Mr.stickz Geplaatst: 27 februari 2007 Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 Ik heb wat auto's in scetch up6 gemaakt maar hoe zet ik ze ingame???? en as het niet kan ik zie steeds mebnsen met 3dsmax is dat duur en is dat wel makkelijk ingame te krijge of andes nog een ander progje??? Reageren
Wazuup Geplaatst: 27 februari 2007 Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 Sketchup is niet aan te raden voor moddeling, en al helemaal niet voor auto moddeling. Je krijgt meestal blokkerige objecten en bugs ingame. Als je iets ingame wilt zetten, moet je dat zoiezo vanuit 3dsmax doen. Als je de Pro versie van sketchup hebt, kun je exporteren naar 3ds en importeren in 3dsmax/Gmax. Vervolgens kun je deze tutorial gaan volgen om een normaal object ingame te zetten. Voor een auto hebben Dabeast en ik een lange uitleg gemaakt, namelijk: Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Open je model en importeer dus de desbetreffende dff met de scripts van KAM in 3dsmax en Move je model opzei. Importeer hem voor een tweede keer, zodat je 2 dezelfde auto's hebt. Doe nu 'Graph Editors> New Scematic view". Selecteer nu één van de hierarchy's (voledige auto met dummy's) en klik op het "Unlink Selected" icoontje. Deze auto zal je gebruiken voor dummy onderdelen en onderdeel namen. Attach/Detach nu alle delen van jou auto (niet de geimporteerde) zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef alle delen zijn eigen naam, Zoals de originele geimporteerde auto. Plaats alle dummy's op hun plaats. Link ze nu netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat (je kan bij de originele, nog hele auto zien hoe). Hoe moet je linken: Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd. Speed Tutorial Auto's Texturen: Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent. * Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden). Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Overigens is dit een simpele manier van texturen, je kunt zelf nog veel meer uitproberen met reflectie en dergelijke. Kams script (helaas werkt deze niet meer op 3DS Max 9): Kams Script voor 3DS Max. Vriendelijke groeten, Wazuup Reageren
Mr.stickz Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 okay maar hoe duur en waar is 3dsmax te vinden en is het net zzo makkelijk as scetch up??? Reageren
Wazuup Geplaatst: 27 februari 2007 Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 3dsmax is erg duur (iets an 4500 euro dacht ik zo uit mijn hoofd), die valt dus al af voor de hobby moddeler (als je niet aan warez doet). Ik had je in mijn vorige reply ook al een link gegeven naar Gmax, een gratis programma dat verdomd veel lijkt op 3dsmax. Dit programma is ook erg goed geschikt voor gta modding. Het is wel een stuk moeilijker dan sketchup, omdat het veel uitgebreider en proffesioneler is Reageren
Mr.stickz Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 3dsmax is erg duur (iets an 4500 euro dacht ik zo uit mijn hoofd), die valt dus al af voor de hobby moddeler (als je niet aan warez doet). Ik had je in mijn vorige reply ook al een link gegeven naar Gmax, een gratis programma dat verdomd veel lijkt op 3dsmax. Dit programma is ook erg goed geschikt voor gta modding. Het is wel een stuk moeilijker dan sketchup, omdat het veel uitgebreider en proffesioneler is WTH?! 4500 euro dat is ut dubele van mn bank rekeining!!! ONTOPIC: gmax is dus geheel gratis geen trial ofsow?? en kun je et dan exporteren met kam's script in dff en txd Reageren
Nickonly Geplaatst: 1 maart 2007 Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 Even een waarschuwing voor als je Gmax wil gaan gebruiken: In Gmax zit geen Scematic view optie of dergelijke! Dus heel dit gedeelte: Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Open je model en importeer dus de desbetreffende dff met de scripts van KAM in 3dsmax en Move je model opzei. Importeer hem voor een tweede keer, zodat je 2 dezelfde auto's hebt. Doe nu 'Graph Editors> New Scematic view".[plaatje] Selecteer nu één van de hierarchy's (voledige auto met dummy's) en klik op het "Unlink Selected" icoontje. Deze auto zal je gebruiken voor dummy onderdelen en onderdeel namen. [plaatje] Attach/Detach nu alle delen van jou auto (niet de geimporteerde) zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef alle delen zijn eigen naam, Zoals de originele geimporteerde auto. Plaats alle dummy's op hun plaats. Link ze nu netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat (je kan bij de originele, nog hele auto zien hoe). Hoe moet je linken: [plaatje] ...kan je dan niet uitvoeren! Dus eigenlijk kan het (auto's modden) alleen met 3dsmax, of met Zmodeller zo ver ik weet. 'T is maar even dat je het weet... Reageren
Mr.stickz Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 (bewerkt) Zmodeller Zmodeller is dat wel gratis zoja waar? kun je dan gelijk in dff en txd exporteren??? Bewerkt: 1 maart 2007 door Mr.stickz Reageren
Nickonly Geplaatst: 1 maart 2007 Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 ONTOPIC: gmax is dus geheel gratis geen trial ofsow??en kun je et dan exporteren met kam's script in dff en txd Ja, gratis. En ook ja: je kan er mee exporteren Zmodeller Zmodeller is dat wel gratis zoja waar? kun je dan gelijk in dff en txd exporteren??? Het is volgens mij wel gratis (weet ik neit zeker), maar als dat zo is, dan moet het op Google wel te vinden zijn. En je kan er volgens mij wel in exporteren. Alleen de TXD niet, maar dat kan in geen enkel modelling progamma. Daarvoor heb je de TXD-tool nodig (Internet). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.