Carl_Johnson2 Geplaatst: 12 februari 2007 Rapport Geplaatst: 12 februari 2007 Insidegamer: Crackdown: Het LevellenAchtergrond | 31 januari 2007 - Vandaag de dag zie je steeds vaker dat games bepaalde elementen uit andere games overnemen. Zo zien we hoe in meerdere games de bullet-time succesvol is toegepast, krijg je in een avonturenspellen typische Zelda-puzzels voorgeschoteld en ook de welbekende RPG-elementen kunnen vandaag de dag bijna niet meer ontbreken. Wij vinden het op zich geen punt dat ontwikkelaars zich laten inspireren door andere spellen, mits het maar geen regelrechte rip-off wordt. Crackdown is dan ook een goed voorbeeld hoe het combineren van elementen goed uitpakt. In dit spel kun je verschillende vaardigheden verbeteren, door verschillende acties uit te voeren. Er zijn er in totaal vijf vaardigheden die je kunt verbeteren, waarvan je er vier verbetert door dingen te doen. De vijfde, de agility, verbeter je door bepaalde groene orbs te verzamelen. Deze orbs zijn over de hele wereld verspreid, maar concentreren zich vooral op de moeilijk bereikbare plekken. Denk daarbij aan plekken als bovenop een gebouw of zoiets dergelijks. Hierdoor kun je op een leuke manier de wereld verkennen (waar we overigens over twee weken dieper op ingaan), maar het verzamelen zorgt er ook voor dat je sneller kunt rennen en hoger kunt springen. Echt zo’n typisch element wat we dus uit RPG’s kennen: verzamel iets en wordt beter. Voor de andere vier vaardigheden geldt dat ook, behalve dat je daar niet een hele zoektocht voor hoeft te starten. De vaardigheden verbeteren zich namelijk gewoon wanneer je tot een bepaalde actie over gaat. Zo zul je naar mate je meer vijanden doodschiet, steeds scherper kunnen schieten. Het voordeel hiervan bestaat dan uit het feit dat je tijdens een massale veldslag in Crackdown minder kogels hoeft te verspillen, omdat je simpelweg heel snel een headshot maakt. En als je die dan maakt, dan word je vanzelf nog beter in het schietaspect. Het verbeteren van je schietvaardigheid geldt dus een beetje als een vicieuze cirkel. gamenaam screenshot Crackdown is echter meer dan wat vijanden afschieten. Zoals je waarschijnlijk wel weet, speelt het zich in een enorme stad af, waar je veel vrijheid hebt. Deze stad kun je te voet verkennen, maar ook zijn er veel auto’s te vinden. Door per auto criminelen dood te rijden, verbeter je je rijvaardigheid. Die rijvaardigheid betekent overigens niet dat de wegligging van de auto verbetert, maar dat je speciale Agency Auto transformeert in een betere versie, die dan sneller, sterker en wendbaarder is. Het sterke van het levellen van Crackdown is dat het geen enkel moment als werk aanvoelt. Waar je in een RPG soms een uurtje moet grinden om goed genoeg te worden om die ene baas te verslaan, zul je bij Crackdown gewoon merken dat je beter wordt naarmate je meer speelt. Bovendien werkt het levellen zo dat als je een bepaalde functie weinig gebruikt, die dan ook weinig zult verbeteren. Ik speel Crackdown bijvoorbeeld zonder echt gebruik te maken van explosieven, waardoor die vaardigheid dan ook nauwelijks wordt verbeterd. Daarentegen ben ik een liefhebber van het grove smijt- en schopwerk, waardoor mijn personage inmiddels dikke vrachtwagens kan oppikken of vijanden zo’n twintig meter de verte in kan schoppen. Kortom, het levellen van Crackdown is naar onze mening goed uitgewerkt en is leuk om mee te experimenteren. Volgende week zullen we het in onze Crackdown-reeks hebben over de typische Comic-feel van deze game. Kijk tot die tijd ook eens op de InsideGamer Crackdown landing page. Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 om 17:36 door Jelle van Es Klik hier om naar de Video van de Crackdown demo te gaan. Ik heb die demo gedownload en ik weet zeker dat ik deze game ga halen. Eigenlijk vind ik ook dat ze nu GTA niet na doen, want je bent de polilitie (niets nieuws) er is Agility (wel nieuw) ook is er strenght (mwah) en ga zo maar door. Alle XBOX live mensen moeten deze game echt een keer proberen. Wat is jullie mening over deze spel? Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 Eigenlijk vind ik ook dat ze nu GTA niet na doen,want je bent de polilitie (niets nieuws) er is Agility (wel nieuw) ook is er strenght (mwah) en ga zo maar door. Alle XBOX live mensen moeten deze game echt een keer proberen. Wat is jullie mening over deze spel? Crackdown is ook niet overgenomen van GTA. Real Time Worlds, de ontwikkelaar van Crackdown, is namelijk opgericht door David Jones, één van de personen achter Grand Theft Auto. Hij is dus gewoon zonder Rockstar North verder gegaan met z'n eigen idee en dan kun je niet van jatten spreken. Verder doet Crackdown genoeg anders dan GTA om zich duidelijk te kunnen onderscheiden. Mij lijkt Crackdown best een leuke game. Ik heb er een aantal filmpjes over gezien en stukken over gelezen en ik ben erg benieuwd hoe de game nou werkelijk is. Als ik een Xbox 360 had, zou ik hem kopen. Reageren
Whiplash1212 Geplaatst: 21 februari 2007 Rapport Geplaatst: 21 februari 2007 crackdown doet cker ze eigen ding want ik heb ik een review gezien dat als je de verhaal lijn hebt uitgespeeld dat je dan gewoon hellemaal niks meer te doen hebt en dat is bij gta tog echt anders dan heb je nog zat om te doen Reageren
bronzenknieschijf Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 ik heb hem vandaag gekocht en k moet zeggen hijs echt vet! Reageren
Yohan Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 Alleen door de stijl die gebruikt word in deze game vind het al supervet, maar ook het hele concept spreekt me aan ik hoop snel aan de slag te kunnen met Crackdown... Reageren
Mania-92 Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 crackdown doet cker ze eigen ding want ik heb ik een review gezien dat als je de verhaal lijn hebt uitgespeeld dat je dan gewoon hellemaal niks meer te doen hebt en dat is bij gta tog echt anders dan heb je nog zat om te doen En dat is een plustpunt? Maargoed ik vind het maar spiderman meets GTA, wat ik ervan gezien heb dan. Niet mijn smaak, ik houd meer van realisme. Maargoed smaken verschillen. Reageren
bronzenknieschijf Geplaatst: 24 februari 2007 Rapport Geplaatst: 24 februari 2007 crackdown doet cker ze eigen ding want ik heb ik een review gezien dat als je de verhaal lijn hebt uitgespeeld dat je dan gewoon hellemaal niks meer te doen hebt en dat is bij gta tog echt anders dan heb je nog zat om te doen En dat is een plustpunt? Maargoed ik vind het maar spiderman meets GTA, wat ik ervan gezien heb dan. Niet mijn smaak, ik houd meer van realisme. Maargoed smaken verschillen. ik houw ook veel van realisme (ghost recon enz.) maar tog vind ik dit een leuk spel.. t ook wel een leuk om 100 meter ver te springen of een vrachtwagen op te tillen.. Reageren
Boris H. Geplaatst: 6 juli 2007 Rapport Geplaatst: 6 juli 2007 Heej mensen, Ik heb crackdown uitgespeeld maar kan ik de gangs ook nog terugkrijgen? Alvast bedankt, Boris H. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.