Jump to content

San Andreas Stories

PatrickW

Moet er een SA-Stories komen?  

1384 leden hebben gestemd

1. 1. geef je mening:

• Ja, de vorige Stories waren ook top.
      505
    • Ja, maar alleen als er ook een PC versie komt.
      364
    • Nee, de Stories is uitmelkerij van het GTA concept.
      78
    • Nee, RockStar moet alle energie stoppen in GTA-IV.
      245
    • geen mening, de Stories boeien me niet.
      81

Recommended Posts

Nee, dat is uitmelkerij. Ik heb het een tijdje geleden al eerder gezegd, maar ik vind alle 'Stories' een vorm van uitmelkerij. Natuurlijk is het leuk dat je voortaan ook Vice City in de trein kunt spelen, maar de Stories voegen niet echt iets toe aan de GTA-Serie. GTA3 was revolutionair, GTA Vice City had helikopters en een fantastische sfeer, San Andreas had een enorm gebied met veel nieuwe mogelijkheden, maar de Stories bieden niet echt iets nieuws. De missies zijn niet vernieuwend, de voertuigen zijn grotendeels hetzelfde, de omgevingen zijn hetzelfde, veel wapens zijn hetzelfde en de meeste mogelijkheden zijn hetzelfde. Makkelijk cashen voor Rockstar en Sony op die manier, maar niet leuk voor de gamers die iets nieuws willen.

Ze voegen zeker wel wat toe! Als je GTA VCS zou hebben gespeeld, zou je merken dat je een Jetski hebt, veel meer boten en auto's en helikopters. En dan heb ik het nog over de voertuigen die je hebt. De missie's zijn revolutionair, en je komt veel meer te weten over Vice City en Liberty City en wat er allemaal voor GTA 3 en Vice City is gebeurd. :duh:

Nou ja, ontopic: Ik heb natuurlijk de bovenste gestemd. :engel:

Delen op andere websites

• Reacties 321
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

18

• Dakendak

10

• Jimmiefitz

10

• Michael_Scofield94941

9

Nee, dat is uitmelkerij. Ik heb het een tijdje geleden al eerder gezegd, maar ik vind alle 'Stories' een vorm van uitmelkerij. Natuurlijk is het leuk dat je voortaan ook Vice City in de trein kunt spelen, maar de Stories voegen niet echt iets toe aan de GTA-Serie. GTA3 was revolutionair, GTA Vice City had helikopters en een fantastische sfeer, San Andreas had een enorm gebied met veel nieuwe mogelijkheden, maar de Stories bieden niet echt iets nieuws. De missies zijn niet vernieuwend, de voertuigen zijn grotendeels hetzelfde, de omgevingen zijn hetzelfde, veel wapens zijn hetzelfde en de meeste mogelijkheden zijn hetzelfde. Makkelijk cashen voor Rockstar en Sony op die manier, maar niet leuk voor de gamers die iets nieuws willen.

Ze voegen zeker wel wat toe! Als je GTA VCS zou hebben gespeeld, zou je merken dat je een Jetski hebt, veel meer boten en auto's en helikopters. En dan heb ik het nog over de voertuigen die je hebt. De missie's zijn revolutionair, en je komt veel meer te weten over Vice City en Liberty City en wat er allemaal voor GTA 3 en Vice City is gebeurd. :duh:

Nou ja, ontopic: Ik heb natuurlijk de bovenste gestemd. :engel:

Een paar nieuwe voertuigen hier, nieuw wapentje daar, klaar is de nieuwe game die je voor 40 euro opnieuw mag kopen. Die extra's, want dat zijn het, zijn natuurlijk leuk, maar is dat de aanschaf waard? Is dat überhaupt de naam 'nieuwe game' waard? Die missies komen op mij nogal simpel over en zijn zeker niet revolutinair als je ze met de andere GTA's vergelijkt. Die achtergrondinformatie die je te weten komt is leuk, maar (voor mij) ook geen reden om een game die ik in feite al heb te kopen. Na één keer vluchtig uitspelen heb je het dan wel gezien, terwijl het bij de andere GTA's dan eigenlijk pas begint. Vice City heb ik, nadat ik het had uitgespeeld, zo vaak gespeeld, omdat het leuk was om een beetje in die stad rond te dwalen. Omdat VCS dezelfde stad heeft, kan ik dan net zo goed meteen VC gaan spelen, daar heb ik VCS niet voor nodig.

