Jump to content

Poorten openzetten

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een paar vraagjes over poorten openzetten. Ik ga naar Deze site en dan naar Port Forwarding.

Daar komt mijn 1e vraag al, kan ik ergens zien op wat voor router ik aangesloten zit? Op de router zelf staat niks en op het modem staat "Prestige 600 series" Er staat wel een "Presitge 600" op de site maar is dat hetzelfde? En moet ik niet de naam van mn router hebben? Als ik de site verder volg komen de instructies van het openzetten, daarvoor moet ik met mn IP gaan klooien. Ik zit dus aangesloten op een router die aangesloten zit op een modem die aangesloten zit op de computer die we met het gezin gebruiken.

Volgende Vraag: Als ik deze instellingen volg heeft dat dan gevolgen voor die andere computer? Merken de andere gebruikers er iets van?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) (Asuming dat ik dit voor legale doeleinden ga gebruiken natuurlijk :engel: )

Geplaatst:
Ik heb een paar vraagjes over poorten openzetten. Ik ga naar Deze site en dan naar Port Forwarding.

Daar komt mijn 1e vraag al, kan ik ergens zien op wat voor router ik aangesloten zit? Op de router zelf staat niks en op het modem staat "Prestige 600 series" Er staat wel een "Presitge 600" op de site maar is dat hetzelfde? En moet ik niet de naam van mn router hebben? Als ik de site verder volg komen de instructies van het openzetten, daarvoor moet ik met mn IP gaan klooien. Ik zit dus aangesloten op een router die aangesloten zit op een modem die aangesloten zit op de computer die we met het gezin gebruiken.

Volgende Vraag: Als ik deze instellingen volg heeft dat dan gevolgen voor die andere computer? Merken de andere gebruikers er iets van?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) (Asuming dat ik dit voor legale doeleinden ga gebruiken natuurlijk :engel: )

Het maakt niet heel erg veel uit welk type je hebt, zolang je maar weet hoe je in de router kan komen en hoe je bij het Port Forwarding gedeelte komt. Zonodig raadpleeg je even de documentatie die bij je router kwamen, daar staat zoiets vaak ook wel in. Feitelijk werkt het ongeveer hetzelfde bij elke routertype, alleen de manier hoe je er komt en hoe het eruit ziet verschilt vaak.

Voor Port Forwarding gebruikt men altijd een vast IP (binnen het netwerk), dus waarschijnlijk zal die site je dat ook uitleggen. Dit heeft totaal geen invloed op de andere computer, aangezien die volgens mij nog gewoon automatisch een IP toegewezen krijgt (mits je dat al anders had staan). Andere gebruikers van de computer met het vaste IP zullen er ook niks van merken dat je iets veranderd hebt.

Als je meer vragen hebt, hoor ik het wel.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik moet het Name Server nummer opschrijven, nu staat dit er over hoe ik daarachter kom:

The name server entries are a bit complicated. Name Server is just another name for DNS(domain name server) server. Some router's act as a proxy between the actual name servers and your computer. You will know when this is the case, because the Default Gateway will list the same ip address as the Name Servers entry. We need to have the correct Name Server IP addresses. If we do not, you will not be able to browse the web. There are a couple ways to get these. The first way is to log into your router's web interface, and look at your router's status page. On that page you should see an entry for DNS Servers, or Name Servers. Write down the ip adresses of your Name Servers. Another way to get the correct Name Servers to use, is to give your ISP a call. They should know the ip addresses of your Name Servers right off. If they ask you why you need them, you can tell them you are trying to setup a static IP address on your computer. If they try to sell you a static external ip address, don't buy it. That's an entirely different thing that what you are trying to setup.

Bron

Ik wil graag het eerste proberen maar hoe log ik in op mijn router's web interface?:S

Bvd, Awi

Bewerkt: door Preddy
Opmaak even verbeterd
Geplaatst:

Volgens mij is het standaard daarvoor het adres 192.168.1.1. Probeer eens op die link te klikken en of er dan ook een venster verschijnt die om een wachtwoord vraagt. Verschijnt dat niet, dan kan je 'm niet via die link bereiken en dan zul je even in de documentatie van je router moeten kijken of het daar staat.

post-48858-1172943705.png

Geplaatst:

werktnietsc2.th.jpg

Werkt niet :N :N dus dan moet ik dus naar mn ISP bellen?:S Vraag Wat is een ISP xP Gewoon mn ADSL-Provider (Demon in mijn geval dan) of iets anders?

Mvg, Awi

Geplaatst:
werktnietsc2.th.jpg

Werkt niet :N :N dus dan moet ik dus naar mn ISP bellen?:S Vraag Wat is een ISP xP Gewoon mn ADSL-Provider (Demon in mijn geval dan) of iets anders?

Mvg, Awi

ISP is voluit geschreven 'Internet Service Provider', oftewel dat is inderdaad jouw Internet Provider de persoon die jouw internet verzorgt. Deze kun je sowieso altijd voor vragen bereiken, maar dat kost vaak geld, omdat er vaak dure callcenter lijnen achter zitten. Ik wil nog wel wat dingen voor je proberen, denk aan IP's zoals: '127.0.0.1', 'localhost' en je kunt vaak ook in je eigen router komen door je 'externe ip' in de adresbalk te zetten. Dit werkt in ieder geval wel bij mijn router, maar dan nog kan het anders zijn bij die van jouw. Ik raad je dan ook aan om de handleiding van je router eens door te nemen. Mochten daarnaast nog vragen zijn dan hoor ik dat graag. ;)

Geplaatst:

Het kan ook 192.168.2.1 zijn. Doe dit:

Start > Uitvoeren > Typ: "cmd" > In CMD typ je: "ipconfig".

