Jump to content

IP Host


joshoon

Recommended Posts

Hey,

Ik ben op zoek naar een goed programmatje waarmee ik dingen kan uploaden.

En die host draait dan op mijn IP.

En dan dat ik via een mapje op de PC alles kan uploaden.

Dus oneindige Ruimte enzovoort.

Er moet MysQl etc in zitten.

Dus waar ik PHP op kan installeren

En waar ik dus Databases kan op toevoegen

BEDANKT!

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent niet bepaald duidelijk wat je wilt?

Ben je opzoek naar een FTP programma? Of wil je zelf een FTP server/Webserver draaien?

Oneindig bestaat btw niet. Er zijn altijd limieten zoals hardeschijfruimte.

Bedrijven die een bepaald iets voor een vast bedrag oneindig aanbieden kan dus niet. Er is altijd een limiet.

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent niet bepaald duidelijk wat je wilt?

Ben je opzoek naar een FTP programma? Of wil je zelf een FTP server/Webserver draaien?

Oneindig bestaat btw niet. Er zijn altijd limieten zoals hardeschijfruimte.

Bedrijven die een bepaald iets voor een vast bedrag oneindig aanbieden kan dus niet. Er is altijd een limiet.

Ik zal het even beter uitlegen.

Ik bedoel ut zo.

Een programmatje.

Daarmee draai je een soort server

En als je iets hebt geupload is de pagina zo: http://86.85.47.456/mijnbestand.zip (BTW: Nep IP)

En als je dat progje dan uit zet dat die server dan ook off is.

En voor het uploaden:

Dan is er waar je het progje hebt geinstalleert een mapje.

Daar zet je de bestanden in.

En het staat online.

En Wel oneindig ruimte.

Als je het bijvoobeeld op Station C installeert.

Dan staat daar dus die map in waar je alles inzet/upload.

Maar als je Station C: vol is dan is er dus geen ruimte meer.

Dus weet iemand z'n progje?

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent echt niet duidelijk hoor. Wat ik uit je teksten kan afleiden is dat je op jouw pc een webserver wilt draaien en daar een pagina op zetten dat mensen daar bestanden kunnen uploaden naar een map op jouw pc?

Als dat zo is kan je wampServer op je pc instaleren dat bevat Apache, MySQL en PHP voor Windows en werkt zeer simpel. :dans: Dan kan je voor het uploaden een standaard uploads script gebruiken zoals dit standaards script: klik hier

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent echt niet duidelijk hoor. Wat ik uit je teksten kan afleiden is dat je op jouw pc een webserver wilt draaien en daar een pagina op zetten dat mensen daar bestanden kunnen uploaden naar een map op jouw pc?

Als dat zo is kan je wampServer op je pc instaleren dat bevat Apache, MySQL en PHP voor Windows en werkt zeer simpel. :dans: Dan kan je voor het uploaden een standaard uploads script gebruiken zoals dit standaards script: klik hier

zowat al me kameraden snappen mij, dus jullie zijn de enige.

Maar hun weten niet waatr ze dat moeten vinden.

En ik kan toch alleen Dingen op me PC zetten?

Dus ik kan alleen uploaden.

zo moeilijk is het toch niet :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent echt niet duidelijk hoor. Wat ik uit je teksten kan afleiden is dat je op jouw pc een webserver wilt draaien en daar een pagina op zetten dat mensen daar bestanden kunnen uploaden naar een map op jouw pc?

Als dat zo is kan je wampServer op je pc instaleren dat bevat Apache, MySQL en PHP voor Windows en werkt zeer simpel. :dans: Dan kan je voor het uploaden een standaard uploads script gebruiken zoals dit standaards script: klik hier

zowat al me kameraden snappen mij, dus jullie zijn de enige.

Maar hun weten niet waatr ze dat moeten vinden.

En ik kan toch alleen Dingen op me PC zetten?

Dus ik kan alleen uploaden.

zo moeilijk is het toch niet :bonk:

Ik snapte van je eerste post ook geen bal.

Maargoed je moet gewoon wampServer hebben. Daarmee moet het lukken, als je verder nog vragen hebt horen we het wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent echt niet duidelijk hoor. Wat ik uit je teksten kan afleiden is dat je op jouw pc een webserver wilt draaien en daar een pagina op zetten dat mensen daar bestanden kunnen uploaden naar een map op jouw pc?

