Jump to content

PC upgraden

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey mates,

Ik zit erover te denken om mijn PC te upgraden.

Ik heb een Intel pentium 4 processor, die is goed en blijft

Wat ik wou upgraden is de videokaart(ik heb nu 128 MB) naar 256 of 512 MB. Dit is gewoon het kaartje vervangen en installeren, niet moeilijk dus. Maar ik wou ook het RAM geheugen groter maken. Ik heb nu 2 256 MB kaarten en wil 2 512 MB kaarten erin zetten(of hoger als dat mogenlijk is)

Wie weet wat mijn mogenlijkheden qua RAM geheugen zijn bij mijn moederbord en kan mij links nar geschikte RAM geheugenkaarten geven? Ik heb het volgende moederbord;

Moederbord ID: <DMI>

Moederbord naam: Dell Computer Corporation Dimension 4600i

Dit heb ik opgezocht met AIDA32.

Wie kan mij adviseren?

Gratz,

Boris H.

Geplaatst:

Dit is het enige dat ik kan vinden. Daarom heb ik het topic ook aangemaakt, ik heb natuurlijk eerst zelf gezocht maar kon echt niks vinden. Dit is mijn nmoederbord naam, weet iemand waar ik het serienummer kan vinden? Ik heb hem al opengemaakt om binnenin te kijken maar zag geen serienummer.

Gratz,

Boris H.

Geplaatst:

je moet even kijek op het geheugkaartje kijek dan hoeveel mhz die iszal wel 400 wezen je moet 2 zelfdekaarten halen dat werkt het snelst er zijn berkeneningen voor waarmee je kunt uirkenen hoeveel mhz je nodig hebt voor je procersor maar overkill is niet erg :puh: als je een goedekope videokaart haalt met 156 mb ram schiet je nix mee op want die kunnen daar niet mee omgaan

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik nog even wachten met upgraden. Volgende maand (maart) komt nVidia met een aantal nieuwe (goedkopere) DirectX 10 kaarten uit. Ik ben zelf van plan om de GeForce 8600 Ultra te gaan kopen (512 MB). Als je ook echt gebruik wilt maken van DirectX 10 is het noodzakelijk om ook meteen een upgrade naar Vista te kopen.

Voor je werkgeheugen is het dan het beste als je 2 kaarten van 1.024 MB koopt of 2 van 2.048 MB. Ik zag dat je er eigenlijk 2 van 512 MB wil, maar dat is voor veel spellen niet genoeg (ik neem aan dat je wilt upgraden voor spellen). Je moet wel eerst opzoeken wat voor soort aansluiting voor geheugen je hebt.

Je kan op de site van Dell trouwens ook voor upgrades kijken. Dan ga je naar 'Electronics en accessoires', dan naar 'Geheugen', dan kies je jouw computer en daarna kan je kijken wat voor upgrades je kan kopen.

Geplaatst:

Veel mensen denken dat het RAM geheugen op een videokaart alleen maar belangrijk is. Dat is echter niet het geval, een videokaart bestaat uit veel meer onderdelen dan een normaal RAM geheugen. Kijk vooral naar de serie naam van een videokaart. Ik weet niet veel van ATI, maar ben wel op de hoogte van nVidia. Als je daar een beetje een nieuw model wil hebben dan kun je voor een kleine €300 een 8800GTS met 320mb RAM- geheugen. Daar komen de volgende specificaties bij kijken. GDDR3, Snelheid: 1600 MHz, Interface: 320 bit en Shader Version 4.0. Dan zijn dan zeg maar de standaard instellingen en dan komen daar nog ondersteuningen voor DirectX10- de nieuwste DirectX versie voor het Windows Vista platform en dus direct de ondersteuning tot veel betere graphics. Als ik jouw was zou ik dus absoluut niet meer voor een kaart gaan die geen DirectX 10 ondersteund, want dan ga je jezelf in de kosten werken.

Dan je RAM geheugen, ik denk dat het voorbeeld wat Insanity Prawn Boy gaf een beetje overdreven is. Tegenwoordig is 512mb bij XP nog de standaard, en 1024 het hogere segment. Met de komst van Vista is dat verschoven. De standaard is nu 1024mb geworden en 2048 is uit het hogere segment. En 4096 is alleen voor het high end segment. Ik denk dat je met 1024 wel genoeg hebt en heb je wat geld over dan kan je ook beslissen om 2× 1024mb te nemen dus dan kom je uit op 2048mb, waar je nog wel even mee door kan.

Ook heb ik nog even gekeken wat jouw moederbord ondersteund, maar met de term: 'Dell Computer Corporation Dimension 4600i' kan ik niet veel helaas. Dus je zult wat meer informatie moeten verschaffen om duidelijkheid te bieden. Deze informatie kan je bijvoorbeeld vinden bij: 'Start > Uitvoeren > DxDiag'. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...