Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Sorry, maar het is een beetje slecht uitgelegd... Bedoel je in een plaatje, of een film?

Hoe je een plaatje merkt kan je hier zien. Of hier.

Hoe je een merk maakt in een film, heb ik geen verstand van. Dan zou je even moeten wachten todat iemand je post leest die er verstand van heeft.

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen :).

Geplaatst:

Ik bedoel net zoals RTL 4 heeft toch een logo wat ik al lied zien op die foto helemaal bovenaan.

Ik wil ik maak bijv een filmpje en dan komt dat logo bovenaan de heletijd te staan of snap je het nog niet :? .

Geplaatst: (bewerkt)

Je wilt dus zoiets als dit :

sbs6_2005.jpg

Om het even duidelijk te maken aan de andere mensen. Want ik weet zelf niet hoe je dit kan maken. Windows Movie Maker ofzo.

Edit: [mierenneuk] Het is Whoopie hoor[/mierenneuk]

Bewerkt: door .WhoopDiDoo.

:cry::cry: A wat jammer nou maar dat bedoel ik nou Woopie.

Met windows movie maker kan je dit toch niet maken of wel.

Waarom zeg ik het dan

sbs6.jpg

Deze is lelijker :duh: .

Bewerkt: door fuffie
Geplaatst:

Dit kan je inderdaad niet maken met Windows Movie Maker, omdat Windows Movie Maker gewoon maar een extra is voor Windows en het allemaal bedoeld is om video's in elkaar te zetten. Dan zitten er nog wat leuke effecten bij maar meer is het niet, wil je echt dingen creëren dan zul je software pakketen moeten kopen, ik zal er een paar van behandelen. Ik heb ze persoonlijk niet allemaal uitgeprobeerd, maar dat kun je zelf wel doen door de uitprobeer versies te downloaden en te installeren.

Laat ik als eerste beginnen met Magix Movie Maker, een programma van Magix waarmee je mooie bewerkingen kunt maken, volgens mij kan je ook een afbeelding ergens inzetten, zo kan je dus een afbeelding met een transparante achtergrond plaatsen. Ik weet niet helemaal zeker of dit kan, maar daarvoor kun je op Magix.com' een trailversie vinden. Succes en mochten over dit programma vragen zijn dan hoor ik dat wel.

Dan komen we aan bij Adobe Premiere, dit is één van de uitgebreidste videobewerkingsprogramma's die er bestaan en hier moet het mee te doen zijn. Sterker nog, dit programma kost zo duur dus dan moet het er wel inzitten, hoe dit werkt in dit programma, dat zou ik niet weten, maar je kunt het wel even uitproberen. Download een probeerversie op Adobe.com.

En dan komen we aan bij het aspect, zoeken. Ik heb even wat voor je opgezocht, 'zoekactie'. Vervolgens ga je naar een 'topic' van Tweakers.net waar het allemaal verteld wordt, en volgens mij zitten daar ook gratis programma's tussen. Ik zou zeggen, wat wil je nog meer?

@ Fuffie hieronder: Ik weet zelf ook niet hoe de programmas werken, maar ik geef hierin alleen aan met welke programma's je het kunt. ;)

Ik zou zeggen, wat wil je nog meer?

Wat een verhaal en bedankt voor de info maar ik snap het een klein beetje niet.

Sorry :$ ik snap het een klein beetje niet

ik snap het een klein beetje niet
.

Ik bedoel het dat ik het niet snap maar je het zo'n hele verhaal gemaakt en dan snap ik het niet.

Wat een beledeging.

Bewerkt: door fuffie
Geplaatst:

Ik heb even gekeken bij Windows Movie Maker, ik heb het gevonden maar ik weet niet of dit voldoet aan jouw eisen. Bij deze manier komt het 'watermerk' namelijk niet linksbovenin maar onderaan in het midden.

Allereerst ga je naar Start > Alle programma's en selecteer je Windows Movie Maker. Nu ga je naar de map waar de video al staat waaronder het watermerk moet komen. Nu klik je hierop met de linkermuisknop, en houdt de linkermuisknop ingedrukt. Je sleept hem naar onderen, naar de taakbalk bij Windows Movie Maker. Het venster van WMM opent nu automatisch, laat je video los in het Collectie venster, wat je boven de taakbalk vindt. Als de video hier eenmaal staat kan je hem gaan slepen naar de taakbalk, klik erop met de linkermuisknop en houdt deze knop ingedrukt. De taakbalk vindt je onder de collectie.

snap12by0.png

Zo hoort het er dan uit te zien.

Hierna druk je op titels of verantwoording maken.

menuku1.png

Klik op titel op de geselecteerde clip in de tijdlijn toevoegen. Nu krijg je een venster waar je je tekst in kan voeren, voer hier dus je watermerk in. Daarna druk je op Titelanimatie wijzigen. Nu selecteer je ondertitel en druk op gereed, titel aan film toevoegen.

snap13fo1.png

Zoals je ziet is er nu een overlaytitel aan toegevoegd.

Klik op de rechtse kant van de overlaytitel en sleep hem naar rechts, tot het eind van de film. Over dit gehele gedeelte krijgt men dan een watermerk in zicht. Druk nu op Opslaan op deze Computer en volg de stappen op. Ik raadt je echter aan indien iemand anders een beter alternatief te gebruiken want dit is niet echt mooi te noemen, ik heb er een screen van gemaakt. Ook is het niet mogelijk een logo in te voeren omdat WMM hierbij geen plaatjes in kan voegen. Ik geloof dat dit ook mooier mogelijk is met Sony Vegas 7.0. Veel succes ermee!

gtaforum0001do7.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...