Blink Geplaatst: 1 maart 2007 Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 (bewerkt) Ey, Al geruime tijd heeft mijn opa zijn foto’s van zijn camera op de computer staan. Afgelopen week kwam hij daarom op het idee om deze te branden naar een DVD’tje zodat hij ze lekker rustig op zijn gemak beneden op de bank kan bekijken. Zo gezegd zo gedaan. Hij heeft zo ongeveer drie programma’s bij zijn computer gekregen om een dergelijke DVD te branden. Ik zelf ben niet zo’n fan van deze programma’s dus deze heb ik hem dan ook afgeraden. In plaats daarvan hebben we gewoon een CD ( je weet wel waar iedereen muziek op brand) gebruikt, gebrand en zijn naar beneden gegaan. Toen we de CD in de DVD-Speler van Sony stopte stond er ‘ Error”. Betekend voor mij hetzelfde als de dvd speler kan dus geen CD’s afspelen. We zijn weer terug naar boven gegaan en ik downloade even het programma CD Burner XP Pro 3, een erg goed en gratis brandprogramma wat je kan downloaden.Tevens ook het enige brandprogramma waar ik mee om kan gaan :$ . Na de installatie starten we het programma op en plaatse de foto’s in de lijst voor branden. Wanneer mijn opa de lade van CD/DVD open doet en er een lege DVD in plaatst en hem dicht doet krijgen we nergens een melding te zien dat hij erin zit en wat we er verder mee willen doen terwijl we dat wel kregen met een normale CD. Als je dan dus op Burn drukt geeft hij aan dat er geen DVD is gevonden op station D. k ging er dus vanuit dat er helemaal geen DVD brander/Afspeler in de PC zat maar mijn opa plaatste een DVD van Andre Rieu erin en tot verbazing speelde hij deze wel af. Kort samengevat: Wat of hoe moeten we instellen zodat we toch een DVD kunnen branden? Bedankt, Blink & zijn Opa. Bewerkt: 1 maart 2007 door Blink Reageren
RonaldVC Geplaatst: 1 maart 2007 Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 Heeft je opa een dvd+ brander, of een dvd- brander? Het kan ook zijn dat hij een brander heeft die beide ondersteund, maar ik denk dat hij danwel een +brander, danwel een -brander heeft.. Kijk, een dvd+ brander zal geen dvd-r(w)'s ondersteunen en andersom ook. Er zijn verschillende soorten lege dvd's op de markt. Je hebt keuze uit: DVD-R DVD-RW DVD+R DVD+RW Je moet dus weten welke dvd's de brander ondersteund, en de daarbij bijpassende dvd's kopen. Reageren
Mirrrr Geplaatst: 1 maart 2007 Rapport Geplaatst: 1 maart 2007 (bewerkt) En een hele stomme vraag, maar heb je wel aangegeven dat hij op een dvd moet branden. Bij nero moet je dat bv in een menu aangeven anders herkend hij de dvd niet. Dan denkt hij dat het een veels te grote cd is. Veel succes Bewerkt: 1 maart 2007 door Mirrrr Reageren
Blink Geplaatst: 3 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2007 Heeft je opa een dvd+ brander, of een dvd- brander? Het kan ook zijn dat hij een brander heeft die beide ondersteund, maar ik denk dat hij danwel een +brander, danwel een -brander heeft..Kijk, een dvd+ brander zal geen dvd-r(w)'s ondersteunen en andersom ook. Er zijn verschillende soorten lege dvd's op de markt. Je hebt keuze uit: DVD-R DVD-RW DVD+R DVD+RW Je moet dus weten welke dvd's de brander ondersteund, en de daarbij bijpassende dvd's kopen. Ronald, waarschijnlijk heb ik dat over het hoofd gezien. Het zou namelijk best wel eens kunnen zijn dat mijn opa alleen een DVD-R brander in zijn computer heeft. Bedankt voor je reactie En een hele stomme vraag, maar heb je wel aangegeven dat hij op een dvd moet branden. Bij nero moet je dat bv in een menu aangeven anders herkend hij de dvd niet. Dan denkt hij dat het een veels te grote cd is.Veel succes Met het programma wat ik gebruik voor het branden van dergelijke bestanden ; CDBurner XP Pro 3 hoef je niet aan te geven wat hij moet branden. Ik gebruik het programma zelf al een geruime tijd en het enige wat je hoeft te doen is de DVD te plaatsen en een klik met je muis te doen. Blink Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.