Jump to content

Matiscus PC mods.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste mensen, eekhoorns, en alles wat hier rond loopt. :clown:

Zo begon het...

Ik was gisteren bij mijn nonkel een PC aan het repareren toen ik daar een prachtige mooie Packard Bell case zag staan met een Pentium 4 moederbord + processor. Ik vroeg aan hem of ik het mocht hebben, zonder twijfelen kreeg ik dit, en kwam dat in mijn handjes terecht. Bovendien ben ik ook nog niet van plan om die case "PC kast" zo te laten. Zoals vele mij kennen, ben ik verslaafd aan neon lampen, ledjes, en alles wat met tuning te maken heeft. :puh: Gisteren ben ik dus al meteen aan het werken geslagen. Ik heb eerst de mooie kast volledig uit elkaar gegooit en derna mooi uitgewassen. Van dat uitwassen enzo heb ik helaas geen foto's. Maar van hoe ze erna was wel:

Toen begon ik hem uit elkaar te gooien...

En tot vandaag de dag heb ik het blauwe deel en alles wat er rond zat spuit-klaar gemaakt. Het blauwe gedeelte wordt namelijk gespoten in een goudkleurige tint. En het wit wordt gespoten in zwarte metalic lak. Hier zijn foto's na het afschuren...

Dus mijn ideeën zijn voorlopig het blauw wordt een goud kleurige tint. (Zoals die auto in mijn signatuur). En het wit wordt zwart met glinsters in. Verder ga ik de zijpanelen recht maken. Dus toelassen, en mooi gelijk schuren. Dan ga ik in het linker paneel een vorm snijden. En erna auto gaas opkleven langs de binnenkant. Wat de exacte vorm wordt weet ik nog niet. Ik zit namelijk te denken aan de peugeot leeuw en daar onder 206. (Omdat ik zelf zo'n grote fan ben van die wagen). Ik zit ook te denken een een logo van een dancing hier in de buurt.

Reacties en ideeën zijn altijd welkom... voor alles... juist de kleuren staan alvast. :puh:

Bewerkt: door Matiscus
  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Matiscus

11

• Schno009

6

• kees1991

3

• White Gold

3

Geplaatst:

Ik heb deze pc 7 jaar geleden gekocht, en dat was die case. Dus die case is echt al wel oud, maar idd mooi. Leuk idee!

Geplaatst: (bewerkt)

deze ga ik echt volgen want vind het altijd leuk hoe ze die casemods maken :D

Bewerkt: door Dead-Dodo
Geplaatst:

Vandaag ben ik gaan kijken achter lak voor de case te spuiten. Maar jammer genoeg vond ik mijn zin niet in de goude tinten. Ofwel was het te geel, ofwel was het te oranje. Ik heb dus maar besloten om het aanstaande weekend even naar een auto garage om de lak te vragen die ik wil. :puh: Verder heb ik ook al mijn logo voor op het linker zijpaneel uitgetekend. Meer updates volgen snel. :)

Geplaatst:

Ziet er goed uit! Ben zeker van plan deze te volgen. Ga je de inhoud ook nog "pimpen"? Want als die pc zo oud is kan er wel nieuwe stuff in :D.

Heb je btw al een mooie schets gemaakt? Dan krijgen we al een idee :D.

Geplaatst:

Tijd voor een update heren/meiden. Ik heb dinsdag een moederbord gekregen die ongeveer 4 jaar oud is inclusief de processor en alle toe behoren, behalve het ram. Dat moest ik dan ook nog gaan zoeken, maar al een geluk, om het te testen heb ik toch 128MB Ram gevonden. Ik heb het meteen geinstalleerd, en ja heren, het werkt. Windows XP draait niet echt soepel met 128MB ram. :puh: Maar daar komt later verandering in, het wordt 512MB of 1GB, gaat te zien vallen hoe de status van mijn portemonnee is. :schater: Ik heb ook al ondertussen de lak gekocht. De goude lak is voor het lichtblauwe, en de zwarte metallic lak is voor het witte. Ik moet bovendien het witte nog schuren, dat ga ik zo meteen doen. Verder heb ik de aan/uit knop al verbouwd en mooie UV active stripje er rond gedaan. Morgen ga het namelijk allemaal gebeuren, het wordt allemaal gespoten, en de vorm wordt in het paneel gesneden en daarachter plexi glas. Ik ben zelf zeer benieuwd. Maar het is afwachten of dit zal geslaagd zijn. Hier zijn nog enkele foto's:

De lak:

De nieuwe aan en uitknop met UV active dingen rond:

En dan nog de gehele PC, met een werkende binnenkant:

Geplaatst:

Dubbelpost... maar ik denk wel dat jullie willen zien, hoe het gisteren verlopen is. Wel, alles liep prima. Alleen is het plexiglas te groot. Maar daar ga straks verandering inbrengen. Hier zijn alvast wat foto's. Hier toen we het vierkant hebben eruit gesneden:

Hier ligt alles klaar om te spuiten:

Hier is ongeveer alles gespoten:

En natuurlijk het eindresultaat zonder logo en plexi glas:

Geplaatst:

Matiscus, _O_

Dat ziet er mooi uit, wij hebben ook zo'n kast hierstaan, maar ik wist niet dat je hem zo mooi kon maken.

Kleuren zijn mooi, alleen ik ben niet zo'n fan van Plexiglas.

Geplaatst:

Ziet er goed uit, maar ik ben niet zo'n fan van Goud...

Ik ga binnenkort zelf ook zoïets doen met m'n oude Pentium 3 (dat overklok ding)

Gooi ik ook UV vloeistof in de waterkoeling.

Geplaatst:

gaaf gemaakt matiscus. ben beniewt naar het voleedige eind resultaad.

en u heb mij op het idee gebracht om het ook te gaan doen. :D aleen heb ik 1 vraag. ik ga dat nog niet meteen doen met mijn kast die ik nu heb om mijn pc. want als ik het zwaar verkloot dan heb ik niks. dus mijn vraag is: kan een pc in elke kast of past die aleen in de kast waar die oficeel in hoort. mischien een dome vraag maar ik ben er liever wel zeker van.

Geplaatst:

Bij de nieuwere ATX kasten wel. Ga er van uit dat als het in een tower zit in een andere tower past.

Je kunt natuurlijk niet (zonder veel moeite) een Pentium 4 moederbord in een Pentium 1 (AT) kast bouwen.

Geplaatst:

maar goet ik heb een vrij niewe pc ( 1 jaar oud ) en ik heb hier nog pc's staan van 5 jaar oud. mijn pc kan dus niet in die kast ??

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...