Proximitus Geplaatst: 3 maart 2007 Rapport Geplaatst: 3 maart 2007 Weet iemand of het mogelijk is dat je in winamp alle muziek even hard kan laten klinken? Want bij sommige liedjes is het zo dat ik mijn volume aardig moet opendraaien om wat te horen, maar dan komt er een lied na, die staat dan kei- en keihard. Als ik een cdtje brand met nero is er wel een functie om al die muziek allemaal dezelfde sterkte te geven, dus het ebstaat wel, maar is het mogelijk in winamp? greets Reageren
Blink Geplaatst: 3 maart 2007 Rapport Geplaatst: 3 maart 2007 (bewerkt) Dit probleem herken ik wel. Je gebruikt dus Winamp 5. Waarschijnlijk heb je dit probleem ook met Windows Media Player 10/11 of een andere muziek speler? Zo niet dan kan ik je niet helpen. Wel? Dan moet je vooral even verder lezen Wanneer je muziek download dan heeft dat natuurlijk een bepaalde kwaliteit, als ik het goed heb begrepen wordt dit uitgedruk in zogenaamde "BitRate". Dit betekend de kwaliteit van het nummer Normale Bitrates zijn tussen de 128 en 192, hoger is natuurlijk altijd veel mooier Lager zou ik niet gaan want dan krijg je dus echt crap. Hieronder vind je nog een Quote van Wikipedia zodat je het zeker weet: Bitrate oftewel Bitsnelheid is het aantal bits dat per tijdseenheid over een lijn wordt verzonden, uitgedrukt in bps (bits per seconde). Wanneer de bitrate hoog ligt, zal de informatie in het geval van het realtime bekijken en beluisteren van muziek en video, van hoge kwaliteit zijn. Wanneer de bitrate hoog ligt bij het verzenden van informatie, zal de informatie snel aankomen op de plaats van bestemming.Een bit is het kleinste brokje informatie dat weergegeven kan worden. In binaire systemen kan een bit twee waarden aangeven de waarde 0 of 1. Echter er zijn ook andere systemen waar een bit meer waarden kan aangeven. Ik luister tamelijk veel Hardstyle en Hardcore livesets. Deze zijn alleen te downloaden. Laatst had ik er eèn gevonden met een bitrate van 80 , erg laag. Op sommige punten in de set was het volume heel erg laag terwijl het vijf minuten later weer heel hard werd. Je kan het dus volgens mij niet veranderen, gewoon zoeken naar muziek kwaliteit! Muziek downloaden tegen een paar eurocentjes is een hele goede optie aangezien je dan het beste van het beste voor je kiezen krijgt en het is ook nog eens 100% legaal. Succes, Blink Bewerkt: 3 maart 2007 door Blink Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.