Jump to content

2 vraagjes over een mod en iets anders

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb 2 vraagjes over een mod en een weapon-shizzle.

1. De car-spawner gaat dit ten koste van je savegames

2. als je een Weapon-pack download ofzo waar moet je hem dan zetten. In welke map??

Dank julie!!

Wecked!

Edit:

3. Waar moet je dan je wagens zetten als je hem download in welke map. En waar staat die wagen dan?? Of rijden er gewoon mensen in??

Bewerkt: door Wecked
Geplaatst:
Ik heb 2 vraagjes over een mod en een weapon-shizzle.

1. De car-spawner gaat dit ten koste van je savegames

2. als je een Weapon-pack download ofzo waar moet je hem dan zetten. In welke map??

Dank julie!!

Wecked!

Edit:

3. Waar moet je dan je wagens zetten als je hem download in welke map. En waar staat die wagen dan?? Of rijden er gewoon mensen in??

1) Nee, dit gaat niet ten koste van je savegame. De 'Main.scm' moet vervangen worden, dan pas zal je savegame onbruikbaar worden en zul je een nieuwe game moeten starten. Echter is dit bij een carspawner niet het geval dus is het volkomen veilig voor je savegame.

2) Hoogstwaarschijnlijk met de IMG Tool. Het is eigenlijk hetzelfde principe als een auto vervangen met de IMG Tool. Je haalt bestanden weg, en je voegt nieuwere bestanden toe. Bekijk daarom eens deze tutorial, en doe alsof de auto je wapen is. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik eventueel wel een mini-tutorial voor je maken.

3) Om auto's te instaleren kun je twee tools gebruiken: De IMG Tool of SAMI. Met de IMG Tool heb je wel wat kennis van de IMG Tool zelf nodig. Er is een uitstekende tutorial geschreven, die kan je hier vinden. Een andere handleiding vindt je hier. De andere optie is dus de San Andreas Mod Installer, deze is verreweg het makkelijkst. Hier hoef je enkel de auto te selecteren en hij zal automatisch worden geïnstalleerd. Ik raad je daarom ook aan deze te gebruiken, ook kun je hiermee weer makkelijk auto's verwijderen. Hier vindt je nog een mooie handleiding. Waar de auto bijvoorbeeld rijdt ligt eraan welke je vervangen hebt, en ja, er rijden ook allemaal normale mensen in!

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal even je vraagjes beantwoorden. ;)

1 Nee, de Car-Spawner gaat niet ten koste van welke savegame dan ook. Je kunt dit progje gewoon gaan gebruiken zonder dat je een nieuwe game hoeft te starten ofzo.

2 Als je een mod download, zoals in jouw geval een 'Weapon Pack', dan zit er meestal een Readme bij waarin precies staat uitgelegd wat je moet doen om de mod te installeren. Twee tooltjes die je hiervoor vaak nodig hebt zijn de IMG Tool en de San Andreas Mod Installer. Bij de IMG Tool moet je files handmatig verplaatsen, en bij de SAMI gaat het allemaal vanzelf door simpelweg een bestandje aan te klikken die soms bij een mod zit bijgesloten. Je mod wordt dan automatisch geïnstalleerd.

3 Voor het installeren van een voertuig geldt eigenlijk hetzelfde als wat hierboven staan.

Je had nog een andere vraag, en dat is waar de auto staat. Als je een auto-mod hebt, dan verplaats je daarmee meestal een auto die al in San Andreas zit. Je vindt de auto die je in het spel geplaatst hebt dus op de plaats waar de auto staat die je hebt vervangen. Dus stel dat je de Sentinel veranderd in een andere auto door een mod, dan vind je die auto op de plaats waar de Sentinel normaal staat. En vanzelfsprekend kun je de auto dan ook tegenkomen omdat iemand erin rijdt.

Ik hoop dat je nu voldoende info hebt, als je iets niet begrijpt of snapt kun je het altijd vragen. ;)

[Edit] :duh:

Bewerkt: door Froodooo

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...