Als dat zo is kan je wampServer op je pc instaleren dat bevat Apache, MySQL en PHP voor Windows en werkt zeer simpel. :dans: Dan kan je voor het uploaden een standaard uploads script gebruiken zoals dit standaards script: klik hier

zowat al me kameraden snappen mij, dus jullie zijn de enige.

Maar hun weten niet waatr ze dat moeten vinden.

En ik kan toch alleen Dingen op me PC zetten?

Dus ik kan alleen uploaden.

zo moeilijk is het toch niet :bonk:

Ik snapte van je eerste post ook geen bal.

Maargoed je moet gewoon wampServer hebben. Daarmee moet het lukken, als je verder nog vragen hebt horen we het wel.

Wampserver? :S

en wat is dat?

en waar haal ik het?

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar google typ wampserver in en dan is het een van de eerste sites bij mij waar je het kunt downloaden.

Zoals al eerder gezegt word is dit min of meer waarschijnlijk het programma wat je nodig kan hebben.

Het bevat mysql apache en php zoals al eerder werd gezegd.

Bewerkt: door Damos
Link to comment
Delen op andere websites

http://www.wampserver.com/

En over wat het doet:

Je bent echt niet duidelijk hoor. Wat ik uit je teksten kan afleiden is dat je op jouw pc een webserver wilt draaien en daar een pagina op zetten dat mensen daar bestanden kunnen uploaden naar een map op jouw pc?

Als dat zo is kan je wampServer op je pc instaleren dat bevat Apache, MySQL en PHP voor Windows en werkt zeer simpel. static.gif Dan kan je voor het uploaden een standaard uploads script gebruiken zoals dit standaards script: klik hier

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alles geinstalleert.

Ik kom met Firefox niet in http://localhost/phpmyadmin

en Apache krijg ik nte starten op 1 of ander manier.

Dus hoe werkt dat nou allemaal

EDIT: Ok, ik heb alles nu aan,

verder weet ik hoe het werkt.

maar ik zit erg veel op skype.

en dan gebruikt hij blijkbaar poort 80.

Wat kan ik daar aan doen?

Bewerkt: door joshoon
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen ervaring met Wampserver, maar ik wil je toch een alternatief aanbieden: XAMPP. Het bevat Apache, PHP, MySQL en nog wat meer, net als die andere servers. Mocht je dit willen gebruiken, dan raadt ik je deze tutorial aan over het installeren ervan. Ik heb deze tutorial zelf ook gebruikt en het is niet moeilijk. In de tutorial staat ook een downloadlink.

Verder wil ik je als tip nog even meegeven, dat het nodig is om poorten in je router open te zetten, indien je wilt dat men ook buiten jouw netwerk je site kunnen bezoeken. Hoe dat moet, weet ik zelf niet precies en het kan ook per router verschillen.

Edit: @ hieronder: Ik ben er juist zeer tevreden over. Maar ja, de keuze in dit topic is helemaal aan jou :bier:

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen ervaring met Wampserver, maar ik wil je toch een alternatief aanbieden: XAMPP. Het bevat Apache, PHP, MySQL en nog wat meer, net als die andere servers. Mocht je dit willen gebruiken, dan raadt ik je deze tutorial aan over het installeren ervan. Ik heb deze tutorial zelf ook gebruikt en het is niet moeilijk. In de tutorial staat ook een downloadlink.

Verder wil ik je als tip nog even meegeven, dat het nodig is om poorten in je router open te zetten, indien je wilt dat men ook buiten jouw netwerk je site kunnen bezoeken. Hoe dat moet, weet ik zelf niet precies en het kan ook per router verschillen.

XAMPP had ik,

alleen daar kan ik geen goed woordje over doen.

Want die geeft rare errors.

Ik heb geen ervaring met Wampserver, maar ik wil je toch een alternatief aanbieden: XAMPP. Het bevat Apache, PHP, MySQL en nog wat meer, net als die andere servers. Mocht je dit willen gebruiken, dan raadt ik je deze tutorial aan over het installeren ervan. Ik heb deze tutorial zelf ook gebruikt en het is niet moeilijk. In de tutorial staat ook een downloadlink.

Verder wil ik je als tip nog even meegeven, dat het nodig is om poorten in je router open te zetten, indien je wilt dat men ook buiten jouw netwerk je site kunnen bezoeken. Hoe dat moet, weet ik zelf niet precies en het kan ook per router verschillen.

XAMPP had ik,

alleen daar kan ik geen goed woordje over doen.

Want die geeft rare errors.

Ik heb nu een site online gezet.

