Jump to content

Knoppix

Recommended Posts

Geplaatst:

Goeiemiddag.

Ik heb een tijdje geleden Knoppix gedownload. Dat is een versie van GNU/Linux die je vanaf CD kan draaien.

Het werkt allemaal goed, alleen het internet niet. Ik heb kabelinternet van @Home. Ik heb het al via USB en rechtstreeks via PCI geprobeerd, maar het werkt niet. Weet iemand misschien hoe het wel moet?

Geplaatst:

Ik heb alleen ervaring met de distributie Ubuntu waar ik overigens geen problemen met het internet heb gehad. Moet je Knoppix eerst instaleren of niet, want bij Ubuntu werden de netwerk-instellingen ingesteld tijdens de installatie.

Misschien moet je ook eens zoeken naar de netwerk instellingen want normaal moet je niet echt iets wijzigen maar ik weet niet of dat bij Knoppix ook zo is.

Ik heb even gezocht en misschien kan je met dit wel iets:

Knoppix wiki (engelstalig)

Geplaatst: (bewerkt)

Nee, je hoeft hem niet te installeren, het is een live cd. Die netwerk instellingen enzo heb ik al gevonden, maar het schijnt dat je het met @home op een speciale manier moet doen, hij vindt hem namelijk ook niet. Maar toch bedankt voor je hulp.

Bewerkt: door gta_rulez
Geplaatst:

Als je voor @Home iets speciaals moet doen, kan je dat het beste bij @Home informeren. Ik heb even voor je op de website van @Home gekeken en kwam het volgende tegen bij veelgestelde vragen.

Nee, Linux wordt niet door @Home ondersteund. Dit betekent dat de installateur van @Home niet op Linux installeert en dat de Klantenservice geen ondersteuning biedt als u gebruikmaakt van dit besturingssysteem. Het staat u natuurlijk wel vrij om na de installatie van de software van @Home gebruik te maken van Linux.
Om gebruik te kunnen maken van internet van @Home, moet uw computer zijn voorzien van een van de volgende besturingssystemen:

* Windows 98

* Windows ME

* NT4 Workstation*

* Windows 2000 Professional

* Windows XP

* Mac OS 8.5 of hoger

* Als u een computer met NT Workstation gebruikt, moet hierin een Ethernet-kaart zijn geïnstalleerd.

Heeft u een ander besturingssysteem dan de hierboven genoemde, dan kunt u internet van @Home wel bestellen en gebruiken, maar kunt u geen gebruik maken van ondersteuning.

Het lijkt er dus op dat het niet eens kan.

Bron: @Home

Geplaatst:
Als je voor @Home iets speciaals moet doen, kan je dat het beste bij @Home informeren. Ik heb even voor je op de website van @Home gekeken en kwam het volgende tegen bij veelgestelde vragen.
Nee, Linux wordt niet door @Home ondersteund. Dit betekent dat de installateur van @Home niet op Linux installeert en dat de Klantenservice geen ondersteuning biedt als u gebruikmaakt van dit besturingssysteem. Het staat u natuurlijk wel vrij om na de installatie van de software van @Home gebruik te maken van Linux.
Om gebruik te kunnen maken van internet van @Home, moet uw computer zijn voorzien van een van de volgende besturingssystemen:

* Windows 98

* Windows ME

* NT4 Workstation*

* Windows 2000 Professional

* Windows XP

* Mac OS 8.5 of hoger

* Als u een computer met NT Workstation gebruikt, moet hierin een Ethernet-kaart zijn geïnstalleerd.

Heeft u een ander besturingssysteem dan de hierboven genoemde, dan kunt u internet van @Home wel bestellen en gebruiken, maar kunt u geen gebruik maken van ondersteuning.

Het lijkt er dus op dat het niet eens kan.

Bron: @Home

Met SuSe linux kan het wel, ik heb ook @home en ik kan op suse met gemak internetten.

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de reacties, maar het is al niet meer nodig. Hij doet het gewoon ineens :dans: .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...