gtafan11 Geplaatst: 26 februari 2007 Rapport Geplaatst: 26 februari 2007 nou heb ik fraps gedownload. Maar ik weet niet hoe het moet. kan iemand helpen? >>> Door Bling: Topictitel aangepast. Zet voortaan de CAPSLOCK uit, svp. <<<
-Matthijs- Geplaatst: 26 februari 2007 Rapport Geplaatst: 26 februari 2007 (bewerkt) - Hoe maak ik een filmpje? Start als eerst Fraps op, en klik dan de button Movie aan. Vervolgens krijg je het volgende scherm: Met de 'Video Capture Hotkey' kun je de film laten lopen/eindigen in het spel. Je kan daar een willekeurige toets voor gebruiken. Wil je de 'Video Capture Hotkey' veranderen druk dan op 'disable', vervolgens klik je één maal in het witte balkje en druk je een toets in die volgens jou de nieuwe 'Video Capture Hotkey' moet worden. Als je dus in het spel zit moet je op de 'Video Capture Hotkey' drukken om de film te starten, de gele cijfers rechts bovenin zullen dan rood worden. Na 30 seconden zal de film automatisch stoppen, wil je hem zelf eerder laten stoppen dan kan dit door weer op de 'Video Capture Hotkey' te drukken. - Hoe maak ik een screenshot? Start als eerst Fraps op, en klik dan de button Screenshot aan. Met de 'Screen Capture Hotkey' kan je een screenshot nemen. Je kan daar een willekeurige toets voor gebruiken. Wil je de 'Screen Capture Hotkey' veranderen druk dan op 'disable', vervolgens klik je één maal in het witte balkje en druk je een toets in die volgens jou de nieuwe 'Screen Capture Hotkey' moet worden. Als jij daar bijvoorbeeld 'CAPSLOCK' hebt ingesteld moet je in het spel op 'CAPSLOCK' drukken om een screenshot te maken. Deze wordt in eerste instantie opgeslagen in de map waar Fraps staat geïnstalleerd. Uiteraard kun je deze ook veranderen. Bewerkt: 26 februari 2007 door -Matthijs-
SummerBase Geplaatst: 26 februari 2007 Rapport Geplaatst: 26 februari 2007 Ik denk dat het verstandig is om in het vervolg de 'zoek' functie te gebruiken, want dit is al zo vaak aan bod gekomen. Desalniettemin ik zal het je even uitleggen, want anders heeft dit bericht ook niet meer zoveel zin. Voordat je hier aan begint moet je Fraps downloaden en dit kun je doen op 'Fraps.com', het installatie proces lijkt me niet moeilijk, maar mocht dat problemen vormen dan kun je dat natuurlijk vragen. Al goed, laten we beginnen. Je start Fraps en dan zul je een vierkant venster in beeld krijgen. Met een aantal tabbladen, klik dan als voorbeeld op Screen(shot)s en defineer met Hotkey de toets die je wilt gebruiken om een screenshot te maken. Ook kun je instellen bij Change, op welke plek je de screenshot neer wilt zetten als je het gemaakt hebt. Ook kun je het type screenshot instellen, als voorbeeld kun je het beste JPG nemen, dit is voor foto's het beste formaat. PNG is meer voor statische afbeeldingen en BMP gebruikt heel veel MB's en dat willen we ook niet. Dan heb je ook nog de video functie, dit doe je bij Movie en daar werkt het min of meer ook hetzelfde. Ik hoop dat je het snapt, en als toevoeging heb ik ook nog wat afbeeldingen die ik onlangs gemaakt heb. Ook zal ik het video proces nog even wat beter uitleggen. Zoals je kunt zien bij Video kun je meerdere dingen selecteren dan bij de Screenshots functie. Je kunt het FPS instellen, dat betekent Frames per Second. Daarmee kun je dus instellen hoe snel hij moet gaan, want je computer moet het ook aankunnen. Let op, hoe meer FPS hoe meer schijfruimte je dat gaat kosten. Ook kun je instellen welk geluid er bij moet, van welke geluidskaart. Maar ik denk dat je daar aan de hand van de onderstaande afbeelding wel uit komt. Succes en mocht er nog wat wezen, dan hoor ik het wel.
Grove4L Geplaatst: 1 juni 2007 Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 (bewerkt) Filmen is geen probleem, maar als ik een filmpje wil openen blokkeert hij... Edit: Al opgelost... Bewerkt: 3 juni 2007 door Grove4L
Kinzorro Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 Ik heb Fraps de Full version maar als ik wil opnemen en ik schakel uit dan open ik mn filmpje en dan is alles ZO sloom he dat wil je niet weten man. Het geluid loopt voor en het beeld blijft dus achter. Ben ik opgelicht ofwat???
nickstuy Geplaatst: 28 november 2008 Rapport Geplaatst: 28 november 2008 ik hbe fraps maar hij stopt steeds bij 30 sec. kan je instellen dat hij langer dan 30 sec. filmpt??
_KoE_Mzungu Geplaatst: 28 november 2008 Rapport Geplaatst: 28 november 2008 ik hbe fraps maar hij stopt steeds bij 30 sec. kan je instellen dat hij langer dan 30 sec. filmpt??Jij hebt waarschijnlijk de gratis 'uitprobeer'-versie. Hiermee kan je maximaal 30 seconden opnemen, uiteraard kan je meerdere fimpjes van 30 sec achter elkaar monteren om een langer filmpje te maken (met Windows Movie Maker?). Of je koopt een complete versie waarmee je filmpjes kan maken die niet beperkt zijn in lengte.
nickstuy Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 ik hbe fraps maar hij stopt steeds bij 30 sec. kan je instellen dat hij langer dan 30 sec. filmpt??Jij hebt waarschijnlijk de gratis 'uitprobeer'-versie. Hiermee kan je maximaal 30 seconden opnemen, uiteraard kan je meerdere fimpjes van 30 sec achter elkaar monteren om een langer filmpje te maken (met Windows Movie Maker?). Of je koopt een complete versie waarmee je filmpjes kan maken die niet beperkt zijn in lengte. kan je niet de complete versie downloaden??
.Senne Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 Ja, maar downloaden zonder te betalen is illegaal, en dat mag hier niet besproken worden, zoals er in de forumregels staat.
nickstuy Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 Ja, maar downloaden zonder te betalen is illegaal, en dat mag hier niet besproken worden, zoals er in de forumregels staat. owkej maar kan je ook geen link sturen ervan want dan praat je er niet over
.Senne Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 maar het beste is van het gewoon legaal te kopen, aangezien je dan geen risico's hebt op virussen enzo..
Lance_Ryder_Wilson Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 kan je niet de complete versie downloaden?? Klik.
nickstuy Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 kan je niet de complete versie downloaden?? Klik. maar hier moet je hem kopen en dat wil ik niet
_KoE_Mzungu Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 maar hier moet je hem kopen en dat wil ik nietEr werd al eerder gezegd dat dit forum niet meewerkt aan illegale downloads. [meer informatie] Desondanks blijf je hier over doorvragen.
Recommended Posts