Ik kan er wel komen via http://localhost

maar via me IP wil het niet

dan staat er:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

en bij anderen ook.

hoe kan dat?

EDIT: Ik heb geen router

Hey,

ik heb eventjes Xampp weer geprobeert.

Die bevalt me toch beter, maar met 1 ding niet.

Ik merk dat als ik ergens op klik met me cursor dat het niet gelijk reageert.

En hij opent steedsi n processen iets, dat heet: Pv.exe

En daar kreeg ik toen ook die errors van eerst.

Weet iemand wat het kan zijn?.

want ik denk dat dat de oorzaak is van dat de PC niet direct reageert waar ik dan op klik.

EDIT: Ik heb nu met WAMP5 heb ik een site on gekregen.

Maar nou heb ik een idee met wat voor site te maken,

Ik wil een soort WebHost maken.

Dan krigjen ze database en al.

maar is het mogelijk dat ze kunnen inloggen op een bestandje die in de WWW map zit met een FTP Programma?

Dus dat ze alleen de bestanen naar hun map van de site kunnen uploaden.

Zo ja?.. hoe en op welke adres enzo

>>> Door Dutchy3010: Triple post samengevoegd. Gebruik voortaan gewoon even de EDIT-knop ;)<<<

Bewerkt: door Dutchy3010
Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je gewoon voor iedere gebruiker FTP gebruiker aanmaken en een FTP server draaien. Dus je moet eerst ook nog een FTP server instaleren want dat zit niet in WAMP.

Maar begrijp ik nu dat je op JOUW pc een host wilt gaan draaien? Als je dat zou doen dan ben je binnen de week gehackt als iemand erachter komt dat je op een home-server draait. En daarbij staat jouw pc altijd aan? Zoniet dan kunnen de mensen hun site snachts niet zien :schater: En dan kom je ook nog is bij het probleem dat je veel dataverkeer gaat verbruiken en dat je dan wel is een dure rekening van de provider kan krijgen. En de snelheid van een home server is altijd ook wel wat lager (vele lager) dan een server in een datacenter.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je gewoon voor iedere gebruiker FTP gebruiker aanmaken en een FTP server draaien. Dus je moet eerst ook nog een FTP server instaleren want dat zit niet in WAMP.

Maar begrijp ik nu dat je op JOUW pc een host wilt gaan draaien? Als je dat zou doen dan ben je binnen de week gehackt als iemand erachter komt dat je op een home-server draait. En daarbij staat jouw pc altijd aan? Zoniet dan kunnen de mensen hun site snachts niet zien :schater: En dan kom je ook nog is bij het probleem dat je veel dataverkeer gaat verbruiken en dat je dan wel is een dure rekening van de provider kan krijgen. En de snelheid van een home server is altijd ook wel wat lager (vele lager) dan een server in een datacenter.

ik draai trouwens al een jaar een radiozender.

En ik hoorde dat het wel 700GB per maand gebruikte in dataverkeer.

Maar altijd de zelfde rekening

Maar ik gebruik WAMP nu alleen om dingen te uploaden voor me kameraden of om soms dingen te testen met php

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, 700Gb? Dan heb je waarschijnlijk onbeperkt want dat is volgens mij mogelijk in nederland? :duh: En in België niet :duh::duh:

Maar een radio is niet zo makkelijk te hacken als een web-server, daar moet je enorm veel verstand van hebben om dat goed en veilig te configureren. Voor hosting bedrijven is de grootste uitgave overigens meestal wel het beveiligen van de servers wat voor hen zeer hoog kan oplopen. (vandaar dat de duurdere hosts meestal wel veiliger zijn... en nog wel andere voordelen hebben) :$ Maar als het alleen voor je vrienden is kan je er misschien evengoed alles beveiligen met htacces.

Ik heb dit gevonden met google dat kan je wel helpen denk ik:

Wachtwoord generator + info deze genereert een gecodeerd passwoord voor de apache server. En er staat hoe je het moet maken. De code:

AuthName "tekst die getoond gaat worden bij vraag naar wachtwoord"
AuthType Basic
AuthUserFile /home/jouw_scoutnet_account/password.txt
<limit GET POST> 
 require valid-user 
</limit>

Zet je gewoon in de map "www" en het wachtwoord.txt bestand zet je bijvoorbeeld in C:/wamp/

Letop op de site die ik je gaf gebruiken ze een linux server en begint het path niet met C:/ dus "/home/jouw_scoutnet_account" kan je vervangen door "C:/wamp/"

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...