Gangsta Geplaatst: 12 februari 2007 Rapport Geplaatst: 12 februari 2007 Beste, Weten jullie of Invision Power Board 1.3.1. final (gratis versie) ook werkt op een Windows server? Met een windows server staan alle mappen automatisch op 777... Is dit wel veilig? Maar weten jullie of het wel werkt zonder problemen *fouten*. Alvast bedankt. Reageren
Argon Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 IPB 1.X is zo lek als een zeef, als je gehackt wilt worden moet je dat gaan gebruiken Tenzij je het heel goed patched maar dat is onbegonnen werk. Je moet ook patches vinden voor alle querys als je een MySQL versie hoger als 4 gaat gebruiken want dan zijn er veel querys die niet meer werken. Maar als je een IPB hebt die op een Linux server werkt werkt hij ook op een Windows server als de versie van PHP en MySQL gelijkaardig is. (zelfde versie dus) Dat alle mappen direkt schrijfbaar zijn is niet echt onveillig al zijn er zo wel een paar lekken in IPB 1.X maar als je patched (ik weet niet of er patches zijn daarvoor kan je op google even kijken.) zullen deze lekken wel gedicht worden. Tevens moet je wel zien dat je alles patched wat zogoed als onmogelijk is en dus ook af te raden is. Maar het antwoord op je vraag is dus: "ja, het kan op een windows server draaien". Reageren
Gangsta Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 Beste, Dank je wel voor je antwoord! Maar kan ik dan wel problemen verwachten van de Windows servers, stel bijvoorbeeld ik installeer de IBStore (Dat is een store voor IPB), kan ik dan fouten krijgen die te maken hebben met de Windows servers? MVG Reageren
Argon Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 Beste,Dank je wel voor je antwoord! Maar kan ik dan wel problemen verwachten van de Windows servers, stel bijvoorbeeld ik installeer de IBStore (Dat is een store voor IPB), kan ik dan fouten krijgen die te maken hebben met de Windows servers? MVG Als IBStore goed gescript is niet, maar als je het al is getest hebt op een linux server en het ging daar zal het vermoedelijk wel gaan als de linux server op ongeveer dezelfde versies draaide als de windows server. Dus als het eerste getalletje van de versie gelijk is zou het zeker moeten gaan anders kan je error's krijgen maar dat is trouwens ook nog niet zeker. Reageren
Gangsta Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 Dank je wel, dan kan ik mooi toch wel SoHosted nemen als hosting. Hartelijk bedankt!!! Reageren
Gangsta Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2007 ***Bump*** Het spijt me zeer, maar ik wil geen nieuwe topic openen als ik al een heb geopend die te maken heeft met windows server... Als een Moderator of Administrator dit niet goed vind, verwijder dit dan. Nog een klein vraagje: Ik heb gehoord dat PHPscripts ofterwel, IPB 1.3.1. final sloom doet op een Windows Server... Iemand zei dat PHPScripts het sloom doen... Kan dit waar zijn of is het gewoon evensnel als Linux Server? Reageren
Argon Geplaatst: 7 maart 2007 Rapport Geplaatst: 7 maart 2007 Sloom zeker niet, ik denk dat PHP ongeveer evensnel draaid op Windows als op een Linux distributie. Alleen heb je het voordeel bij linux servers dat deze stabieler zijn (wat zeer nodig is voor servers omdat deze soms maanden aan een stuk aanstaan zonder gereset te worden) en ze hebben minder grafische zooi zodat ze ook wat sneller zijn. Maar ik denk dat het verschil nauwelijks te zien valt of er nu gebruik gemaakt wordt van een Windows of Linux server. Er hangt vele meer af van de verbinding en de server load. Reageren
Gangsta Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2007 Heel erg bedankt Argon, voor het beantwoorden van mijn vragen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.