kees1991 Geplaatst: 27 februari 2007 Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 hoi. ik wil een model ingame setten maar dat lukt niet. eerst maakte ik self een ipl en ide aan. maar toen al lukte het niet. dus gin ik met map editor mijn model plaatsen. nou dit was gelukt start ik t spel geen model. kijk ik dan weer in de map editor staat die er wel. ik snap er geen hol van ik doe het niet goet maar ik snap geen hol van wat ik niet goet doe. ik heb alles in gta3.img en alles in gta.dat. ik snap t echt niet meer hoor dit staat er in de gta.dat ## Load IDEs first, then the models and after that the IPLs # IMG MS_MAPS\Blast\Blast.IMG IMG MS_MAPS\Blast\paths.IMG SPLASH loadsc2 # # Object types # IDE DATA\MAPS\kees1991.IDE IDE DATA\MAPS\generic\vegepart.IDE IDE DATA\MAPS\generic\barriers.IDE IDE DATA\MAPS\generic\dynamic.IDE IDE DATA\MAPS\generic\dynamic2.IDE IDE DATA\MAPS\generic\multiobj.IDE IDE DATA\MAPS\generic\procobj.IDE IDE DATA\MAPS\leveldes\seabed.IDE IDE MS_MAPS\Blast\Blast.IDE # interiors # vehicle upgrade models IDE DATA\MAPS\veh_mods\veh_mods.IDE # txd parents IDE DATA\TXDCUT.IDE # have to load map.zon before any of the IPLs IPL DATA\MAP.ZON IPL DATA\INFO.ZON # # Scene information # SPLASH loadsc2 IPL MS_MAPS\Blast\Blast.IPL IPL DATA\MAPS\kees1991.IPL # interiors # level design # # Interiors # SPLASH loadsc4 in de ipl # IPL generated from Max file vegasW.maxinst 1960, kees1991, 0, 546.825, 348.462, 18.01, 0, 0, 0, 1, -1 end cull end path end grge end enex end pick end jump end tcyc end auzo end mult end en in de ide objs1960, kees1991, kees1991, 280, 0 end tobj end path end 2dfx end anim end txdp end plz help mij ff als je mijn model wil om het zelf te probeeren zeg het dan ff dan stuur ik die naar je. maar aleen als je mij echt wil helpen. en ik stuur het niet naar zomaar iemand die ik niet vertrouw. Reageren
Puma Geplaatst: 28 februari 2007 Rapport Geplaatst: 28 februari 2007 Het probleem is gewoonweg dat je een ID nummer hebt gekozen, wat al bezet is (opgemaakt uit jouw IDE en IPL). Aanbevolen wordt om nieuwe objecten een ID geeft van 19001 of hoger. Het ID wat jij nu hebt gebruik is 1906, wat dus al bezet is. Probeer eens om een ander ID nummer te gebruiken, bijvoorbeeld 19001, en als het dan nog niet lukt moet je het maar weer even melden . BTW: Ben je een nieuwe map aan het bouwen ofzo? Succes, PWC, Grtz Puma. Reageren
kees1991 Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 februari 2007 (bewerkt) nee nee geen niewe map aan t maken. nou ja ik ben er wel een aan t maken maar daar heeft dit niks mee te maken. in elkgeval t werkt niet :S ik heb dat nummer gebruikt maar nogsteest staat die er niet. als jij 3ds 9 heb dan kan ik t model wel naar u stuuren mischien dat jij er een dff en col van kunt maken. want ik denk dat t daar aan licht. EDIT ik denk namelijk dat mijn scripts niet goet zijn. want ik hat eerst andere die waaren ouder maar die begreep ik wel. ik heb nu niewst en ik weet niet echt wat ik doe. EDIT2 als ik mijn dff open dan staat mijn bios er wel. dus die zou wel goed moetten zijn. :S Bewerkt: 28 februari 2007 door kees1991 Reageren
Evan Geplaatst: 1 maart 2007 Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 sorry dat ik je niet kan helpen maar ik heb dit probleem ook Reageren
Wazuup Geplaatst: 3 maart 2007 Rapport Geplaatst: 3 maart 2007 (bewerkt) In dat geval los ik meteen twee problemen op Ik heb naar je bestanden gekeken, en ik ben twee fouten tegengekomen. De eerste is een klote fout, iets wat bij mij ook redelijk vaak voorkomt. Namelijk dat je COL word geexporteerd als slechts een box en niet groter is dan 1kb. Om dit op te lossen kun je een nieuw project openen en je dff importeren, en dan exporteren naar COL. Wil dit ook niet lukken, dan kun je je model mergen in een andere scene, en vanuit daar naar COL exporteren. Dan nu je tweede fout, je had je TXD niet gecompressed. Zo zie je maar weer dat een fout bij modding in een klein dingetje zit. Bij jou kwam de combinatie van deze twee fouten ook nog eens slecht uit, omdat het leek alsof je model er helemaal niet stond doordat de COL file genaaid was. Bewerkt: 4 maart 2007 door Wazuup Reageren
kees1991 Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2007 (bewerkt) dus als ik het goet begrijp... omdat mijn col het niet dee kon ik het opject niet voelen zeg maar. en niet tegen aan rijden. en omdat de txd niet goet was kon ik de dff niet zien. klopt dat ? EDIT verder snap ik niet echt wat je bedoelt met hoe ik die col moet fixen. mischien kun je dat iets duidelijker uitleggen of mij de col stuurden. EDIT en nu vergeet ik het belangerijkste. Dank für das Hilfe Bewerkt: 3 maart 2007 door kees1991 Reageren
Boris H. Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Ik heb ook een probleem. Wazuup, ik heb met jouw videotut een model ingame gezet maar ik zie alleen maar mijn object in het wit. Hij is ook niet tastbaar en heeft geen texture. Ik heb de texture wel gecompressed. Maar volgens mij zijn mijn 3Dsmax Kam's script's niet goed. Mijn object is dus niet tastbaar en heeft geen texture. Ik zie wel mijn figuur ingame maar dan wit. Wat kan ik hieraan doen? Alvaste bedankt, Gratz, Boris H. Reageren
Wazuup Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 @Kees, ik heb je bestanden allang naar je email verstuurd, check je inbox maar. Dat COL verhaal is inderdaad wat vaag, het gaat erom dat je COL scripts niet goed exporteren, dit kun je oplossen door vanuit een andere 3dsmax scene je model te exporteren naar COL. @BorisH, Jij hebt waarschijnlijk hetzelfde probleem als kees met de COL, check eens of hij goed zit met de Collision Editor II van Steve-M. Wat betreft je witte model, dit komt waarschijnlijk omdat je de textures in de TXD Workshop niet de goede naam gegeven hebt. Check dit door in de TXD-Workshop door naar file, dff check te gaan. Open je dff en je ziet vanzelf of je de goede namen hebt aan de vinkjes en de kruisjes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.