Boris H. Geplaatst: 3 maart 2007 Rapport Geplaatst: 3 maart 2007 (bewerkt) Hallo mensen, Ik zit weer eens met een vraag, dit maal over mijn netwerk. Wij hebben thuis een modem met een router eraan vast. Nu lopen er van de modem draden naar PC's in huis en een draad naar mijn kamer. Ik heb op mijn kamer 2 PC's dus heb ik een netwerk switch. Aan die netwerk switch heb ik mijn beide PC's aangesloten en de kabel die van de router naar mijn kamer loopt. Hieronder een zelfgemaakt plaatje van de netwerkverdeling in ons huis. Mij probleem is nu als volgt. Ik heb op mij 1e PC een aantal gedeelde mappen. Die mappen staan als gedeeld en zijn bereikbaar vanaf alle computers in ons huis. Ik wil dat mijn gedeelde mappen alleen bereikbaar zijn vanaf mijn 2e PC. Is dit in te stellen? Want ik wil niet dat mijn broertje of pa aan mijn bestanden zit te rommelen. Alvast bedankt! Gratz, Boris H. edit:Weet iemand hoe je bij Win XP Home gedeelde mappen met een wachtwoord beveiligd? Bij win89 weet ik dat wel maar bij Win XP Home kan ik het niet vinden. Bewerkt: 4 maart 2007 door Boris H. Reageren
Joriz Geplaatst: 3 maart 2007 Rapport Geplaatst: 3 maart 2007 Makkelijkste manier om dit op te lossen is door gewoon een wachtwoord op je mappen te zetten. Iets als vlans aanmaken (en het goed laten werken) is meer werk en kan waarschijnlijk ook niet met je router. Iedergeval veel succes met configureren. Check iedergeval even het boekje van de router. Dan weet je wat je precies kunt. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Het is zoals Joriz zegt het beste om een wachtwoord te gaan gebruiken, en dan niet bijvoorbeeld je naam of achternaam, dit kan wel maar doe het dan zo: Is je naam Maljaars, doe het dan als dit: M4lJ44rS, de viertjes stellen dan A'tjes voor. Gebruik hoofdletters en kleine letters is het beter beveiligd en moeilijker te raden. Reageren
ifc3 Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Hallo mensen,Ik zit weer eens met een vraag, dit maal over mijn netwerk. Wij hebben thuis een modem met een router eraan vast. Nu lopen er van de modem draden naar PC's in huis en een draad naar mijn kamer. Ik heb op mijn kamer 2 PC's dus heb ik een netwerk switch. Aan die netwerk switch heb ik mijn beide PC's aangesloten en de kabel die van de router naar mijn kamer loopt. Hieronder een zelfgemaakt plaatje van de netwerkverdeling in ons huis. Mij probleem is nu als volgt. Ik heb op mij 1e PC een aantal gedeelde mappen. Die mappen staan als gedeeld en zijn bereikbaar vanaf alle computers in ons huis. Ik wil dat mijn gedeelde mappen alleen bereikbaar zijn vanaf mijn 2e PC. Is dit in te stellen? Want ik wil niet dat mijn broertje of pa aan mijn bestanden zit te rommelen. Alvast bedankt! Gratz, Boris H. edit:Weet iemand hoe je bij Win XP Home gedeelde mappen met een wachtwoord beveiligd? Bij win89 weet ik dat wel maar bij Win XP Home kan ik het niet vinden. Als je Windows hebt (XP) dan druk je met rechtermuisknop op deze computer-> Computernaam en daar moet je op de onderste knop drukken waarop staat wijzigen. Dan vul je een nieuwe naam in voor je WERKGROEP (bv. mijnpc), precies hetzelfde doe je ook bij je 2e pc (vul daar ook dezelfde werkgroep in (bv. mijnpc). Dan kunnen ze beneden niet meer bij je mappen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.