Achter "IP Adres" staat een IP dan. Bijvoorbeeld "192.168.2.5". Dan verander je die 5 naar een 1 en dan moet je naar dat IP adres HTTP surfen. Altijd het laatste getal (Achter de laatste punt) veranderen naar 1. Zoals SummerBase al zei kan je meestal ook via je externe IP erop komen.

Ik heb nu 192.168.2.1 geprobeerd (want dat wordt het als ik mijn laatste cijfer in een 1 verander) maar hij blijft voor altijd laden, ik weet 99% zeker dat er niks meer gaat komen nu. Maar (omdat hij geen Erorror scherm geeft) dacht ik dat hij misschien beveiligd is ofzo? Dat hij nu aan het laden is maar steeds op een beveiliging botst? Ik weet alleen niet of dat mogelijk is. En als iemand andere manieren weet om je "Name Server" te weten te komen of om zo'n blijvend IP-adres te krijgen dan hoor ik het graag :Y

Bvd, Awi

EDIT: moet ik hier misschien inloggen? Of heeft dat geen nut?

Sorry voor de BUMP/dubbelpost maar ik heb misschien bruikbare info gevonden: Klik

Klik

Klik

Klik

Mijn probleem is alleen dat ik er niet veel van snap en ik ben bang dat als ik 1 stap fout doe ik het ADSL van het hele huis verpest en dan wordt mn moeder een beeetje boos :) Misschien kan iemand die hier veel vanaf weet zeggen of ik iets (permanent of tijdelijk) hiermee kan verpesten en me erdoorheen coachen via MSN :)

Bvd, Awi

>>> Door Preddy: Ik heb ze even samengevoegd, volgende keer gewoon even editten :)<<<

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Dat is inderdaad bruikbare informatie waar ik ook tevergeefs naar heb gezocht op de Demon site. Op deze pagina zie je de DNS/name servers staan van alle providers en ook van Demon, wat jij als ISP hebt.

ISP:

Demon

Primair :

194.159.73.135

194.159.73.6

Secundair :

194.159.73.136

194.159.176.4

Alternatief:

194.159.73.38

Als we dan weer even terug gaan naar je oorspronkelijke struikelpunt, het TCP/IP scherm invullen, dan moet dat zo worden toegepast:

Volgens Microsoft moet je één van de IPs onder Voorkeurs-DNS-server invullen en één van de IPs onder Secundair onder Alternatieve-DNS-server.

Plaatje:

post-48858-1173021711.png

Als het goed is had je vanuit het ipconfig scherm al je IP-adres, Subnetmasker en de Standaard-gateway opgeschreven, vul die ook in op het scherm.

Wanneer je dit veranderd, wordt er alleen iets veranderd op die computer alleen. Als je het goed hebt ingevuld merk je er niets van.

Echter, voordat je verder kan moet je nog steeds weten hoe je in je router kan komen. Zonder dat je dit weet kan je geen poorten openen en dan is al het werk nog steeds voor niets geweest.

Je hebt gelijk =( Ik zal de documentatie van de router eens voorzichtig bij mn moeder vragen ^^ Want zonder inloggen kan ik niks met de poorten doen, het static IP-Adres is helemaal gelukt en mn internet werkt nog gewoon! Heel erg bedankt daarvoor Preddy! (Kent iemand niet iemand of is er niet iemand die ook de Prestige600 series heeft, en die wel weet hoe erop in te loggen? :) ) Of iemand die Demon heeft als ISP (Als het probleem daardoor komt)

Mvg, Awi

EDIT: Ik heb net ingelogd op www.demon.nl maar daar heb ik niet echt veel aan, ik kan er geen poorten openen. Dus weet Demon wel hoe ik op mn router in moet loggen?

EDIT2: Ik wil ze een mailtje sturen en daarvoor moet ik een formuliertje? invullen, alleen wat moet ik invullen bij Systeemnaam? De naam van de Demon Account, of van mn computer of van iets heel anders?

EDIT3: Ik heb een CDtje met Manual geopend maar in die manual staat hetzelfde als wat hier en overal gezegd wordt. Ik word er een beetje wanhopig van zo ondertussen xP Wie/wat moet ik nu bellen/om hulp vragen? :puh:

EDIT4 Kheb een mailtje naar mn router gestuurd en ik kreeg 2 opties aangereikt:

Een mogelijkheid is dat de webserver in de router gecrasht is.

Drukt u kort de reset knop in van de router, of onderbreek een aantal seconden de stroom.

Surft u hierna weer naar het IP adres van de “Standaard Gateway” in Windows.

Mocht dit ook niet werken, is er nog een mogelijkheid, hoewel die een stuk rigoreuzer is.

Houdt u de resetknop langer dan 12 seconden ingedrukt en de router zal zich naar fabrieksinstellingen terugzetten.

Het risico is dat, als hij het nog steeds niet doet, na deze reset ook uw internet niet meer zal werken.

Optie 1 werkt niet, optie 2 durf ik niet :)

Bewerkt: door AwiVC

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...