Jump to content

Fout met geluidskaart!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo!

Halfjaar geleden ging de moederbord kapot, we hadden garantie en dus zit er een nieuwe in.

Sindsdien kan ik geen games meer spelen.

Vorige week hebben we de fout gevonden. Zodra we de geluidskaart uit de computerhaalden deden de games het weer. Toen we hem er weer in zetten deden ze het niet meer.

Dus ik naar Media Markt en nieuwe geluidskaart halen. Alles geupdated en nog niets, nog geen games kunnen spelen.

Ik hoor voor de rest alles. Met WMP kan ik mp3 gewoon beluisteren.

Het gaat om de volgende games:

GTA San Andreas

GTA Vice City

World Of Warcraft

Sim City 4

De Sims 2 + uitbreidingspakketten

Prince of Percia WW

The Settlers

Roller Coaster Tycoon 3

Farcry

Wie weet een oplossing. (voorheen deden de spellen het goed toen er nog niets was met moederbord)

MVG Reinier

Geplaatst:

Misschien de software van de geluidskaart en het moederbord een keertje opnieuw installeren? Dit kan helpen, en als het niet helpt, weet je in ieder geval dat het niet ligt aan dat de installatie van die twee dingen niet helemaal goed is verlopen.

Verder kun je nog je virusscanner en andere programmaatjes je computer laten schoonmaken. Voorbeelden van die programmaatjes zijn AdAware en Ccleaner. Zelf gebruik ik Hitman, die heel handig is, omdat het meerdere programmaatjes in één is.

Ook handig is het om advies in te winnen bij de computerzaak waar je de computer hebt gekocht. Die weten (meestal) veel over de computers af, en kunnen je wellicht helpen het probleem op te lossen. Dus het lijkt me handig als je daar eens een keer langsgaat.

Geplaatst:

dankje:)

Virusscan ook hitman;) heb ik allemaal al gedaan, pc geformateerd. Maar nog steeds niks.

Dat bedrijf weet het ook niet.

Geplaatst:

Het kan dat toen je eigen moederbord kapot ging, de oude geluidskaart ook kapotging, die op zijn beurt weer het nieuwe moederbord kapot maakte en toen weer de nieuwe geluidskaart verneukt heeft.

Héél onwaarschijnlijk dus.

Je hebt hem geformateerd???? Dan kán er gewoon niks mis zitten in windows, dus je zal het moeten zoeken bij de Drivers en Directx.

Zit daar je probleem niet, dan zou ik een nieuw moederbord met on-board geluid kopen, weet je zeker dat het werkt ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...