gangster007 Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 (bewerkt) er komt een leptop bij aldi maar ik heb een vraagje gaat windows vista op die leptop snel of langzaam deze leptop http://www.medion.de/md98200/nl/flash.html Bewerkt: 4 maart 2007 door gangster007 Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 (bewerkt) Hey gangster007, Ik heb ff gezocht naar informatie over deze Laptop. Hier een topic op een ander forum waar verschillende mensen vertellen dat deze laptop zeker waar voor je geld is. Ook het merk zou zeer goed moeten zijn. Zoals je kunt zien op de site die jij aangaf, is de laptop met windows vista ingebouwd. "1024 MB DDR2 SDRAM snel werkgeheugen, Reusachtige harde schijf van 120 GB S-ATA , Intel® Pentium® dual-coreprocessor T2060. Hij is dus "snel" Ik hoop dat je hieraan genoeg informatie hebt. Mvg, Pennywise Bewerkt: 4 maart 2007 door Pennywise-The-Clown Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Er staat bij de laptop, dat hij op vista draait, ik denk niet dat er vista op gezeten had als het systeem niet geschikt zou wezen voor Vista. Reageren
Marius Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Je zal er Windows Vista wel mee kunnen draaien, maar een snel systeem zal het zeker niet zijn. Een Intel Pentium moet je niet meer hebben als processor, zeker niet als het zo laag is geclocked als 1.6 Ghz. Het bevat maar 1 GB geheugen, wat heel erg zonde is omdat Vista met 2 GB juist heel snel kan zijn. Integrated graphics: als je geen games speelt geen probleem, anders wel. Tevens zal Vista niet in Aero mode draaien, hoewel je dan natuurlijk niets qua functionaliteit mist. Het bevat een "reusachtig grote" harddisk van wel 120 GB. 120 GB is wel genoeg als je de laptop alleen voor "laptopzaken" wil gebruiken, maar als je het wil gebruiken voor games, muziek, video, etc. dan is 120 GB te weinig. Reageren
gangster007 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 waaarom inter pentium duel core is de snelste Reageren
Marius Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Intel heeft een hele tijd geleden de naam Pentium laten vallen voor de naam Core, wat als naam de processors met de nieuwe technologieën van Intel moet verbinden. Hierdoor zijn processors met de naam Pentium simpelweg veroudert. Waar ik meer naar doelde is het feit dat de processor op 1.6 Ghz is geclocked, wat voor een Pentium heel erg laag is en het dus niet erg geschikt maakt voor Windows Vista. Reageren
gangster007 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 ja maar waarom zouden ze dan vista zetten als het langzaam is Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Windows vista draait er wel op. maar minimaal, En de standaart eisen zijn dus Intel Core. Reageren
Marius Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 ja maar waarom zouden ze dan vista zetten als het langzaam is Omdat een laptop met Windows Vista het helemaal is. Maar ik zou eigenlijk helemaal niks over het systeem kunnen zeggen, ik heb het systeem niet in het echt kunnen testen. In theorie echter zal het systeem Vista minimaal kunnen draaien. Het ligt helemaal aan de eisen die jij stelt of het systeem goed genoeg is voor gebruik. Reageren
gangster007 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 het is een intel core >>> Door Preddy: Wat wil je hiermee zeggen? Van zulke berichten wordt niemand wijzer en feitelijk merk ik dit op als spam. Volgende keer zulke berichten liever niet plaatsen of uitgebreider vertellen wat er aan het handje is<<< Reageren
RonaldVC Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 Maar ik zou eigenlijk helemaal niks over het systeem kunnen zeggen, ik heb het systeem niet in het echt kunnen testen. In theorie echter zal het systeem Vista minimaal kunnen draaien. Ik heb op het werk een laptop met ongeveer dezelfde specs getest, zelfde processor, geheugen, GFXkaart. Ik kan je zeggen dat Vista redelijk draait. Althans, niet in Aero-mode (grafisch mooier). Puur voor de basis werkzaamheden is de laptop wel geschikt, echter voor games en zwaardere programma's is deze laptop niet geschikt. Het ontbreekt hem gewoon aan processor snelheid en (voornamelijk grafisch) geheugen. Je moet ook niet alleen naar het aantal GHz kijken van de CPU, en de grootte van het intern geheugen. Je moet ook letten op het cachegeheugen van de CPU, en het aantal MHz van het geheugen. Wil je Vista Premium (in de Aero-mode) soepel en snel draaien, heb je minimaal een Core 2 Duo processor (met 2mb cachegeheugen) nodig, intern geheugen van minimaal 1024mb (bij voorkeur 2048mb) 800MHz, een grafische kaart met 256mb DDR3 geheugen. Met als "finishing touch" een harde schijf die minimaal 10.000 toeren draait. Nou zijn de meeste laptops (in het middenklasse segment) uitgerust met harde schijven die tussen de 5200 en 5400 toeren draaien, en hebben ze óf een onboard grafische kaart, óf eentje met gedeeld geheugen. Een Core 2 Duo CPU zal je wel tegenkomen, maar een laptop onder de €1.300,= met bovenstaande specs zal je niet vinden. Dus kan je je afvragen: Waarom wil je een laptop? Voor de prijs van een middenklasse laptop kan je ook een desktop kopen die aan alle eisen ruim voldoet, waarmee je Vista Premium goed kan draaien en ook nog mee kan gamen... Reageren
Aeroplane Geplaatst: 4 maart 2007 Rapport Geplaatst: 4 maart 2007 NEEN !! Niet doen.. dat zou het zotste zijn dat je ooit kan doen .. Stel hij is kapot .. kan je hel terug binnen doen ? ik dacht het niet Greetz.., Reageren
gta_rulez Geplaatst: 5 maart 2007 Rapport Geplaatst: 5 maart 2007 (bewerkt) Je kan hem heus wel terug brengen hoor of ze repareren het gewoon. Topspul van de Aldi. Deze PC is nu 4 jaar oud en nooit klachten mee gehad. Vorige PC net zo. Je krijgt gewoon garantie van Medion. Bewerkt: 5 maart 2007 door gta_rulez Reageren
gangster007 Geplaatst: 5 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2007 maar als je windows vista home basic installeer gaat hij dan wat sneller Reageren
FIRE1BULL Geplaatst: 5 maart 2007 Rapport Geplaatst: 5 maart 2007 Tjah... Ik ken suuuuuuupppppeeeeeeeeer veel mensen die een medion hebben! En ze hebben er niets problemen mee! Zo hebben we er eentje bij mijn vader en die is al 5 jaar oud en geen enkel probleem mee gehad! Nuja voor echte nieuwe games te gaan spelen zoals test drive unlimited of X3: the reunion... gaat dat zeer sloom gaan... die is dan weer wel goed voor applicaties te draaien! Maar in verschillende winkels raden ze me deze laptopaan... Dit is een "krachtige" allrounder die zowel aplicaties als games aan kan! (nuja als je tot eind maart wacht kan ik je over deze pc een beter verslag geven...want deze is degene die ik ga kopen...) btw... hij kost wel een 1200 euries!Het is veel geld maar voor hetgene dat erin zit is die wel goed! Greetz... FIRE1BULL >>> Door Preddy: Zou je het ontopic willen houden? Voor het topic heeft jouw opmerking geen nut, we hebben het over een bepaalde computer die wel/niet Vista goed runt en op de vraag of Medion garantie biedt (en of dat nodig is) is al geantwoord. <<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.