Zo geldt het natuurlijk ook voor een eventuele San Andreas Stories. Om die game op de PSP te kregen moet 'ie zo worden uitgekleed, dat het ver onder SA zal blijven steken. Met andere woorden: Na het halen van de story line vliegt de game het raam uit omdat ik dan net zo goed SA zou kunnen doen. Betere kwaliteit, zonder dat ik er nog 40 euro voor moet betalen.

Delen op andere websites

Een game met de map grootte van San Andreas zal sowieso op een UMD onmogelijk zijn, een volgende Stories game is daarintegen niet uitgesloten. LV, SF of LS Santos stories is natuurlijk een mogelijkheid. Nu ik een PSP heb zal een nieuwe stories mij maar 50 euro kosten maar ik heb nu al medelijden met de arme zielen die er speciaal een PSP voor komen. Ik ben hier overduidelijk een zwaar tegenstander van het uitbrengen en het daarmee misbruik maken van trouwe GTA Fans die het liefst elke GTA in hun bezit willen hebben. Om het hele zooitje te boycotten zal ik een nieuwe stories ook niet kopen en hoop ik dat velen dit ook zullen doen, in de hoop dat Rockstar dik verlies maakt op een nieuwe stories. Daarnaast ben ik nu hard aan het sparen om voor 19 Oktober genoeg geld bij elkaar te hebben voor een PS3 en GTA IV. :Y

Delen op andere websites

Ik heb op Nee, RockStar moet alle energie stoppen in GTA-IV. Gestemt. Ik vind het goed dat ze tegelijkertijd hele vette games kunnen maken. Maar als Vice City Stories, voor de PS2 uitkomt, moeten ze echt gaan focussen op GTA IV. Want door de Stories gaat het alleen maar langer duren, en de Fans willen dat natuurlijk niet.

Delen op andere websites

Ik hoop dat er niet zo'n groot gat komt. Ik hoop dat je sweet gaat spelen in de tijden dat het wat minder gaat met de grove en dat alles in een diepe put komt. En dat je ziet hoe brian wordt vermoord en CJ zijn moeder. En dat je op het eind zo'n cutscene krijgt dat CJ tenpenny vermoord enzo...

Delen op andere websites

ik vind dat ze het cker moeten doen :Y ,

als je 2 spelen kan uit poepen die gemiddeld toch boven de 9 krijgen waarom dan ook geen 3e?

lijkt me allleen wel moeilijk worden om heel SA om te toveren op de kleine PSP, want SA was niet de kleinste :puh:

maar zoalng ze met genoeg vernieuwde features blijven komen en steeds iets afwijken van de Console Topper , blijf ik ze spelen :engel:

mazzol :cya:

Delen op andere websites

Ja dat zou wel leuk zijn!

Dan heb je GTA III (Liberty City) GTA Vice City en GTA San Andreas.

En dan heb je nog GTA LCS, GTA VCS en GTA SAS.

Zou wel leuk zijn.

En als GTA dan bijvoorbeeld in Los Crapules of speelt (zeg maar wat), dan kunnen ze daar dan ook een GTA Los Crapules Stories bij maken!

Delen op andere websites

Ja en nee. Ik heb ook gestemd op uitmelkerij. Ik ben het ook met Piet-Herr's berichten eens, alleen zonder zijn berichten te lezen zou ik het ook kiezen. Kijk, het is leuk als er nog een Stories komt, maar ik ben het totaal met Piet-Herr eens:

Die extra's, want dat zijn het, zijn natuurlijk leuk, maar is dat de aanschaf waard? Is dat überhaupt de naam 'nieuwe game' waard?

