Cenzy Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Hey , Zou ik Motzilla Firefox installeren op mijn computer? Ik heb Internet Expoler , maar ik vraag me af of Firefox beter is ? Zo ja : Wilt er iemand uitleggen hoe je Firefox moet instaleren of verwijs me naar een al bestaand Topic hier op het forum. Alvast Bedankt Cenzy Reageren
Argon Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Je kan FireFox instaleren gelijk ieder ander programa. Je kan het hier downloaden (klik hier) Daar klik je gewoon op dat groene vlakje en dan klik je op "Bestand downloaden". FireFox is niet echt vele beter in mijn ogen, hoewel velen zeggen van wel. Ik volg de laatste tijd het nieuws over dit soort dingen wel en ik heb ook al meldingen gezien van grote lekken in FireFox maar wel meer van lekken in Internet Explorer, maar dat komt om dat IE meer gebruikt wordt als FF en hackers er meer geld in zien om een lek voor IE te zoeken dan voor FF. Maar het is wel een handige browser die ik sinds kort gebruik. Nadat ik tochwel zeer lang bij Internet Explorer ben gebleven. Reageren
VforV Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Even een vraag ertussenin... Ik gebruik sinds kort ook FireFox. Voordien gebruikte ik altijd Internet Explorer, maar opeens werd ik overspoeld met spam pop-ups van zodra ik IE opende. Dit is zeer irritant, want ik zou IE graag terug op een normale wijze kunnen gebruiken. Op zich heb ik er geen probleem mee om FF te gebruiken, maar als ik Counter-Strike speel, en de map van de server wijzigt, minimaliseert het spel en komt die *@#&* pop-up er weer. Ik probeerde IE te verwijderen van mijn PC maar ik heb 'geen toegang'. Ook als ik vanuit MSN naar mijn mailbox ga, is dat via IE, met de daarbij horende spam. Heeft iemand hier een oplossing voor want het is écht zwaar irritant. Alvast bedankt. Reageren
Argon Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 (bewerkt) Je kan FireFox als standaard browser instellen dan opent FireFox voor je mails te checken (als je ze op een web-client bekijkt). Dit doe je door te klikken op: "Extra > Opties" dan tab-blad "Algemeen" en dan vanonder "nu controleren" om te kijken of FireFox als standaard browser ingesteld is, als dit niet zo is kan je hem standaard zetten. Voor die pop-ups in Internet Explorer, heb je Internet Explorer 6.0 of 7.0 als je 6.0 hebt kan je proberen te upgraden naar 7.0. Dan kan je in IE 7.0 is proberen te klikken op "Extra > pop-upblokering > Instellingen voor pop-upblokering" (eerst wel de pop-upblokering inschakelen) en dan filterniveau op "hoog" zetten. Als dat niet werkt kan je de virus scanner/spyware scanner een keer je voledige pc laten checken. Edit: Ik hoop dat dat voldoende is om die pop-ups te verwijderen Bewerkt: 23 februari 2007 door Argon Reageren
VforV Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Firefox staat al als 'standaardbrowser' ingesteld maar als ik via MSN op die enveloppe klik om naar mijn postvak IN te gaan, opent IE zich i.p.v. Firefox. Ik heb een tijdje geleden geupgrade van IE 6 naar IE 7. Maar ik zal hem nu even laten scannen, door AVG. Reageren
Tunix Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Je kan ook de gratis de Google Toolbar downloaden, met een zoekfunctie, pop-up blocker etc. Hij blokkeert de meeste pop-ups wel maar sommige ook niet. Zo zijn er nog velen toolbars op het Internet te vinden. Trouwens, over Firefox: Die is een stuk veiliger, heeft tabbladen, als Firefox onverwacht wordt afgesloten kan je alle pagina's weer herstellen. Maar volgens mij heb je die functies ook bij de nieuwste Internet Explorer. Reageren
Die-hard Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Firefox staat al als 'standaardbrowser' ingesteld maar als ik via MSN op die enveloppe klik om naar mijn postvak IN te gaan, opent IE zich i.p.v. Firefox. Ik heb een tijdje geleden geupgrade van IE 6 naar IE 7. Maar ik zal hem nu even laten scannen, door AVG. Ga naar start> Progamma toegang en instellingen>Klik op aangepast>En kies: Mijn huidige webbrowser gebruiken en vink dit progamma toegankelijk maken aan. Misschien is het al zo, misschien nog niet. Reageren
