Steel Dogg Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 Hey mensen Ik heb een tijdje geleden een pakket van draadloos netwerk gekocht met Router, Cardbus adapter voor de laptop, Wifi USB Adapter en een paar software CD-Roms. Het is best ingewikkeld dus GTAForum komt goed uit 1: Kan een PC verbinding maken met een laptop? Ik heb voor de PC een Wifi USB Adapter en voor de laptop een Cardbus kaart 2: Hoe moet ik de MAC-Adres klonen? Dat begrijp ik ook niet Soms ziet de laptop de PC wel maar dan heeft ie een zwakke verbinding en dat is niet goed P.S. De merk van de router enz. is 3COM P.S. 2. Ik doe het ook voor de NDS Reageren
-Niels- Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 1) Jawel, dat kan. Maar dan moet je laptop er voor openstaan dat andere Pc's op je Laptop binnen mogen komen d.m.v. van een toegangsgeving. 2) Als jij in je router zit, dan staat er waarschijnlijk zoiets als 'Wizard'. Die volg je helemaal, op een gegeven moment kom je bij MAC Adres en dan staat er waarschijnlijk iets met 'Clone'. Althans dat stond bij mijn router instellingen er wel! Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 (bewerkt) Bedankt voor je antwoord maar ik heb nog een vraag Als je bij Netwerkverbindingen TCP/IP opent, zie je een paar balkjes staan Moet ik daar mijn normale IP Adres en gegevens van mijn Casema Internet gebruiken? 83.85.. of moet ik de IP Adres van mijn router gebruiken? 192.168...? Alvast bedankt Steel Dogg Bewerkt: 13 februari 2007 door Steel Dogg Reageren
Bassiej Geplaatst: 14 februari 2007 Rapport Geplaatst: 14 februari 2007 Zoals hij nu staat, 'Automatisch een IP-Adres laten toewijzen' zou het al moeten werken. Reageren
Marius Geplaatst: 15 februari 2007 Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Als je DHCP server in het netwerk goed is geconfigureerd dat krijg je automatisch een goed IP-adres. Dus zoals Bassiej™ al zei. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Als je DHCP server in het netwerk goed is geconfigureerd dat krijg je automatisch een goed IP-adres. Dus zoals Bassiej™ al zei. Ok Bedankt voor de reacties Nog een paar vragen: 1: Ik heb een LAN-Verbinding , dus het internet waar ik nu op werk Moet ik alle info van het normale internet overschrijven op de Router? Dat snap ik niet.. 2: Waar moet de Wifi USB Adapter op aangesloten worden? Op de PC of op de Laptop? Alvast bedankt Steel Dogg Reageren
-Niels- Geplaatst: 15 februari 2007 Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 1) Dat hoeft niet, dat gebeurt wel automatisch denk ik! 2) De Cardbus past niet in de gewone PC, die aansluiting is er niet, dus zou ik de cardbus in de laptop doen en de WiFi USB Adapter in de gewone PC doen. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 1) Dat hoeft niet, dat gebeurt wel automatisch denk ik! 2) De Cardbus past niet in de gewone PC, die aansluiting is er niet, dus zou ik de cardbus in de laptop doen en de WiFi USB Adapter in de gewone PC doen. Ok bedankt Ik zal het proberen Reageren
-Niels- Geplaatst: 15 februari 2007 Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Dat is mooi om te horen! Het MAC adres instellen is ook gelukt? Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Dat is mooi om te horen! Het MAC adres instellen is ook gelukt? Gedeeltelijk wel ja, Alleen krijg ik een iets ander beeld te zien dan verwacht Screen post ik zometeen Reageren
-Niels- Geplaatst: 15 februari 2007 Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Doe maar even, ik ben namelijk wel benieuwd wat voor scherm jij nou krijgt. Zou je ook even precies je Router-merk + type willen geven, dan kan ik namelijk een kleine handleiding downloaden van internet. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Doe maar even, ik ben namelijk wel benieuwd wat voor scherm jij nou krijgt. Zou je ook even precies je Router-merk + type willen geven, dan kan ik namelijk een kleine handleiding downloaden van internet. Voor het plaatje moet ik straks nog even van het internet af dus voorlopig niet . De gegevens: Wireless Network Broadband Router 11b WL-006 Dat staat er bij mij. De WIFI USB Adapter is 3COM OfficeConnect 11g Hopelijk heb je hier genoeg aan Steel Dogg Reageren
-Niels- Geplaatst: 15 februari 2007 Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Ja, daar heb ik zeker wat aan! Ik ga voor je kijken! Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 Ja, ik ben een stap verder Nu heb ik internet en tegelijkertijd verbinding met de Router Ik heb trouwens ook een foto gemaakt Die staat bij de bijlage WAN_Change.rar Steel Dogg Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.