Het is leuk als je een GTA game exclusief op je PSP kan spelen (al is het voor even, want ze komen ook voor de PS2). Alleen dan heb je een leuke game voor je handheld, maar ik ga geen PSP kopen voor mijn GTA collectie. Een PSP zelf is best duur* en dan heb je de games nog niet. En mij lijken de Stories ook niet echt vernieuwend, dus meer dan 300 euro zou ik er niet voor betalen.

Het is leuk als er een nieuwe Stories komt voor PSP-bezitters, alleen ik twijfel of het ook een volwaardige goede game is. Imo zijn de Stories ook niet zo goed als de 'originele' versies dus zoveel geld zou ik er niet voor betalen. En als de games wat minder zijn, dan kunnen ze beter hun best doen met GTA's voor thuisconsoles.

De handheld als GBA, NDS en PSP zijn leuk voor onderweg, alleen PC, Xbox, PS2/3 games zijn qua kwaliteit gewoon wat beter omdat handeld niet zulke machtige machines zijn vergeleke thuisconsoles.

*Meer dan 200 euro is best veel, ookal zijn de grote consoles duurder (400, 600), behalve de Wii dan. Maar een PSP + game(s) is echt wel wat maanden zakgeld.

Bewerkt: door Ferre
Delen op andere websites

Het lijkt mij een logisch vervolg op de andere 'Stories'-GTA's. Bovendien heeft Gordon Hall, president van Rockstar Leeds, in een interview dat ging over GTA Vice City Stories het gehad over een GTA San Andreas Stories. Ze waren van plan, hoewel het nog lang niet bevestigd is, een GTA San Andreas Stories te maken. Ga me nou alsjeblieft niet vragen waar dat interview te vinden is, want ik zeg eerlijk: ik weet het niet meer. Ooit was het naar voren gekomen tijdens een nieuwsbericht in het 'Latest news from Vice City Stories'-topic, als ik me niet vergis was het een interview van IGN.com. Geloof me maar, Gordon Hall heeft het echt in een interview erover gehad. Ik lieg echt niet, want wat zou ik daar nu aan hebben?

In ieder geval zou dat er dus op duiden dat er een GTA San Andreas Stories op komst is, ik zou in ieder geval wel een uitgave in 2008 of zoiets dergelijks verwachten. Dit jaar is immers al het 'GTA IV'-jaar, dus het lijkt me een beetje krom om dan tegelijkertijd een GTA San Andreas Stories uit te brengen. Tevens lijkt het mij aannemelijk dat het niet om de hele staat San Andreas zal gaan, puur om het feit dat een UMD'tje er gewoonweg te klein voor zal zijn. Eén stad uit San Andreas, zoals Los Santos, lijkt me aannemelijker.

Nu even dat gezeur over uitmelkerij (ik begin zo langzamerhand die term eigenlijk al te haten ook). Wat geeft het nu eigenlijk dat een Stories-GTA zich in een eerder uitgebrachte stad afspeelt? Als de motor van het spel maar goed is. Bovendien is het leuk om achter enkele feiten te komen die gaat over de geschiedenis van de fictieve GTA-steden. Bovendien zijn dit soort spellen met liefde gemaakt, en daar gaat het nu om. Het lijkt me namelijk erg saai als je zo'n gamer bent die alleen maar naar de zakelijke kant kijkt van een spel, ik houd je niet tegen maar ik zou zeggen: speel eens een keertje zo'n Stories-GTA (met name GTA Vice City Stories) in plaats van al van tevoren meteen te gaan zeuren over uitmelkerij. Op deze manier kunnen we wel alle spellen uitmelkerij gaan noemen. Neem dan eens de Fifa-serie. Dit is gewoon een voetbalspel dat elk jaar weer op bepaalde punten verbeterd wordt en geüpdated wordt naar de tijd (dan plakken ze er dus een nieuw jaartal achter; volgend jaar krijgen we dus Fifa 2008). Dat is dus eigenlijk de puurste vorm van uitmelkerij. Maar hoor je er iemand over zeuren? Nee, het verkoopt ieder jaar weer als een tierelier maar als er eens in de zoveel tijd een nieuwe GTA uitkomt dat zich weer in Liberty City of Vice City afspeelt waarin zelfs een heleboel nieuwe dingen in geplaatst worden (soundtrack (een hele mooie zelfs), voertuigen, zij- en submissies, personages, wapens, enzovoort), dan hoor je meteen iedereen klagen over uitmelkerij. Potvolkoffie zeg, wat zijn we toch weer muggenzifterig.

