FIRE1BULL Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Dus gisteren avond zat ik al ff op de pc... Zoals gewoonlijk stond de printer aan de externe harde schijf, de muis ingeplugged, men psp ingeplugged...en na een paar uur gaf men pc dit aan... Nu start ik de pc weerop en heb hetzelfde probleem... Ik heb dan ALLE usb poorten unplugged... en hij blijft de hele tijd hetzelfde aangeven? Ik ga naar deze computer om te zien of er zeker niets insteekt... maar nee... ook niks!!! Dus zou iemand mij kunne helpe? Wat later in de dag... Ik heb geprobeerd de pc muis nog is ergens in te pluggen maar geen enkele poort werkt! Nog wat later die dag... ik plugde men psp in om te zien wat effect het zou geven... maar na 1 minuut lag de kabel bijna op smelten!!! hij was super warm en wastjah ultra zacht en buigzaam door de hitte! Reageren
mathi Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Dus gisteren avond zat ik al ff op de pc...Zoals gewoonlijk stond de printer aan de externe harde schijf, de muis ingeplugged, men psp ingeplugged...en na een paar uur gaf men pc dit aan... Nu start ik de pc weerop en heb hetzelfde probleem... Ik heb dan ALLE usb poorten unplugged... en hij blijft de hele tijd hetzelfde aangeven? Ik ga naar deze computer om te zien of er zeker niets insteekt... maar nee... ook niks!!! Dus zou iemand mij kunne helpe? Wat later in de dag... Ik heb geprobeerd de pc muis nog is ergens in te pluggen maar geen enkele poort werkt! Nog wat later die dag... ik plugde men psp in om te zien wat effect het zou geven... maar na 1 minuut lag de kabel bijna op smelten!!! hij was super warm en wastjah ultra zacht en buigzaam door de hitte! dit is denk ik meer werk voor de winkel ofzo waar je je pc vandaan hebt ik zou zeker niets meer inpluggen want de kans is groot dat het ook kapot gaat Reageren
FIRE1BULL Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Ok... dan zal ik hem maar eens terug doen morgen ofzo... Reageren
Schno009 Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Aaaiiii Controleer zo snel als je kunt of de usb interface van je PSP nog werkt! Als een usb kabel zó warm word, vloeien er wel enkele ampere's en heb je een vonk moeten zien bij het inpluggen. Ik vrees het ergste voor je psp. Ik vind het ook zo vreemd dat geen enkel apparaat meer werkt. Een usb poort is (bijna) kortsluitvast. Probeer uit te zoeken welk apparaat voor de stroompiek zorgde en kijk wat daarmee aan de hand is. Die usb hub, dat lijkt me de chip op je Moederbord. Ik vrees eveneens het ergste... Als je geen nieuw moederbord wilt kopen, kun je altijd een pci kaartje kopen, maar ik zou voor een nieuw mobo gaan... Om dit soort problemen te voorkomen, kun je voor veeleisende apparaten (bijv. opladende mp3's, externe HD's enz.) een extra USB hub aanschaffen (zoëen met een eigen netvoeding) om zeker te zijn dat je pc gespaard blijft. Zeer trieste zaak. Reageren
FIRE1BULL Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Tjah... men psp werkt nog perfct hoor!alleen tjah voor alle rand aparatuur gebruiken zo'n externe hub met voeding! Nu geeft hij die foutmelding niet meer! alleen zijn de usb's nu "gevoeloos"... alleen de muis was direct in de pc ingeplugged... Reageren
Boris H. Geplaatst: 14 maart 2007 Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 Mocht het probleem nog niet opgelost zijn kun je altijd nieuwe USB poorten inbouwen. Voor 20 euro heb je >>>HIER<<< een PCI kaart met 4 USB 2.0 poorten. Dus even je PC openschroeven, kaartje erinklikken, even installeren en je hebt weer 4 USB (2.0) poorten! Gratz, Boris H. Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 14 maart 2007 Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 als ik jou was zou ik ook nooit alleen inpluggen PSP enzo Vreselijk slecht ten eerste Een gemiidelde pc kan het niet aan. En je vader of moeder kan een hoge elektricitei rekening gaan betalen Reageren
Boris H. Geplaatst: 14 maart 2007 Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 als ik jou was zou ik ook nooit alleen inpluggen PSP enzo Vreselijk slecht ten eerste Een gemiidelde pc kan het niet aan. En je vader of moeder kan een hoge elektricitei rekening gaan betalen Wat bedoel je? Het kaartje wat ik hem aanraadde inpluggen? Daar kun je bijna niks verkeerd doen. Hij past er ook maar op 1 manier in dus hij kan niet in een verkeerde aansluiting o.i.d. Of bedoel je de PSP aansluiten? Dit kan ook geen kwaad want hij is ervoor gemaakt. Je kan de PSP met een USB kabeltje aansluiten op de PC om bijv. bestanden over te zetten. En hoezo kunnen zijn ouders een hoge stroomrekening betalen? Gratz, Boris H. Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 14 maart 2007 Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 nee niets mee met dat inplluggertje van jou hoor boris maar het is neit goed om alles tegelijk aan te sluiten op een niet al te goede pc en hij zei dat hij de printer ook aan had. Als je dat de hele dag doet kan je een hoge rekening betalen. De printer gebuirkt veel stroom. Kwam laastst op het nieuws Reageren
Schno009 Geplaatst: 14 maart 2007 Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 als ik jou was zou ik ook nooit alleen inpluggen PSP enzo Vreselijk slecht ten eerste Een gemiidelde pc kan het niet aan. En je vader of moeder kan een hoge elektricitei rekening gaan betalen Als een PSP een USB aansluiting heeft, dan kan élke pc met een usb aansluiting hem aan. (zelfs de usb 1.0 poorten, al zij het traag). Elke USB poort kan 500 mA geven bij 5 volt. Weer zo'n electronisch rekensommetje 5*0,5=2,5 watt. Een PSP neemt dus een kleine procent van wat de totale pc neemt. Als je wilt kan ik ook uitrekenen hoeveel dat op jaarbasis extra kost, maar reken maar op een euro ofzo. Reageren
Kraay Geplaatst: 14 maart 2007 Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 als ik jou was zou ik ook nooit alleen inpluggen PSP enzo Vreselijk slecht ten eerste Een gemiidelde pc kan het niet aan. En je vader of moeder kan een hoge elektricitei rekening gaan betalen Nu in het Nederlands...? En je elektriciteit rekening zie je echt niet stijgen hoor van een paar apparaten die je op je USB poort aansluit. Reageren
Galiorix Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 nee , want de voeding zet alles om en die verbruikt volgens mij toch altijd het zelfde. Het maakt dus niet uit of je een apparaatje meer of minder aangesloten heb , hij verbruikt altijd het zelfde. Reageren
Schno009 Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Nee hoor. Een voeding gebruikt wat hij nodig heeft. Stel: Onderdelen verbruiken 200 watt, je hebt een watt voeding die bij 200 watt een efficientie van 80% heeft (is erg zuinig, maar toch). 200/80=2,5 2,5*100=250 watt totaal gebruik. Die overige 50 watt word in warmte omgezet in de voeding. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.