Jump to content

Liedjes van je iPod comprimeren

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb al een tijdje een iPod van 2GB. Op een iPod van 2GB kunnen er ongeveer 400 à 500 liedjes. Er staan nu 291 liedjes op mijn iPod én hij staat hiermee dan ook vol. Nu vraag ik me af hoe het komt dat ik maar ca. 300 liedjes op mijn iPod kan zetten. Vrienden van me zeggen dat je die liedjes op je iPod moet comprimeren(bestandsgrootte kleiner maken). Ik heb al op het internet gekeken maar ik vind nergens waar je je iPod kunt comprimeren. Nu vraag ik aan jullie hoe je dat moet doen.

PS: Alle liedjes zijn ongeveer 5MB.

Geplaatst:
Ik heb al een tijdje een iPod van 2GB. Op een iPod van 2GB kunnen er ongeveer 400 à 500 liedjes. Er staan nu 291 liedjes op mijn iPod én hij staat hiermee dan ook vol. Nu vraag ik me af hoe het komt dat ik maar ca. 300 liedjes op mijn iPod kan zetten. Vrienden van me zeggen dat je die liedjes op je iPod moet comprimeren(bestandsgrootte kleiner maken). Ik heb al op het internet gekeken maar ik vind nergens waar je je iPod kunt comprimeren. Nu vraag ik aan jullie hoe je dat moet doen.

PS: Alle liedjes zijn ongeveer 5MB.

Ik heb zelf niet zo'n ding maar weet je zeker dat een Ipod dat kan? Ik heb ook even gezocht maar ik kom erop uit dat ITunes dat moet doen. Itunes kan verschillende muziekextensies omzetten naar AAC formaat, wat redelijk dicht bij een MP3 in de buurt komt qua bestandsgrootte heb ik gemerkt.

Echter, wanneer je veel liedjes boven de 128kbps hebt (bitsnelheid), kan je wel wat ruimte besparen door al die liedjes om te zetten naar 128kbps. Het verschil zal je nauwelijks horen en het scheelt een redelijke hoeveelheid ruimte. Ik heb het even getest op een liedje van 7.7 mb met een bitsnelheid van 192kbps. Na converteren was het nog maar 5.2mb.

Edit: Je doet het overigens in Itunes door een selectie te maken van alle nummers die >128kps hebben en dan rechtermuisknop > Selectie converteren naar AAC.

Je kan de nummers zelf snel sorteren op bitsnelheid door met de rechtermuisknop te klikken op de balk met Naam - Artiest - Tijd - Album - Genre - etc en dan bitsnelheid aan te vinken. Als je dan op eerdergenoemde balk op bitsnelheid met de linkermuisknop klikt, sorteert Itunes het op volgorde.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...