Delen op andere websites

Nu even dat gezeur over uitmelkerij (ik begin zo langzamerhand die term eigenlijk al te haten ook). Wat geeft het nu eigenlijk dat een Stories-GTA zich in een eerder uitgebrachte stad afspeelt? Als de motor van het spel maar goed is. Bovendien is het leuk om achter enkele feiten te komen die gaat over de geschiedenis van de fictieve GTA-steden. Bovendien zijn dit soort spellen met liefde gemaakt, en daar gaat het nu om. Het lijkt me namelijk erg saai als je zo'n gamer bent die alleen maar naar de zakelijke kant kijkt van een spel, ik houd je niet tegen maar ik zou zeggen: speel eens een keertje zo'n Stories-GTA (met name GTA Vice City Stories) in plaats van al van tevoren meteen te gaan zeuren over uitmelkerij. Op deze manier kunnen we wel alle spellen uitmelkerij gaan noemen.

Het is inderdaad leuk om achter een paar gebeurtenissen te komen, maar als je die eenmaal weet is er weinig nieuws meer aan. De Stories-delen zijn, zoals je zegt, vast leuk om te spelen, maar er is niets dat mij overhaalt om VCS te gaan spelen in plaats van Vice City. Er is gewoon te weinig vernieuwd ten opzichte van VC, welke ik al helemaal plat heb gespeeld.

Neem dan eens de Fifa-serie. Dit is gewoon een voetbalspel dat elk jaar weer op bepaalde punten verbeterd wordt en geüpdated wordt naar de tijd (dan plakken ze er dus een nieuw jaartal achter; volgend jaar krijgen we dus Fifa 2008). Dat is dus eigenlijk de puurste vorm van uitmelkerij. Maar hoor je er iemand over zeuren? Nee, het verkoopt ieder jaar weer als een tierelier maar als er eens in de zoveel tijd een nieuwe GTA uitkomt dat zich weer in Liberty City of Vice City afspeelt waarin zelfs een heleboel nieuwe dingen in geplaatst worden (soundtrack (een hele mooie zelfs), voertuigen, zij- en submissies, personages, wapens, enzovoort), dan hoor je meteen iedereen klagen over uitmelkerij. Potvolkoffie zeg, wat zijn we toch weer muggenzifterig.

Nou kom je natuurlijk ook wel met de definitie van uitmelken aanzetten. De FIFA-serie is een boegbeeld als het over uitmelkerij gaat, om precies de redenen die jij noemt. Echter, dat er meer series zijn die aan uitmelkerij doen, betekent niet dat de Stories dat niet doen. Er zijn veel gamers die al jaren vinden dat games te weinig innovatief zijn, dat er te gauw een vervolg komt dat bijna hetzelfde is als z'n voorganger en dat ontwikkelaars niet creatief meer zijn, maar dat maakt niet dat VCS daar niet schuldig aan is.

Delen op andere websites

Het is inderdaad leuk om achter een paar gebeurtenissen te komen, maar als je die eenmaal weet is er weinig nieuws meer aan. De Stories-delen zijn, zoals je zegt, vast leuk om te spelen, maar er is niets dat mij overhaalt om VCS te gaan spelen in plaats van Vice City. Er is gewoon te weinig vernieuwd ten opzichte van VC, welke ik al helemaal plat heb gespeeld.

