Jump to content

AVI naar DVD

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb twee AVI bestanden n die wil ik graag omzetten in DVD, heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen of een software waar het gemakkelijk mee kan?

Alvast bedankt,

Ar.

Geplaatst:

Ik heb zelf een paar maanden voor dezelfde vraag gestaan en ben toen eens gaan googlen met een simpele zoekterm zoals 'AVI naar DVD convert', toen kwam ik op het 'volgende' resultaat uit. En daar zag ik een interessante link naar TZ "TechZine"- link. Echter zou ik het je wel uit kunnen leggen, maar ik denk dat de persoon die de uitleg op TechZine geschreven heeft er meer van weet en dus ook een betere uitleg geeft. Ik zal toch nog even in het kort uitleggen hoe het werkt, voor zover ik het nog weet.

Als eerste download je het programma 'WinAVI Convertor'. Dan zet je het AVI bestand in een nieuwe map, op je bureaublad bijvoorbeeld. Open dan WinAvi en vervolgens doorloop je het stappen proces. Het programma zelf geeft al redelijk veel uitleg over de installatieprocedure, maar mochten er nog vragen over zijn dan kun je de antwoorden vinden in de link of je kunt ze natuurlijk hier posten. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een tijdje terug zelf ConvertXtoDVD gebruikt om hetzelfde te doen wat jij wil. Het is geen gratis programma maar je krijgt alleen een watermerk op je beeld wanneer je de trial version gebruikt. Nu weet ik niet in hoeverre jou dat uitmaakt, maar op zich is het programma wel het aanschaffen waard als je vaker zoiets wil doen.

Je kan er namelijk redelijk veel mee, je kan zelf menu'tjes maken, hoofdstukken indelen, ondertitels toevoegen, grootte van het beeld aanpassen. Tevens is het makkelijk in gebruik, maar ik heb ook nog even een tutorial opgezocht in het Nederlands erover, die je hier kan vinden.

Edit:

Features WinAvi (die SummerBase aanraad)

Features ConvertXtoDVD (die ik aanraad)

Bewerkt: door Preddy

EDIT: Even een samenvatting gemaakt.

WinAvi -converteerd maar brand niet gelijk op een dvd hiervoor is nog een programma nodig-

ConvertXtoDVD -Converteerd en brand geen andere programmas nodig-

Nero -Converteerd brand en heeft ook nog andere functies dan converteren-

Hallo,

Dus je hebt 2 filmpjes en die wil je als een dvd op een dvd zetten.. zodat die in een dvd speler kan worden afgespeelt?

nou dat is niet zo moeilijk.

1 heb je een dvd brander?

2 heb je lege dvd's?

3 heb je Nero? :puh:

Ik heb Nero 6.6.1.4 met alle plugins geen demo plugins anders kun je geen avi meer branden als ze zijn verlopen.

Ik geloof dat je ongeveer 1 maand met demo plugins kan branden en dat ze dan verlopen.

Als dat gebeurt kun je ze kopen bij Ahead of op een andere manier eraan komen :O

Maargoed.

je wilt een dvd maken met of zonder menu maakt niet uit eigenlijk.

Nero kun je gebruiken om dvd tjes te maken of audio cds te branden ofzo.

Het is alleen wel betaald.

Dus..

Start Nero op.

Waarschijnlijk heb je nero start smart (als je Nero 6.6.1.4 hebt)

start dus nero start smart.

selecteer dvd ergens vanboven.

ga naar movies .:zie screen:.

Klik op Make your own Dvd video.

nu start nero vision op.....

Klik op add video files.

onderaan zie je hoeveel ruimte je nog op je dvd hebt.

klik op volgende als je hier klaar bent.

nieuw scherm hier kun je kiezen of je een menu wilt ja of nee en hoe het eruit komt te zien.

filmpie op de achtergrond ofzo of muziek :puh:

hier klaar klik op next.

nu kom je in een voorbeeld een soort van tvtje zie je hier en een afstands bediening.

hier kun je kijken hoe het er later uit komt te zien op je TV

klik next

nu moet je nog zeggen hoe je dvd moet heten(dit zie je alleen als je de dvd in je pc propt)

met welke snelheid die moet branden.

naar welk station die moet branden.

als wat voor formaat.

NTSC of PAL dit hangt er van af wat voor dvd speler je hebt en wat voor tv.(even opzoeken wat je tv kan afspelen en je dvd speler natuurlijk)

hier klaar klik je op burn.

nu wordt als eerste de avi geconverteerd naar dvd formaat.

dit duurt ongeveer een uur tot 2 uur(ligt eraan hoe lang je film is)

dan wordt het op de dvd gebrand of geprobeerd :O als alles goed is gegaan popt er een scherm omhoog dat zegt dat alles goed is gegaan (duuh) als het fout is gegaan zegt voor het branden of na het branden in de ergste gevallen dat het fout is gegaan....(meestal maakt die een log file waar al zijn stappen in staan)

Nu is je avi op een dvd gebrand(of ander video formaat op een dvd) en kun je hem afspelen op je dvd speler.

grats,gybrus

Dit vindt ik toch de makkelijkste manier om een dvd te branden aangezie je hier alles kunt bepalen.

EDIT

Extra screens

Venster nadat je filmpies hebt toegevoegd

Laatste venster voor branden

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Geplaatst:

Je hebt ook DVDSANTAJe moet het wel kopen ik heb hem ergens gratis gedownload Je hebt ook er voor 4.6 GB Vrij Op je hardeschijf nodig om te conventeren nodig.

Je hebt ook DVDSANTAJe moet het wel kopen ik heb hem ergens gratis gedownload Je hebt ook er voor 4.6 GB Vrij Op je hardeschijf nodig om te conventeren nodig.

Hallo,

Dat ligt eraan hoe groot je originele filmpje is.

En hoe lang.

Maar is het niet zo dat alle brand software betaald is of gratis meekomt met een Brander.

Grats,Gybrus

Pm:voor meer info over nero

EDIT:

Waha win avi converter heb ik ook :puh:

Helaas is dit ook betaald.trial van 30 dagen geloof ik...

Ik geloof dat win avi converter alleen de data ervoor maakt maar dan heb je het nog niet op een dvd en al helemaal geen menu....

niet dat een menu belangerijk is maar mischien handig als je die 2 films op 1 dvd wilt zetten..

Nadat je met winavi converter hebt geconvert moet je het nogsteeds op een dvd zetten geloof ik effe kijken..

Grats

EDIT: Even een samenvatting gemaakt.

WinAvi -converteerd maar brand niet gelijk op een dvd hiervoor is nog een programma nodig-

ConvertXtoDVD -Converteerd en brand geen andere programmas nodig-

Nero -Converteerd brand en heeft ook nog andere functies dan converteren-

Bewerkt: door Dhr.Gybrus

ConvertXtoDVD vind ik zelf geen goed programma, want wanneer je deze gebruikt hebt krijg je dat ook te zien op je DVD.

Winavi zeft dat het programma geen Avi-bestanden kan vinden, terwijl ze zelf aan geven dat het AVI-bestanden zijn en met Nero heb ik het niet zo op

Bewerkt: door Ar

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...