Jump to content

Opstartproblemen

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden, ik heb gta sa voor de computer. Elke keer als het spel op wil starten loopt ie vast op ong. de helft van het witte strookje dat je bij het begin krijgt. Er komt dan zo'n tekst tevoorschijn met verzenden of niet verzenden. Kan iemand mij helpen??

Ik zit al een tijdje met dit probleem. Al is het niet op te lossen, kan je dan nog verder spelen waar je was met een andere cd-rom??

Léon-San Andreas

>>> Door Dutchy3010: Verplaatst naar hardware problemen :).<<<

Geplaatst:

Ik denk dat je een verkeerde savegame probeert te laden. Als jij bijvoorbeeld van San Andreas versie één hebt, en je wilt een savegame laden van versie twee, dan loopt hij vast op precies dezelfde manier zoals jij dat beschrijft.

Je kunt het probleem als volgt oplossen. Installeer eerst deze patch, hierna is je versie van San Andreas naar versie één gezet, wat verder geen kwaad kan voor het spel zelf. Daarna kun je gewoon een savegame zoals deze downloaden.

Veel succes, ik hoop dat je spel weer gaat werken! ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Beste leden, ik heb gta sa voor de computer. Elke keer als het spel op wil starten loopt ie vast op ong. de helft van het witte strookje dat je bij het begin krijgt. Er komt dan zo'n tekst tevoorschijn met verzenden of niet verzenden. Kan iemand mij helpen??

Ik zit al een tijdje met dit probleem. Al is het niet op te lossen, kan je dan nog verder spelen waar je was met een andere cd-rom??

Léon-San Andreas

Dat is niet zo mooi Léon, had je dit eerst ook of nadat je iets met je spel hebt gedaan? Heb je bijvoorbeeld mods geinstallerd? Of een verkeerde savegame gedownload? Daardoor zou het ook kunnen komen. Het makkelijkste is natuurlijk om het spel opnieuw te installeren met je DVD, verwijder het spel dus eerst en installeer het dan weer. Je spel zal dan helemaal 'schoon' zijn en als het goed is zijn de problemen dan opgelost.

Maar voordat je het spel opniew installeerd raad ik je eerst aan om dit te doen:

Ik raad je aan om even een bestandje te verwijderen, namelijk het bestandje genaamd 'GTA_SA.set' slaat alle instellingen van je spel op, wanneer je deze dus verwijderd zullen al je instellingen weer de oude zijn. Let wel op, wanneer je hem verwijderd hebt zullen je controls en display options weer op 'default' staan. Je kan ze in het Options Menu gewoon weer naar jou wensen instellen. Nu verder over het bestandje en zijn locatie, 'GTA_SA.set' bevind zich in 'Mijn Documenten' ---> 'GTA San Andreas User Files', deze map is erg belangrijk, hier worden namelijk al je savegames en opgeslagen fotos bewaard, ook zie je een map genaamd 'User Tracks', in deze map kun je liedjes van je zelf zetten en daarna afspelen in je eigen radiostation in San Andreas. [Voor meer info daarover raad ik je aan om de Zoekfunctie te gebruiken.] De map is dus erg belangrijk, daarom moet je ook niet zomaar dingen verwijderen, verwijderen alleen het bestand genaamd 'gta_sa.set', dit bestand ziet er zo uit:

gtasetvf4.jpg

Als dat niet lukt raad ik je aan om dit te doen:

Een ander veel voorkoment probleem is de Versie van GTA SA, er zijn namelijk 2 versie's (V1 en V2), de versies zelf verschillen niet erg veel, behalve dat je beter versie 1 kunt hebben. Bij versie 2 kun je namelijk niet modden en dergelijke. Wanneer jij een savegame hebt gedownload en je spel daarna crasht of over nieuw begint, kan het wezen dat jij een savegame van een andere versie hebt gedownload. Ik raad je eerst eens aan om deze patch te installeren, deze patch zorgt ervoor dat je spel weer Versie 1 is van het spel. Daarnaast raad ik je aan om de orgineele Script.img en main.scm te hebben. Deze 2 bestanden kun je in deze map vinden: C:\Prgram Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\scripts. Ik heb de bestanden even voor je geupload, ik heb die van Versie 1 geupload, de meesten hebben deze versie, wanneer jij die niet hebt raad ik je aan om even te downgraden (kijk patch hierboven) Wanneer je de bestanden uitgepakt hebt uit het .Rar bestandje zet je ze in de Scripts map (C:\Prgram Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\scripts) Start nu je spel weer op en kijk of het werkt.

