Jump to content

Scrollbalk

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey, ik heb een vraagje: Is het mogelijk om de kleur en/of de vorm van de scrollbalk te veranderen? Zoja, hoe? Met de scrollbalk bedoel ik dat ding rechts >>>>>> die omhoog en omlaag gaat als je scrollt voor de mensen die me niet helemaal snappen :D .

Alvast bedankt, PWC, Grtz Puma.

Edit: En in HTML code, als het even kan :).

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:
Hey, ik heb een vraagje: Is het mogelijk om de kleur en/of de vorm van de scrollbalk te veranderen? Zoja, hoe? Met de scrollbalk bedoel ik dat ding rechts >>>>>> die omhoog en omlaag gaat als je scrollt voor de mensen die me niet helemaal snappen :D .

Alvast bedankt, PWC, Grtz Puma.

Edit: En in HTML code, als het even kan :).

Ik weet het wel in CSS, wat feitelijk niet al te veel meer toevoegt qua moeilijkheid mocht je daar bang voor zijn. Even een site opgezocht met een duidelijk tutorial erover, die je hier kan vinden. Even kopiëren/plakken en de kleuren naar je eigen smaak aanpassen, meer hoef je eigenlijk niet te doen. Veel plezier ermee :bier: .

Geplaatst:

Even ter informatie, dat werkt niet in alle browsers even goed tot niet. CSS is de enige mogeijkheid waar je de scroll-bar kan aanpassen in HTML is het niet mogelijk namelijk. :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had het eigenlijk al geposted voordat ik zelf had gekeken, en het is wel mogelijk :Y . Kijk hier maar even :). Nu alleen nog uitvinden hoe ik de vorm van de scrollbalk kan veranderen, in html..

Nog een ander vraagje: Als ik een site maak met een aantal frames, bijvoorbeeld zo (even heel simpel):

70581425mw8.jpg

Nu is er een scrollbar in het 'middelste' frame, maar ik zou willen dat de hele pagina 'bescrollbarred' wordt, net zoals op deze pagina, die jij leest (dus niet élk apart frame z'n eigen scrollbar, maar de héle pagina). Deze pagina (de pagina die je nu leest, waar dit staat (pagina van 't Gtaforum dus)) bestaat ook uit frames (denk ik) maar daar heb je ook geen scrollbar voor het 'posts-frame', maar dat 'posts-frame' wordt uitgerekt en de scrollbar verdwijnt daar, en komt aan de zijkant en zo kun je de héle pagina doorscrollen, en niet één frame, waarbij de andere frames hetzelfde blijven. Het is moeilijk uit te leggen en ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..

Voorbeeldje zoals ik het niet wil hebben: Klik Hier

Voorbeeldje zoals k het wel wil hebben: Klik Hier

Ik hoop dat jullie het snappen.. Hoe moet ik dus maken/scripten (.....) in HTML dat ik een scrollbar over de hele pagina krijg, en niet dat één frame een scrollbar krijgt, terwijl als je daar doorheen scrolled, de rest van de pagina/frames blijft/blijven staan?

Nogmaals (3de of 4de keer onderhand xD) Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, PWC, Grtz Puma.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:

Even nog over die scroll-bar, dat is CSS die code. In HTML gaat het gewoon niet en als het wel gaat ben ik Sinterklaas :clown:^_^

Maar wat bedoel je juist met de "vorm" van de scroll-bar, kan je een voorbeeltje geven van wat je juist wilt?

En van die frames is simpel, dat gaat niet. De MTA site maakt gewoon geen gebruik van frames, oplossing geen frames gebruiken. Dat wordt toch niet door elke browser gebruikt. :engel: Als je persee frames wilt gebruiken dan zal het niet anders gaan hoor.

In ieder geval nog veel succes Puma (Stijn) ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...