Jump to content

Snelheidsmeter


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heej,

Ik had een vraagje, Ik heb laatst nog een Snelheidsmeter toegevoegd aan mijn samp server, maar hij laat de km/uur in het midden van het scherm zien en ik wil hem rechts onder hebben.

Hoe kun je dat oplossen ?

Check plaatje

hier is trouwens nog het script ervan

#include <a_samp>

public OnFilterScriptInit() {
print("\n----------------------------------");
print("Speedometer loaded");
print("----------------------------------\n");
}

public OnFilterScriptExit() {
print("\n----------------------------------");
print("Speedometer un-loaded");
print("----------------------------------\n");
}

enum SavePlayerPosEnum {
Float:LastX,
Float:LastY,
Float:LastZ
}

#define SLOTS 100

new SavePlayerPos[SLOTS][SavePlayerPosEnum];
new SpeedMode = 0;
new UpdateSeconds = 1;



public UpdateSpeed(){
new Float:x,Float:y,Float:z;
new Float:distance,value,string[256];
for(new i=0; i<SLOTS; i++){
if(IsPlayerConnected(i) && IsPlayerInAnyVehicle(i)){
GetPlayerPos(i, x, y, z);
distance = floatsqroot(floatpower(floatabs(floatsub(x,SavePlayerPos[i][LastX])),2)+floatpower(floatabs(floatsub(y,SavePlayerPos[i][LastY])),2)+floatpower(floatabs(floatsub(z,SavePlayerPos[i][LastZ])),2));
// Distance: meters in the last second
value = floatround(distance * 3600);
if(UpdateSeconds > 1){
value = floatround(value / UpdateSeconds);
}
// meters an hour
if(SpeedMode){
format(string,sizeof(string),"~b~%d MPH",floatround(value/1600));
GameTextForPlayer(i, string, 1100, 5);
}
else{
format(string,sizeof(string),"~b~%d KM",floatround(value/1000));
GameTextForPlayer(i, string, 1000, 4);
}
SavePlayerPos[i][LastX] = x;
SavePlayerPos[i][LastY] = y;
SavePlayerPos[i][LastZ] = z;
} // End is-player-connected
} // End for-loop
} // eind UpdateSpeed function

new SpeedTimer;

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
SpeedTimer = SetTimer("UpdateSpeed", UpdateSeconds*1000, 1);

return 1;
}


public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{

  KillTimer(SpeedTimer);
  return 1;
}

Ltrs DarkplayeR

post-19609-1172407522_thumb.jpg

Bewerkt: door Darkplayer
Geplaatst: (bewerkt)

hhhmmm dan duurt het langer voordat snelheid opbouwt enzo verspringt minder vaak van snelheden.. (25 en dan paar sec later 124, en niet 25 33 46 53 60 70 enz.)

Bewerkt: door gtadabest

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...