X-Qyeh Geplaatst: 16 februari 2007 Rapport Geplaatst: 16 februari 2007 Zelf wordt ik er helemaal niet goed van. Ik zet m'n pc aan en zodra ik dingen ga doen vliegt het proces van SVCHost naar 99. (In Taakbeheer » Processen) Ik heb FixBlast (programma dat zoekt naar wormen) al gebruikt en vertelt dat het niks gevonden heeft. Mijn pc wordt heel erg langzaam zodra SVCHost hoog in de processen staat. Dus kan iemand me hier mee helpen, hoe ik dit zou kunnen oplossen? Reageren
ViceAgent Geplaatst: 16 februari 2007 Rapport Geplaatst: 16 februari 2007 Hoi X! Het proces 'SVCHOST' is een proces dat cruciaal is voor het (veilig) draaien van je PC. Het is normaal dat het soms wat veel van je CPU vergt: dat doet hij bij mij ook.. Maar er kán echter ook een virus of een Trojan Horse in verstopt zitten. Als je CPU altijd erg hoog is, kan dat een teken zijn, maar je weet het nooit zeker. Als je scanner niets vind, is er wellicht niets aan de hand. Je kan voor de zekerheid natuurlijk wel even kijken met een andere scanner. Dit is natuurlijk erg kort door de bocht, vandaar deze links: Planet Internet over SVCHost Windows over SVCHost Bij planet lees je meer over de wat 'duistere' kanten. Ik hoop dat je er snel uitkomt. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 16 februari 2007 Rapport Geplaatst: 16 februari 2007 Van dit probleem heb ik ook erg vaak last. Soms moet ik wel een half uur wachten tot mijn pc weer eens reageerd. Ik zal dit topic ook wel even in de gaten houden. Mvg, Flitskikker Reageren
Tunix Geplaatst: 17 februari 2007 Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 (bewerkt) Ik heb even gekeken hoe het bij mij zit, en ik vond het raar dat ik twee svchost.exe's had staan. Is dat normaal? De ene vergt rond de 1.296 kB en de andere rond de 180 kB... De programma's met het meeste zijn Firefox.exe (50.132), SavService.exe (19.160 kB) en vsmon.exe (7.640 kB). Volgens mij is dat redelijk normaa, of niet? EDIT: Ik heb trouwens Windows 2000. Bewerkt: 17 februari 2007 door Tunix Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 17 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 Het is normaal om er 5 te hebben draaien. Er draait er bij mij een met zo'n 80 tot 100 meestal 99/98 Maar wat zou er dan aan de hand zijn als het geen virus is? Reageren
Flitskikker Geplaatst: 17 februari 2007 Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 (bewerkt) Hier is een plaatje van mijn SVCHOST.EXE: (Ik heb XP met VISTA skin) Ik vind het echt irritant. Ik ga wel even googlen naar een oplossing. Ik zeg het wel als ik wat gevonden heb. Bewerkt: 17 februari 2007 door Flitskikker Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 Ik ben ook aan het zoeken, veel zeggen een virus, maar ik heb al een speciale virusscanner gedownload die naar dat virus zoekt, maar dit is niet probleem. Dus als je iets vindt, zal ik je erg dankbaar zijn. Reageren
ikt Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 (bewerkt) Kijk nog een goed naar ''SVCHost'' Misschien staat daar wel SCVHost en dat is wel een virus. (Heb ik hier ergens in een topic gelezen) Zoniet, dan moet je FreeRam eens downloaden, hij goit alle onnodige DLL's en exe's eruit die nog niet uitgeladen zijn van stomme programma's die je wel hebt afgesloten maar het programma zelf te lui is om die ook af te sluiten. Klikkie! EDIT: Als ik wil updaten staat SVCHost ook ergens bij de 100%, dus misschen is WIndows op dat moment aan het updaten Bewerkt: 18 februari 2007 door ikt Reageren