Je zegt zelf dat je GTA Vice City Stories nog nooit gespeeld hebt, wat maakt je dan om te zeggen dat het niet vernieuwend is? Het klopt inderdaad dat GTA Vice City Stories zich in dezelfde stad afspeelt, maar er zijn genoeg nieuwe dingen te vinden hoor. De mogelijkheid dat je optimaal kan gaan genieten van het water maakt GTA Vice City Stories eigenlijk al dubbel zoveel groter als zijn voorganger GTA Vice City. Nieuwe voer-, vaar- en vliegtuigen, nieuwe wapens, een nieuwe fantastische soundtrack (alleen al van die soundtrack geniet ik nu nog steeds), nieuwe personages en nieuwe mogelijkheden. Zelfs in de klassieke zij- en submissies is variatie aangebracht, bij de Taxi Driver-missies bijvoorbeeld is het nu niet meer simpelweg passagiers ophalen en afzetten, maar mensen vragen je nu ook om iemand te volgen of je laat iemand uitstappen bij een winkel, diegene berooft het en jij moet van de politie zien te ontkomen, enzovoort. Om maar niet te spreken van Air Ambulance en Fire Copter en dergelijke. Tevens is Empire Building echt een hele nieuwe onbekende variant in de GTA-serie, die dus voor het eerst geïntroduceerd is in GTA Vice City Stories.

Het klopt inderdaad dat alles zich in hetzelfde gebied afspeelt, maar de gameplay is daarentegen een stuk uitgebreider.

Nou kom je natuurlijk ook wel met de definitie van uitmelken aanzetten. De FIFA-serie is een boegbeeld als het over uitmelkerij gaat, om precies de redenen die jij noemt. Echter, dat er meer series zijn die aan uitmelkerij doen, betekent niet dat de Stories dat niet doen. Er zijn veel gamers die al jaren vinden dat games te weinig innovatief zijn, dat er te gauw een vervolg komt dat bijna hetzelfde is als z'n voorganger en dat ontwikkelaars niet creatief meer zijn, maar dat maakt niet dat VCS daar niet schuldig aan is.

Dat laatste beweer ik dan ook niet, want het klopt inderdaad. Maar er is toch een stuk meer vernieuwd dan je denkt. En ik heb ook niks tegen je hoor, maar ik kan niet zo tegen mensen die al bij voorbaat hun mening klaar hebben staan over een onderwerp terwijl ze zelf niet eens echt precies weten wat het inhoudt. Een soort tegenovergestelde van 'fanboyisme' dus.

Ik bedoel dus te zeggen dat GTA Vice City Stories echt een mooi spel is, ondanks het zich wederom afspeelt in Vice City. Ik zou je toch aanraden eens te overwegen het te spelen, mocht je ooit de kans krijgen.

Delen op andere websites

Je zegt zelf dat je GTA Vice City Stories nog nooit gespeeld hebt, wat maakt je dan om te zeggen dat het niet vernieuwend is?

Ik heb er genoeg over gelezen, genoeg ervaringen gehoord en genoeg informatie over gehad om er een mening op te baseren.

Het klopt inderdaad dat GTA Vice City Stories zich in dezelfde stad afspeelt, maar er zijn genoeg nieuwe dingen te vinden hoor. De mogelijkheid dat je optimaal kan gaan genieten van het water maakt GTA Vice City Stories eigenlijk al dubbel zoveel groter als zijn voorganger GTA Vice City. Nieuwe voer-, vaar- en vliegtuigen, nieuwe wapens, een nieuwe fantastische soundtrack (alleen al van die soundtrack geniet ik nu nog steeds), nieuwe personages en nieuwe mogelijkheden. Zelfs in de klassieke zij- en submissies is variatie aangebracht, bij de Taxi Driver-missies bijvoorbeeld is het nu niet meer simpelweg passagiers ophalen en afzetten, maar mensen vragen je nu ook om iemand te volgen of je laat iemand uitstappen bij een winkel, diegene berooft het en jij moet van de politie zien te ontkomen, enzovoort. Om maar niet te spreken van Air Ambulance en Fire Copter en dergelijke. Tevens is Empire Building echt een hele nieuwe onbekende variant in de GTA-serie, die dus voor het eerst geïntroduceerd is in GTA Vice City Stories.