Cenzy Geplaatst: 23 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Ik heb de post van VforV gelezen en van de Pop-ups. Zou ik FF nu downloaden ofniet ? Reageren
Argon Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 Ik heb de post van VforV gelezen en van de Pop-ups.Zou ik FF nu downloaden ofniet ? Ik zou het doen, en VforV heeft problemen met Internet Explorer als je goed leest dacht ik hoor. Maar zo'n probleem kan je met elke browser krijgen. Reageren
hardcore_bob Geplaatst: 23 februari 2007 Rapport Geplaatst: 23 februari 2007 (bewerkt) Met firefox heb je nou eenmaal geen (minder) pop-ups en met IE wel... Het is trouwens Mozillla en niet motzilla Bewerkt: 23 februari 2007 door hardcore_bob Reageren
Cenzy Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 februari 2007 Met firefox heb je nou eenmaal geen (minder) pop-ups en met IE wel... Het is trouwens Mozillla en niet motzilla Oei Wilt iemand dit verbeteren aub Reageren
Argon Geplaatst: 24 februari 2007 Rapport Geplaatst: 24 februari 2007 Met firefox heb je nou eenmaal geen (minder) pop-ups en met IE wel... Het is trouwens Mozillla en niet motzilla Ik denk dat hij bedoeld dat je met FireFox ongeveer evenveel pop-ups hebt wat volgens mijn mening niet waar is want ik heb amper Pop-ups met FF en met IE wel... Maar buiten dat er minder pop-ups zijn met FF zijn er ook minder beveiligins lekken in FF doordat de hackers naar lekken in IE zoeken. Maar FF heeft nog andere leuke tooltjes zoals styles die de browser een beetje aanpassen, bladwijzers (+ / - favorieten die je kent uit IE) je kan ook "Add-ons" toevoegen aan Fire Fox. Reageren
-Roy- Geplaatst: 24 februari 2007 Rapport Geplaatst: 24 februari 2007 Firefox staat al als 'standaardbrowser' ingesteld maar als ik via MSN op die enveloppe klik om naar mijn postvak IN te gaan, opent IE zich i.p.v. Firefox. Ik heb een tijdje geleden geupgrade van IE 6 naar IE 7. Maar ik zal hem nu even laten scannen, door AVG. Dit probleem wordt veroozaakt door tracking cookies. Deze worden door bedrijven op je pc gezet, zodat ze je reclame kunnen sturen. Dit gebeurd dan meestal via pop-ups of spam mail. Het is inderdaad goed om je pc even te laten scannen door een virus/spywarescanner. Zorg er dan wel voor dat hij scant op tracking cookies, anders help het niets. Succes, Reageren
Tunix Geplaatst: 24 februari 2007 Rapport Geplaatst: 24 februari 2007 Met firefox heb je nou eenmaal geen (minder) pop-ups en met IE wel... Het is trouwens Mozillla en niet motzilla Ik denk dat hij bedoeld dat je met FireFox ongeveer evenveel pop-ups hebt wat volgens mijn mening niet waar is want ik heb amper Pop-ups met FF en met IE wel... Maar buiten dat er minder pop-ups zijn met FF zijn er ook minder beveiligins lekken in FF doordat de hackers naar lekken in IE zoeken. Maar FF heeft nog andere leuke tooltjes zoals styles die de browser een beetje aanpassen, bladwijzers (+ / - favorieten die je kent uit IE) je kan ook "Add-ons" toevoegen aan Fire Fox. Helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik FF heb gedownload. En je kan hem ook nog opvoeren . Zie hier. En je kan skins toevoegen, Add-ons (zoals Argon al zei) etc. Klik voor de Add-ons. En als FF onverwacht wordt afgesloten kan je de tabbladen herstellen . Veel meer functies dan IE dus. Reageren
Cenzy Geplaatst: 24 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 februari 2007 (bewerkt) Ik heb al spijt dat ik hem heb gedownload Ik weet niet wat ik moet doen en hij opent geen enkele site en hij stat als standaartbrowser ingesteld Help! Sorry , hij werkt wel Wat is Add-ons en hoe kan je je Thema veranderen Bewerkt: 24 februari 2007 door Cenzy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.