Jump to content

Rockstar tekent voor Euphoria Engine


the max

Recommended Posts

Eerder deze maand werd bekend dat Lucas Arts werkt aan Star Wars: Force Unleashed. Deze game zal gebruik maken van de Euphoria Engine. Deze engine is ontwikkeld door NaturalMotion. Deze ontwikkelaar heeft op haar website bekend gemaakt dat zij de Euphoria Engine ook hebben verkocht aan Rockstar Games.

We kennen Rockstar Games allemaal van de bekende Grand Theft Auto serie. De Euphoria Engine is ontwikkeld om toegepast te worden in next generation games (Xbox360 en PS3). Deze engine is gemaakt om het menselijk lichaam zo realistisch mogelijk te laten over komen. Zo zullen er allerlei reacties mogelijk zijn afhankelijk van het momentum. De AI wordt dus een stuk complexer aangezien de omgeving en andere secundaire factoren ook van invloed zullen zijn.

Dit is zo goed nieuws, ik had al een filmpje over deze engine gezien en het ziet er zo goed uit

volgens mij heeft no niemand iets hierover gepost dus doe ik het maar

Bewerkt: door the max
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat deze engine voor GTA IV gebruikt zal worden. Rockstar heeft tijden geleden al aangegeven dat ze de zogeheten RAGE-engine gaan gebruiken en ik denk niet dat ze nu nog ineens van engine gaan veranderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat deze engine voor GTA IV gebruikt zal worden. Rockstar heeft tijden geleden al aangegeven dat ze de zogeheten RAGE-engine gaan gebruiken en ik denk niet dat ze nu nog ineens van engine gaan veranderen.

Ben ik het met je eens. Maar R* doet wel vaker gekke dingen. Denk maar aan het exclusive gedoe. Het zou voor GTA IV kunnen zijn, maar ook voor andere spellen van R*.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat deze engine voor GTA IV gebruikt zal worden. Rockstar heeft tijden geleden al aangegeven dat ze de zogeheten RAGE-engine gaan gebruiken en ik denk niet dat ze nu nog ineens van engine gaan veranderen.

volgens mij gaan ze het misschien iets van samenvoegen( ik weet niet zoveel van engines), omdat het wel een andere engine is dan de Rage engine, maar ik weet het niet zeker

Filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=fWpmQzYWI44

http://www.youtube.com/watch?v=jKDui2HU0pU&NR

Bewerkt: door the max
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat deze engine voor GTA IV gebruikt zal worden. Rockstar heeft tijden geleden al aangegeven dat ze de zogeheten RAGE-engine gaan gebruiken en ik denk niet dat ze nu nog ineens van engine gaan veranderen.

Ben ik het met je eens. Maar R* doet wel vaker gekke dingen. Denk maar aan het exclusive gedoe. Het zou voor GTA IV kunnen zijn, maar ook voor andere spellen van R*.

Dat exclusive-gedoe heeft er weinig mee te maken. Rockstar is al een hele tijd bezig met GTA IV te bouwen op de RAGE-engine, dan gaan ze niet ineens een half jaar voor de release nog van engine veranderen, dat is gewoon niet haalbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even op de site van NaturalMotion gekeken maar kon niets vinden wat NM of de Euphoria Engine in verband met Rockstar brengt, mischien dat je even een link kunt sturen (als ik er gewoon overheen kijk) of als je een andere bron hebt een link daarheen? Op deze manier komt het allemaal nogal ongeloofwaardig over, zeker omdat ik meen te weten dat Rockstar inderdaad de RAGE engine zal nemen, zoals gebruikt bij Rockstar Presents: Table Tennis.

Mvg, Moonbeam

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben benieuwd wat de verdere meningen hierover zal zijn. Laten we met mij maar positief over komen en denken dat het er wel komt. Dat zou mooier zijn vooral omdat de peds In san andreas Bijvoorbeeld toch wel vrij lelijk waren. En CJ's hoofd was nog wat hoekig. Als je een mooie game wilt maken komt dit alle wel mooi erin natuurlijk. Ze zijden inderdaad rage te gebruiken Maar misschien hebben ze iets om ze allebij erin te zetten of is rage er net mee gestopt.

Ik ben iedergeval erg benieuwd hoe dit gta verhaal af loopt met zo eel verassingen voor de boeg.

Maar en nog wat. Je zij dat ze hem aan rockstar verkocht hebben. Dat hoeft niet te zeggen dat het voor IV is aangezien ze ook meerdere spellen hebben en maken. :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar en nog wat. Je zij dat ze hem aan rockstar verkocht hebben. Dat hoeft niet te zeggen dat het voor IV is aangezien ze ook meerdere spellen hebben en maken. :dans:

het leek me wel het meest logisch, omdat de Peds dan realistischer actie's maken en dat de hoofdpersoon ook meer kan

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk topic. Maar ten eerste vermeld je nergens een bron en volgensmij is je bericht ook letterlijk ergens van gekopieerd.

Als je zelf iets verder had gezocht was je er achter gekomen dat op de website van Natural Motion een artikel hebben staan plus PDF persbericht dat Rockstar Games inderdaad die engine gaat gebruiken. Echter staat nergens verder vermeldt voor welk spel het gaat gebruiken en welke studio het verder gaat gebruiken. Onder Rockstar vallen namelijk vele studios (zie WikiGTA).

Kortom het is dus nog maar de vraag of het daadwerkelijk voor Grand Theft Auto gaat worden gebruikt. Het kan netzo goed dus in een ander spel terug komen.

Oja wat altijd nog kan zijn is dat de RAGE engine een aangepaste bestaande engine is zoals de Euphoria Engine, aangezien een goede engine maken heel veel werk is.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk topic. Maar ten eerste vermeld je nergens een bron en volgensmij is je bericht ook letterlijk ergens van gekopieerd.

Als je zelf iets verder had gezocht was je er achter gekomen dat op de website van Natural Motion een artikel hebben staan plus PDF persbericht dat Rockstar Games inderdaad die engine gaat gebruiken. Echter staat nergens verder vermeldt voor welk spel het gaat gebruiken en welke studio het verder gaat gebruiken. Onder Rockstar vallen namelijk vele studios (zie WikiGTA).

Kortom het is dus nog maar de vraag of het daadwerkelijk voor Grand Theft Auto gaat worden gebruikt. Het kan netzo goed dus in een ander spel terug komen.

Oja wat altijd nog kan zijn is dat de RAGE engine een aangepaste bestaande engine is zoals de Euphoria Engine, aangezien een goede engine maken heel veel werk is.

als je mijn andere berichten had gelezen, had je gezien dat ik het van Insidegamer, ownage en Naturalmotion had

ik heb ook nergens gezegd dat het voor Gta 4 is, maar dat het wel fijn zou zijn als het wel zo was, om het moet toch een interactieve wereld zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij maakt het niet uit welke engine Rockstar gaat gebruiken, als GTA IV maar realistische graphics heeft en ook een goede AI. Bij de laatste gta games vond ik de AI niet echt top, de vijanden bleven gewoon staan en je kon ze makkelijk neerschieten. Alleen de politie had wel een betere AI.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...