Jump to content

Wat voor tutorials vind jij het fijnst, wat kun je allemaal

Wat voor tutorials vind jij het fijnst?  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Wat voor tutorials vind jij het fijnst?

• Videotutorials
      13
    • Teksttutorials
      6
    • Ik gebruik liever geen tutorials, als je iets zelf ontdekt onthoud je het veel beter
      0
    • Ik gebruik liever geen tutorials, als je iets zelf ontdekt onthoud je het veel beter, maar als ik iets niet snap grijp ik wel meteen naar de tutorials
      4
  2. 2. Wat kun je allemaal qua modding?

• Data files veranderen
      2
    • Originele objecten uit gtagames retexturen
      3
    • Objecten ingame krijgen (en modelen)
      1
    • Scripten
      0
    • Data files veranderen, originele objecten uit gtagames retexturen
      0
    • Data files veranderen, objecten ingame krijgen (en modelen)
      0
    • Data files veranderen, scripten
      0
    • Originele objecten uit gtagames retexturen, objecten ingame krijgen (en modelen)
      3
    • Originele objecten uit gtagames retexturen, scripten
      0
    • Objecten ingame krijgen (en modelen), scripten
      0
    • Alles, behalve scripten
      11
    • Alles, behalve retexturen
      0
    • Alles, behalve data files veranderen
      1
    • Alles, behalve dingen ingame krijgen
      2
  3. 3. Welke Gta games heb je allemaal gemod of heb je mods in gehad?

• GtaIII
      0
    • Gta: Vice City
      1
    • Gta: San Andreas
      7
    • Classic Gta's
      0
    • GtaIII, Gta: Vice City
      0
    • GtaIII, Gta: San Andreas
      2
    • GtaIII, Classic Gta's
      0
    • Gta: Vice City, Gta: San Andreas
      8
    • Gta: Vice City, Classic Gta's
      0
    • Gta: San Andreas, Classic Gta's
      0
    • Allemaal, behalve GtaIII
      0
    • Allemaal, behalve Gta: Vice City
      1
    • Allemaal, behalve Gta: San Andreas
      0
    • Allemaal, behalve de Classic Gta's
      4

Recommended Posts

Geplaatst:

Wat voor tutorials vinden jullie het fijnst, wat kan je allemaal qua modding en welke games heb je gemod of heb je mods in gehad?

PWC, Grtz Puma.

Geplaatst:

Ikzelf heb het liefst videotutorials omdat ik dan zelf kan zien wat de tutorialmaker doet, zo is het ook veel gemakkelijk en leuker om te volgen. Daarnaast heb ik ook graag dat ik graag dingen uitvind, maar het is altijd leuk om van een ander persoon te leren.

Ik kan alles, behalve scripten, misschien dat daar in de toekomst verandering in komt aangezien ik van plan ben om SCM - modding te leren ( via de teksttutorials op dit forum :clown: ). Het ingame krijgen van modelen en modelen lukt wel, maar loopt nog niet over een leien dakje, hiervoor lees ( en doe ) ik ook veel tutorials ;).

GTA : Vice City is nu toe mijn enigste mod - terrein, misschien komt, ook hier, verandering in omdat ik sinds kort over GTA : III beschik. Zelf heb ik GTA : San Andreas niet, dus dan word het ook moeilijk om daarin te modden. Wel heb ik reeds geprobeerd op GTA : II te modden via de Editor, maar doordat ik Windows XP heb, kan de Editor niet op volle kracht draaien ( lees : XP-bug ).

Geplaatst:

Hallo,

Stem1: Videotuts

Stem2: Alles behalve scripten ik kan het wel een beetje maar om eerlijk te zijn weet ik niet of ik een hele missie kan scripten.

Stem3: Alles behalve de classics

Grats,Gybrus

Geplaatst:

• Eigenlijk ligt het er maar aan over welk onderwerp het gaat. Bijvoorbeeld een videotutorial over scm scripting is natuurlijk helemaal niet handig. Toch heb ik op videotutorial gestemt omdat je vooral bij dingen als ingame zetten van objecten er zeker van kan zijn dat je niets mist wat de tutorial maker je wilt leren. Overigens kan ik uit eigen ervaring zeggen dat een videotutorial ook veel leuker is om te maken! :puh:
  • Ik kan alles behalve scripten, ik heb me eigenlijk nooit echt geinsterreseerd in scripting, in welke vorm dan ook, denk hierbij dus aan HTML, PHP, C++. Ik ben van plan de basis dingen eens te gaan bestuderen, zoals de spawn coordinaten bij new game.
  • Toen ik begon met modden, was San Andreas nog niet zo lang uit. Ik heb toen besloten voor mezelf me alleen op SA te richten en niet op de andere GTA's. Dat is maar goed ook, want als ik destijds me tijd had besteed aan het leren van VC modding of GTA III Modding, zou dat nu verspilde moeite geweest zijn (niemand heeft aandacht voor een mod voor III of VC). Ik ben wel van plan om IV te gaan modden als die er is.

Geplaatst: (bewerkt)

Tekst tutorials, videotutorials heb ik nog nooit gebruikt, ik kan ongeveer alles behalve scripten(nou ja, dat is de beste keus hier, want ik kan b.v. niet echt wijs uit de vehicles.ide enzo, maar kan wel handling bestand aanpassen.

Models ingame krijgen lukt ook(als ze al ingame konden :puh: En ik verander ze(bijvoorbeeld een bullbar op de Burrito zetten en wat textures veranderen(bijvoorbeeld bij die A-team style Burrito) en zulk soort dingen), dat lukt meestal wel, maar zelf nog nooit een heel eigen model ingame gezet, wel dat iemand dat voor me deed: Grave Digger bijvoorbeeld..),

Textures veranderen lukt ook wel,

Scripten heb ik nog nooit geprobeerd,

Ik heb zelf San Andreas gemod, met een paar eigen mods en een paar mods van internet, en bij Vice City alleen een top fuel dragster die de Cheetah verving..

Bewerkt: door Mythbuster
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Teksttutorials

Ik kan zonder opscheppen alles behalve klooien met de Classic GTA's.

maar het is niet allemaal perfect maar ik kan het.

Geplaatst:

1. VideoTutorials ( omdat die lekker makkelijk te volgen zijn... )

2. Alles, behalve scripten ( kan wel redelijk scripten, maar ik moest toch iets kieze :puh: )

3. GTA Vice City & GTA San Andreas ( SA dvd is verrot, dus SA heb ik al een poos niet meer gemod :-( )

Grz, Bronko

Geplaatst:

Videotutorial

alles Goed bekijken enzo.

Ik kan al Data Files veranderen.

Heb nooit echt gekeken naar modden.

Heb alleen mods gehad in SA

Geplaatst:

Ik vind eigenlijk dit topic niet echt nuttig, opzich is het wel eens leuk om daar over te kletsen etc... maar reacties zoals "ik kan niks", maken het topic niet beter en evenmin nuttiger. Maar aangezien de vraag is "wat je kan in de modding wereld" kan ik dit niet als spam zien. Om deze mis verstanden te verkomen, en ook te vermijden dat dit uitloopt tot een spam festijn, gooi ik hier maar een slotje op. :slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...