Het klopt inderdaad dat alles zich in hetzelfde gebied afspeelt, maar de gameplay is daarentegen een stuk uitgebreider.

Voor mij is 90% van het plezier die ik beleef aan een nieuwe GTA, het plezier dat ik beleef met het verkennen van een nieuw gebied. Als ik GTA heb uitgespeeld, blijf ik het nog een hele tijd leuk vinden om een beetje rond te rijden in een nieuwe stad, maar ook dat begint op den duur (na 200 uur spelen) te vervelen. Dan leg ik de game weg en speel hem een hele tijd later nog een keer. Bij VCS zou ik de game uitspelen, een uurtje nog wat nieuwe dingen verkennen en hem daarna meteen weer weg leggen. Immers, ik ken Vice City al zo goed dat ik hem niet nog eens 200 uur ga spelen.

Dan zijn die extra's die zijn toegevoegd leuk, maar het maakt nou niet dat ik ineens toch die game ga spelen.

Voor mensen die Vice City niet hebben gespeeld is VCS daarom een prima game, maar voor mij niet. Ik kan me voorstellen dat mensen er genoeg plezier aan beleven, maar ik niet. Ik kan me voorstellen dat mensen die game kopen, maar ik niet.

blablabla

Dat laatste beweer ik dan ook niet, want het klopt inderdaad. Maar er is toch een stuk meer vernieuwd dan je denkt. En ik heb ook niks tegen je hoor, maar ik kan niet zo tegen mensen die al bij voorbaat hun mening klaar hebben staan over een onderwerp terwijl ze zelf niet eens echt precies weten wat het inhoudt. Een soort tegenovergestelde van 'fanboyisme' dus.

Ik bedoel dus te zeggen dat GTA Vice City Stories echt een mooi spel is, ondanks het zich wederom afspeelt in Vice City. Ik zou je toch aanraden eens te overwegen het te spelen, mocht je ooit de kans krijgen.

Zoals ik hierboven al heb uitgelegd, wist ik, nadat ik er recensies over had gelezen, wel zo'n beetje dat ik hem niet hoefde, doordat het in dezelfde stad afspeelt. Dan zijn de nieuwe dingen leuk, maar voor mij niet genoeg om hem te kopen en er zijn meer wel meer mensen die er zo over denken.

En het is dus niet zo dat ik helemaal niets over die game weet, want daarmee schrijf je het hele principe van reviews en dergelijke af. Het is niet zo dat je, als je een game niet hebt gespeeld, je geen mening over die game mag hebben. Als je dat beweert, beweer je in feite dat mensen hun games altijd blind kopen. Of koop jij games alleen als je ze veel bij anderen hebt gespeeld of als je er een demo van hebt? Ik denk dat jij, toen VCS uit was, ook meteen naar de winkel bent gerend om hem te kopen. Volgens die redenering kon je nog geen mening over de game hebben en had het dus net zo goed een zware miskoop kunnen zijn. Uiteraard ben ik ervan overtuigd dat jij wel degelijk zeker van je zaak was en dat je geen moment twijfelde aan de kwaliteit van VCS. Je kunt dus wel degelijk een mening hebben over een game voordat je hem gespeeld hebt.

Delen op andere websites

Je kunt dus wel degelijk een mening hebben over een game voordat je hem gespeeld hebt.

Maar dat heb ik dan ook niet beweerd. Tuurlijk kan je een mening over een spel vormen zonder dat je het zelf gespeeld hebt, maar ik attendeer jou er alleen maar op dat het spel best wel eens een heleboel mee kan vallen. ;)

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...