Blu3ice Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 Ik heb ook soms problemen met Svchost: hij geeft 2x een error: als ik op ok klik, dan blokkeert hij helemaal, en als ik op annuleren klik, dan verlies ik mijn Windows XP-layout (alles wordt zo standaard grijs zonder ook maar enige lay-out). B.T.W.: ik ga morgen updaten naar Vista Home Premium. Zou dat kunnen helpen? Reageren
Flitskikker Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 (bewerkt) Ik vond zojuist op een website dat het misschien te maken heeft met Windows Automatische Update. Je kunt dat uitzetten in Configuratiescherm -> Automatische updates. Misschien dat dat helpt. Ik zal het wel proberen. Bij mij staat hij op "Zoeken naar updates, maar niet downloaden en installeren". Ik denk dus dat Windows gewoon de hele tijd naar updates zoekt, en dat hij SVCHOST.EXE daarom zo hoog is. Trouwens is de Updateservice ook WUAUCLT.EXE, want als ik die uitzet, verdwijnt het gele schildje met het uitroep teken dat zegt "Er zijn nieuwe updates beschikbaar". Helaas start Windows WUAUCLT.EXE gelijk weer op als je hem uitzet. Hetzelfde voor SVCHOST.EXE. Mvg, Flitskikker Bewerkt: 19 februari 2007 door Flitskikker Reageren
Le MrG Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 (bewerkt) SVCHost is volledig voor SerViCeHOST, ofterwel, dit programma draait alle services op je computer. Het is dus waarschijnlijk zo dat je erg veel services hebt draaien. Oplossing: Start -> Uitvoeren -> Typ msconfig in. Dan krijg je een schermpje, klik dan op het tabblad Services, en vink degenen weg waarvan je weet wat ze doen, als je niet weet wat ze doen, zou ik eerst googelen. Of zit ik hier met me hele theorie nu weer fout? @Hierboven: Sukkel :| Bewerkt: 19 februari 2007 door Le MrG Reageren
Tunix Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 Als ik msconfig intype, dan komt er te staan: Kan het bestand msconfig (of een van de onderdelen ervan) niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn. Misschien komt het omdat ik Windows 2000 heb en het alleen werkt op Windows XP? Reageren
Tunix Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 (bewerkt) Kijk nog een goed naar ''SVCHost'' Misschien staat daar wel SCVHost en dat is wel een virus. (Heb ik hier ergens in een topic gelezen) Zoniet, dan moet je FreeRam eens downloaden, hij goit alle onnodige DLL's en exe's eruit die nog niet uitgeladen zijn van stomme programma's die je wel hebt afgesloten maar het programma zelf te lui is om die ook af te sluiten.Klikkie! EDIT: Als ik wil updaten staat SVCHost ook ergens bij de 100%, dus misschen is WIndows op dat moment aan het updaten Heb jij dat programma'tje? Zoja, hoe moet je die .DLL's .EXE's eruit gooien? Ik zie alleen een vaag grafiekje . EDIT: Sorry voor de dubbelpost, ik zag m'n vorige post niet . Kan een Crewlid did svp even aanpassen? Bewerkt: 20 februari 2007 door Tunix Reageren
Flitskikker Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 Je kunt het bestand MSCONFIG.EXE hier downloaden. Gratis! Of het werkt op Windows 2000, kan ik niet met zekerheid zeggen. Mvg, Flitskikker Reageren
Tunix Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 Je kunt het bestand MSCONFIG.EXE hier downloaden. Gratis!Of het werkt op Windows 2000, kan ik niet met zekerheid zeggen. Mvg, Flitskikker Bedankt. Er staat XP achterin de naam dus ik denk het niet, maar niet geschoten is altijd mis . Even kijken... Hij doet het, maar snap ik het? Nee. Kan je het even uitleggen? Ik zie een schermpje met tabbladen, en onder de tabbladen zie ik allemaal programma's met hokjes die aangevinkt zijn. Ik snap best veel van computers, maar dát niet . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.