Als dat niks uitmaakt zal je genoodzaakt zijn om het spel te verwijderen en opnieuw te installeren, ik wil nog even duidelijk maken dat je savegames wel worden bewaard, dus je hoeft niet over nieuw te beginnen met het spel, dat is in ieder geval een groot voordeel!

Veel succes Léon! :cya:

EDIT: Froodooo was me voor, maar je hebt waarschijnlijk ook nog wel wat aan deze post :)

EDIT2: Zo heb het bestand geupload ;)

Bewerkt: door Typhoon
Geplaatst:

Ik heb ook een probleem, ik heb San Andreas net weer geinstalleerd en als ik dan hem opstart, krijg ik dat San Andreas schermpje (voor menu) en dan klapt hij terug en zegt dan ook Alles verzenden of Niet verzenden, ik heb hem al opnieuw geinstalleerd.

Geplaatst:
Ik heb ook een probleem, ik heb San Andreas net weer geinstalleerd en als ik dan hem opstart, krijg ik dat San Andreas schermpje (voor menu) en dan klapt hij terug en zegt dan ook Alles verzenden of Niet verzenden, ik heb hem al opnieuw geinstalleerd.

Dat kan aan van alles liggen, Niels. Kun je ook niet meer in het menu komen? Zo ja, dan zit je denk ik wel met een aardig groot probleem. Aangezien opnieuw instaleren ook niet meer helpt. Aan de CD/DVD ligt het dan sowieso niet, je kon hem immers nog instaleren. Ik raad je aan hem nog een keer te verwijderen. Let er bij deze keer op dat je echt alles verwijderd. Vaak is het zo dat er nog bestanden achterblijven. Zodra je het spel verwijderd hebt moet je even naar de Rockstar Games map gaan, als daar nog een map van San Andreas staat moet je deze ook verwijderen. Wellicht dat hij het dan doet. Als dit het ook niet doet dan vrees ik dat het probleem niet bij San Andreas zelf, maar bij de computer ligt. Kun je trouwens nog even een screenshot maken? De fout ‘wel of niet verzenden’ ken ik wel, misschien heb je een andere variant.

Geplaatst:

Mijn PC specificaties:

Pentium 4 2.0 Ghz

Asus N6200 TD 128 MB

512 MB RAM Geheugen

Op een 64 MB Videokaart werkte hij ook. Oh ja, even er bij melden:

Als ik hem via de DVD-Rom installeer, geeft hij na 3 kwart van de installatie aan dat Data3.cab niet geinstalleerd kan worden. Dan installeer ik hem via de brander en dan geeft hij die fout NIET aan, wat voor probleem word het nu?

• 1 maand later...
Geplaatst:

BUMP!

Weet nou echt niemand waar het probleem kan liggen? Ik heb de DVD van Matthijs al geleend en hij geeft dan precies dezelfde foutmelding. Quicktime geunistalld en die bestandjes van Typhoon er in geplaatst. Waarom doet hij het niet en op een 64 MB Videokaart wel?

Geplaatst: (bewerkt)
BUMP!

Weet nou echt niemand waar het probleem kan liggen? Ik heb de DVD van Matthijs al geleend en hij geeft dan precies dezelfde foutmelding. Quicktime geunistalld en die bestandjes van Typhoon er in geplaatst. Waarom doet hij het niet en op een 64 MB Videokaart wel?

Ik heb even voor je gegoogled en als je pc om data caps gaat vragen betekend het dat je dvd/cd beschadigd is.

Dus zit er waarschijnlijk niks anders op dan een nieuwe San Andreas te kopen.

Hier een post van Dutchy3010 wwarin ze het ook nog uitlegd.

In ieder geval s6 ermee verder

Bewerkt: door Mirrrr
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Op dit moment loopt er een legaal en freeware programmatje over de disc heen die alle slechte sectoren, beschadingen etc. bekijkt en de goeie op de PC brengt, dat scheelt weer €25.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...