Jorair Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 (bewerkt) Hey allemaal, Ik heb net als Nickonly een elastiek geweer gemaakt, maar dan in revolvervorm. http://img404.imageshack.us/img404/9647/sv100017ad6.jpg (elastiekengeweer, ongeladen) Dt elastiekgeweer werk op een ander (eenvoudiger) principe dan dat van Nickonly. Het is redelijk makkelijk om te maken, ik heb nu in een oud speelgoedgeweertje een gaatje geboord met een tandwieltje in, waarop de rekkertjes bevestigt worden. Je kan tot 15 rekkertjes in 1 keer laden. hier is een tekening van hoe het schieten in z'n werk gaat: (het rode is een rekker) Normaal blokkeert de trekker het tandwieltje, zodat de rekkers niet afgeschoten kunnen worden. Het schieten gaat als volgt in z'n werk: 1)De trekker wordt overgehaald 2)De trekker blokkeerd het tandwiel niet meer. 3)Het tandwiel begint te draaien. 4)De rekkers worden afgeschoten. +punten + Het is een handig klein formaat. + je bent vrijwel de enige die dit heeft. + Het is klein, en dus geschikt voor in het klaslokaal + het kan tot 15 rekkers in 1 keer afschieten. -punten - het heeft ietsje minder kracht dan het geweer van Nickonly. - je rekkers in huis zijn snel op. nog wat foto's: het tandwiel http://img57.imageshack.us/img57/2011/sv100021yu5.jpg het geweer beladen http://img404.imageshack.us/img404/2166/sv100022gd0.jpg Mijn uiteindelijke score: een 7.5/10 Bewerkt: 20 februari 2007 door Jorair Reageren
EXIT Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 (bewerkt) je screens zijn verschrikkelijk groot. (max 600 pixels breed) hoe kun je 15rekkers in 1 keer laden? 6/10 Volgens mij gaat zo iets snel kapot edit: screen probleem al opgelost Bewerkt: 20 februari 2007 door EXIT Reageren
Woetsha Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 wow vet cool ik vind het beter dan de shotgun want een shotgun(elastiek) is veel groter en shiet nog altijd maar 1 elastiek of schiet een shotgun(elastieken) harder???? een applaus voor Jorair !!!!!!!!!!!!!! Reageren
Jorair Geplaatst: 20 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 @EXIT: Of zoiets snel kapot gaat hangt van het materiaal af. Ik heb nu even een plastieken testmodel gemaakt, en dat zal sneller kapot gaan dan wanneer je het is hout maakt, als je het in hout maakt moet je al goed je best doen om het kapot te krijgen. Je kan er meerdere rekkertjes opspannen door elk rekkertje 1 haakje verder op het tandwiel te bevestigen. Reageren
Nickonly Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 wow vet cool ik vind het beter dan de shotgun want een shotgun(elastiek) is veel groter en shiet nog altijd maar 1 elastiek of schiet een shotgun(elastieken) harder????een applaus voor Jorair !!!!!!!!!!!!!! Mijn geweer kan er tot maximaal 25 achterelkaar afvuren. In een keer kan, maar ook met tussenpauzes, en ik denk dat die van mij iets harder vuurt. Maar genoeg over die van mij. Ik vind 'm wel goed, maar jammer dat je 'm niet helemaal zelf gemaakt hebt. Ziet er goed uit . Leuk dat ik mensen heb kunnen inspireren . Reageren
White Gold Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 Ziet er goed uit . Mooie vorm, net alsof die gedempt is . In ieder geval goed idee. Maak eens een filmpje van het schieten. Neem als schietschijf een plaatje van soep ofzo en probeer dan op soepballen te mikken. Maar het ziet er goed uit! Nette gebruiksaanwijzing en goede screens. Ga je hem nog verbeteren of niet? Reageren
Jorair Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 (bewerkt) Ik ga hem zeker verbeteren ja. Dit was zoals ze zeggen een 'prototype', ik ben nu bezig met een volledig zelfgemaakte versie uit hout, ik hoop hem ook mooier af te werken. Een filmpje van het schieten zal ik ook nog wel eens proberen, maar dat zal nog even duren. @hieronder: hard genoeg om de klas mee door te shieten . Bewerkt: 2 maart 2007 door Jorair Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 28 februari 2007 Rapport Geplaatst: 28 februari 2007 omin erg ding heb je dat zelf gemaakt Knap hoor ! gaat het elestiekje hard ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.