Jump to content

Photoshop schermpje

Recommended Posts

Geplaatst:

Je hebt het over 'verder gaan met de trial-knop'.

Dan neem ik aan dat je het schermpje bedoelt wat je krijg als je nog de trail-versie van Photoshop hebt. Bij de meeste programma's die trials zijn is dat zo, dat je een schermpje krijgt dat je hem kunt kopen door een code in te voeren, of dat je nog even verder kunt gaan met de trail.

Met Photoshop is dit ook zo. Je hebt een trial gedownload die je dertig dagen kunt proberen, en daarna kun je het programma niet meer openen. Als je door wilt gaan met het gebruiken ervan, zul je het dus moeten kopen. Je krijgt dan een code toegestuurd, die je moet invoeren om Photoshop weer te kunnen gebruiken, en ik denk dat je zo'n soort systeem eigenlijk zelf ook wel kent. Het enige nadeel is dat Photoshop erg prijzig is.

In het kort: het is dus het schermpje van de trial, waarin je kunt kiezen om verder te gaan met de trial, of om het product te kopen, zodat je ook na de dertig dagen verder kunt.

[Ps] Het is bij dit soort dingen ook wel handig om een screen te maken met de Print Screen knop op je toetsenbord, zodat wij ook weten wat je precies bedoelt. ;)

Geplaatst:
[Ps] Het is bij dit soort dingen ook wel handig om een screen te maken met de Print Screen knop op je toetsenbord, zodat wij ook weten wat je precies bedoelt. ;)

Ja, dat weet ik ook wel?! zo dom ben ik nou ook weer niet, maar ik dacht de rest is niet van belang.

bedankt in iedergeval,

nog 1 vraagje; waar zijn de gradient options? dat er een schermpje komt (kan ik niet vinden, nodig van de achtergrond explosion tut).

Geplaatst:

Ja, dat weet ik ook wel?! zo dom ben ik nou ook weer niet, maar ik dacht de rest is niet van belang.

bedankt in iedergeval,

nog 1 vraagje; waar zijn de gradient options? dat er een schermpje komt (kan ik niet vinden, nodig van de achtergrond explosion tut).

Je hebt wel een soort van scherm voor de Gradient Tool, deze kun je vinden bij de blending options. Je komt daar als volgt: Ga op je layer staan en druk op je RMB, klik dan op: blending options. Nu krijg je een scherm, haast onderaan zul je gradient overlay vinden. Ik hoop dat je deze bedoeld.

Geplaatst:

wat bedoel je precies met RMB (rechtermuisknop???)

als ik met m'n rechtermuisknop op m'n layer klik komt er dit:

(bijlage)

Geplaatst:

Dan heb je een verkeerde optie aangevinkt in je Tool Palet. Volgens mij moet je zorgen dat je de Marquee Tool hebt geslecteerd, alvorens je naar de Blending Options toe kunt gaan:

Als je die hebt geselecteerd, kun je in je creatie rechtsklikken, en de Blendings Options laten zien van de actieve layer (die je op dat moment dus hebt geselecteerd). Je kunt ook in je Layer Palet hetzelfde doen met de rechtermuisknop.

Succes! ;)

[Ps] RMB is dus rechtermuisknop inderdaad.

Geplaatst:
nee, jammer maar dat is niet het juiste in de tut staad dit schermpje:

Voor een layer waar je al iets op hebt staan:

1. Ga naar Layer (bovenaan het scherm) > New Adjustment Layer > Gradient Map > Klik OK.

Tip: Gaan alle kleuren mee wat niet de bedoeling is? Doe het dan opnieuw en vink het hokje waar staat Use Previous Layer To Create Clipping Mask aan en druk dan op OK.

Voor een layer waar niks op staat:

1. Druk "G" op je toetsenbord.

2. Je staat nu op de Paint Bucket Tool of Gradient Tool (nodig Gradient Tool), zo niet? Druk met je rechtermuisknop op die tool en kies de Gradient Tool.

3. Bovenaan het scherm waar je ook File, Edit, Image, Layer etc ziet staat daaronder om precies te zijn onder Image en Layer zie je een nieuw vakje staan waar twee kleuren in elkaar overlopen. Klik daar op (niet op dat pijltje).

4. Als het goed is zit je in het scherm die jij liet zien.

Geplaatst:

thx! je hebt me goed geholpen!!!

echt bedankt! _O_

superrrrrrr levi!

echt waar super bedankt!

je hebt me weer op weg geholpen!!

yes!! bedankt!!! _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...