Jump to content

Kleren in The Beginning aanpassen


Recommended Posts

Geplaatst:

Kan je de kleren die CJ draagt in the beginning veranderen

want nu draag hij dat hempje en die broek

maar ik wil hem geen tshirt laten dragen

en een andere broek

en kan ik ervoor zorgen dat hij een ketting en ander heeft

  • 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

bij welke missie ben je ?

het kan pas na de missie

Nines and AK's

Bewerkt: door kastanje
Geplaatst:

Wat de topicstarter bedoeld, is of het kan dat CJ in het eerste filmpje al gelijk andere kleding aan heeft, en zo ja, hoe dat moet. Waarschijnlijk weet hij al wel dat je het later ook kan veranderen...

Geplaatst:

Je kunt die kleren inderdaad wel aanpassen met SCM modding.

Als je sanny-builder gebruikt, zie je rond regel 1000 in de gedecompileerde code, de volgende regels staan:

Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)

Hier krijgt CJ z'n begin-kleren.

In de helpfile van sanny onder "SCM documentation/GTA SA/Clothes:....." kun je de verschillende opties terugvinden die je hier kunt gebruiken.

De betekenis van "setClothes"-parameters zijn:

Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "TEXTURE", "MODEL", BODY_PART)

voorbeeld van CJ in onderbroek en met silveren ketting :

Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_TORSO", "TORSO", Torso)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "LEGSHEART", "LEGS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "FOOT", "FEET", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "NECK_SILVER", "NECK2", Necklaces)

Ik heb het niet getest, want even geen SA bij de hand, maar dit zou moeten werken :D

Op dezelfde wijze kun je CJ ook al voorzien van kapsels en tatoos.

Geplaatst:

ik wist ook hiervan maar ik konde niet posten

want mijn main.scm is gescript en aldus ook van de begin kleding ook dus konde ik het niet zeggen wat jij moest aanpassen want heb de originiele script ook al niet meer maar goed dat patrickW hier is :puh:

maar andere tips

shopping.DAT staat ook op de juiste "MODEL", "TEXTURE" en "BODY_PART" -namen

>>> Door Dutchy3010: Het is niet nodig om nadat het antwoord al gegeven is te zeggen dat jij het ook wel wist ;). Graag in het vervolg dit soort onnuttige posts niet meer plaatsen, alsjeblieft. :)<<<

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ga het even proberen

@ SWYV: Ik dacht dat in Shopping.dat alleen de autoonderdelen zaten :D

EDIT: Hij werkt niet.

Ik heb teveel parameters.

waar kan ik het aantal parameters verhogen dat ik er toch meer kan gebruiken?

Bewerkt: door Da Phoenix
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb het ook geprobeerd maar de code van die ketting (Onderste) is inderdaad fout. Ik denk een foute parameter. Dus als je die weglaat of een // (commentaar van maken) voor zet werkt de code wel als het goed is

Geplaatst:

Kan dit niet gewoon door de txd en dff van zijn begin kleding te vervangen door andere txd's en dff's? In player.img en cutscene.img. Dat zou veel simpeler wezen.

Geplaatst:

Inderdaad een foutje..

Sanny builder heeft de "special parameter" Necklaces niet gedefinieerd..

Dus moet je gewoon het correcte nummertje gebruiken.

Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_TORSO", "TORSO", Torso)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "LEGSHEART", "LEGS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "FOOT", "FEET", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "NECK_SILVER", "NECK2", 13)

Geplaatst:
Dat kan maar zou het bij de winkel en wardrobe verkeerd zijn.

Dat hoeft niet, je verwisselt dan gewoon de files. Dus zeg maar Green Hoody is normaal gesproken alleen in de winkel. Dan vervang je de Green Hoody files door de White Tank files, en de White Tank files door de Green Hoody files. Je zal dan alleen ook nog american.gxt aan moeten passen anders kloppen de namen niet meer.

Geplaatst:

Dan is de SCM manier dus gewoon velen malen simpeler. Alleen moet je wel new game doen. Maargoed anders heeft hij nog niks aan die kleren als hij load game doet.

Geplaatst:

Het nadeel met een SCM mod is dat je geen andere savegames meer kan spelen... Ook niet van andere mensen.

Geplaatst:
Het nadeel met een SCM mod is dat je geen andere savegames meer kan spelen... Ook niet van andere mensen.

Maar dat maakt voor deze modificatie niks uit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...