Gunit-Soldier Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 heeey hoe moet je een foto maken in het spel zonder je fotocamera ik wil graag foto´s maken in SA en met MP SA alvast bedankt Reageren
Froodooo Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 Dit kun je doen met de Print Screen knop op je toetsenbord. Als je erop drukt, word er een beeld vastgelegd van hetgeen wat op dat moment op je beeldscherm te zien is. Als je dan naar bijvoorbeeld Paint gaat, kun je die afbeelding plakken en opslaan. Succes! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 Dit kun je doen met de Print Screen knop op je toetsenbord. Als je erop drukt, word er een beeld vastgelegd van hetgeen wat op dat moment op je beeldscherm te zien is. Als je dan naar bijvoorbeeld Paint gaat, kun je die afbeelding plakken en opslaan.Succes! Dan wil ik hier toch nog even op reageren. Het nadeel van het maken van een screenshot met Print Screen is dat je maar één screenshot per keer kan maken. Hiervoor heb je ook wat anders, namelijk Fraps. Fraps is een programma waarmee je in-game screenshots kan maken. En je kan er ook zoveel maken als je wilt met één druk op de knop. Zeg nu zelf, dat is toch veel makkelijker! Je kan Fraps hier downloaden. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 Even ter aanvulling. Bij SA-MP is er ook een mogelijkheid om ingame een foto te nemen. Dat kan met F8 geloof ik. Overigens kan je met degene die links en rechts (F7 en F9) van die toets zitten nog de chatbox uitzetten en wie er allemaal dood zijn gegaan, zodat je nog mooiere screens kunt nemen. Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 18 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 en hoe werkt fraps dan ?? bedankt Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 en hoe werkt fraps dan ??bedankt Als je Fraps hebt geïnstalleerd krijg je een schermpje, namelijk deze: Je moet de optie screenshot aanklikken. Bij 'Screen Capture Hotkey' staat de toets die je moet gebruiken om de screenshot zelf te nemen. Als je op 'disable’ drukt zal de toets verdwijnen. Klik dan één keer op het witte, lege vak en voer dan de toets in waarmee jij het liefst een screenshot maakt. Als je dat gedaan hebt druk in je het spel op die toets, en wordt een screenshot gemaakt. Deze word opgeslagen in een map naar keuze. Die kan je dus ook zelf instellen. Reageren
SummerBase Geplaatst: 18 februari 2007 Rapport Geplaatst: 18 februari 2007 en hoe werkt fraps dan ??bedankt Dat is niet zo heel moeilijk. Ik zou zeggen, installeer fraps en start het op door op :'Fraps' te drukken op je bureaublad. Dan start een programma en dat ziet er als een vierkant vorm uit, je ziet dan bovenaan een aantal tabbladen. En om een foto, oftewel screen te maken ingame moet je naar screenshots. Dan kan je bij Folder to save screenshots in op Change klikken. En als je dat doet kan je een locatie kiezen waar de screenshot terrecht komt als je op de door jouw uitgekozen toets klikt. En dan komen we natuurlijk direct op het volgende onderdeel terrecht en dat is het stuk waarmee je de screenshot kan gaan nemen. Zoals je ziet staat er ergens Screen capture hotkey, daar kan je een knop instellen waarmee onder het gamen de screenshots genomen worden. Neem als voorbeeld de F10, nu minimaliseer je het programma en start je gewoon een spel. Dan kan je met een simpele druk op de door jouw uitgekozen knop een screen nemen. Dit kan je ook doen met Movies uiteraard en je kan ook nog meer dingen instellen zoals het type afbeelding of video. Ik wens je veel succes en mocht het niet lukken dan hoor ik dat uiteraard graag. Het beste kun je fraps gebruiken voor afbeeldingen in het formaat JPEG, omdat deze relatief goed in elkaar zitten en je kunt ze direct gebruiken op websites zoals deze of anderen. Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 19 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 IK nu hoe het werkt maar als ik een foto maak kijk in mijn afbeeldingen en is de foto helemaal zwart :S wie kan me helpen Reageren
SummerBase Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 IK nu hoe het werkt maar als ik een foto maak kijk in mijn afbeeldingen en is de foto helemaal zwart :Swie kan me helpen Raar probleem, ik zal even wat mogelijk problemen voor je neerzetten zodat je het misschien herkent. Zo niet? Dan weet ik helaas niks anders op dit probleem. Oké daar gaan we dan, zou het er misschien aan kunnen liggen dat je niet zo een recente vidokaart hebt? Heb je Fraps wel aanstaan tijdens het gamen? En zie je dan ook ergens in een hoek een geel cijfer de hele tijd bewegen? Heb je alle formaten die het programma ondersteund al geprobeerd? Weet je zeker dat de installatie goed is verlopen? Was dit de recentste fraps? Misschien zou je processor het niet aankunnen, maar dan kunnen wij er ook niks aan doen. Dit waren de mogelijk dingen die ik me zo kan bedenken. Reageren
Dare Devil Geplaatst: 19 februari 2007 Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 Xfire is natuurlijk ook een optie. Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 19 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 februari 2007 ik denk dat het dan om mijn videkaart gaat gta doet het perfect maar Windows Player gaat sloom maar hij speelt gwn goed af. en sommige filmpje kan ik oook niet bekijken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.