,2Ghz, hier tegenover staat de magere 0.7Mhz van de wii. De 1ste xbox is overigens ook geklokt op 0.7Mhz, dus je kan stellen dat de wii op papier net zo krachtig is (qua processor kracht) als de xbox. Alhoewel de xbox wel een hogere resolutie ondersteunt. Verder heeft de wii wel krachtige gpu en meer geheugen. Maargoed dit allemaal wil niet zoveel zeggen, de wii zit qua graphics gewoon tussen de ps2/xbox en ps3/xbox 360 in. Athans op papier, op het moment ziet het er allemaal kut uit als je het vergelijkt met een God of War II, maargoed we moeten de developers wat tijd gunnen. Bewerkt: 19 mei 2007 door Mania-92 Reageren
Scarface92 Geplaatst: 6 juli 2007 Rapport Geplaatst: 6 juli 2007 Ik ben ook nog steeds een ps2 fan. Heb er best veel spellen voor Ben van plan om een Wii of PS3 te gaan kopen. En geen 360 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.