Jump to content

laptop bij aldi kopen of niet

Recommended Posts

Geplaatst:
Wil je Vista Premium (in de Aero-mode) soepel en snel draaien, heb je minimaal een Core 2 Duo processor (met 2mb cachegeheugen) nodig, intern geheugen van minimaal 1024mb (bij voorkeur 2048mb) 800MHz, een grafische kaart met 256mb DDR3 geheugen. Met als "finishing touch" een harde schijf die minimaal 10.000 toeren draait.

Dit vind ik héél erg kort door de bocht...

Een Core2 is Echt niet het minimum om vista soepel te draaien. Ik had een (alleeen voor testen, dus niet gaan zeuren) illegale vista op m'n laptop gezet (intel core duo t2300) en die heeft 1024 MB ram, en hij draaide zéér soepel in Aero modus. Ik kon zelfs nog een zwaar spel als Oblivion spelen. Verder, een 10.000 toeren HD in een Laptop??? Dat heb ik (standaard) nog nóóit gezien. Probeer jij maar eens een WD Raptor in een laptop te proppen :D

Kortom, voor vista ben je niet zo'n suuuper-extreem-dure-exclusieve-performance laptop nodig.

Geplaatst:
Wil je Vista Premium (in de Aero-mode) soepel en snel draaien, heb je minimaal een Core 2 Duo processor (met 2mb cachegeheugen) nodig, intern geheugen van minimaal 1024mb (bij voorkeur 2048mb) 800MHz, een grafische kaart met 256mb DDR3 geheugen. Met als "finishing touch" een harde schijf die minimaal 10.000 toeren draait.

Dit vind ik héél erg kort door de bocht...

Een Core2 is Echt niet het minimum om vista soepel te draaien. Ik had een (alleeen voor testen, dus niet gaan zeuren) illegale vista op m'n laptop gezet (intel core duo t2300) en die heeft 1024 MB ram, en hij draaide zéér soepel in Aero modus. Ik kon zelfs nog een zwaar spel als Oblivion spelen. Verder, een 10.000 toeren HD in een Laptop??? Dat heb ik (standaard) nog nóóit gezien. Probeer jij maar eens een WD Raptor in een laptop te proppen :D

Kortom, voor vista ben je niet zo'n suuuper-extreem-dure-exclusieve-performance laptop nodig.

Hoho, ik heb nooit gezegd dat een systeem met mindere specs dan ik opgaf Vista niet lekker zou draaien, ik zei alleen dat een systeem met dergelijke specificaties Vista ruim aankan. Dus ik geef je gelijk dat je niet een super systeem nodig hebt voor Vista. Ik kan je echter wel zeggen dat een laptop met dergelijk specs van die Aldi laptop veel moeite heeft met Vista, en in vergelijking met de huidige "high-perfomance" laptops is dat een enorm verschil. Ik heb het dan voornamelijk over laadtijden, zoektijden, en geheugengebruik.

Kijk, die specs die ik opnoemde zijn weldegelijk verkrijgbaar in een laptop, inderdaad met uitzondering van die harde schijf. Overigens vermeldde ik die schijf erbij omdat je met een 10.000 toeren schijf veel beter met Vista uit de voeten kan. (waarbij ik dus even bijvermeldt dat een 7200 toeren schijf ook prima werkt met Vista).

Wil je een laptop die een beetje vergelijkbaar is met de specificaties die ik opnoemde, ben je gewoon een hele hoop geld kwijt, denk aan een bedrag tussen de €1500 en €1600. Terwijl je voor €500,- minder een desktop kan krijgen die wél uitgerust is met die specs.

Misschien had ik wat meer uitleg moeten geven, had het ook niet zo "kort door de bocht" geklonken. :Y

Geplaatst:

Me zus haar laptop komt van de aldi!

SUPER! HIj werkt goed mee.

Je kan er wel games opspelen MAAR...

Ik heb eens een topic geopend omdat er paar spelletjes NIET op windows vista gaat!

Geplaatst:
Me zus haar laptop komt van de aldi!

SUPER! HIj werkt goed mee.

Je kan er wel games opspelen MAAR...

Ik heb eens een topic geopend omdat er paar spelletjes NIET op windows vista gaat!

Elke computer bij de Aldi is niet hetzelfde wat betekend dat jouw computer een hele andere kan zijn dan die waar de Thread Starter een vraag over heeft. Ook moet worden gezegd dat het topic al redelijk diep in is gegaan op de vraag van de TS zodat jouw opmerking overal achteraan komt (bump van 8 dagen) en dat het niets meer toevoegt.

Het topic waar je het overigens over hebt, je hebt er antwoord op dat het wel kan: klik hier.

Vanaf nu weer ontopic en met toegevoegde waarde astublieft :*D

Geplaatst:

De buren hebben een PC met een AMD Sempron 3200+ CPU, Nvidia Geforce 6150SE onboard (64mb shared) en 1GB geheugen en het draait heel snel, ik merk niet veel verschil met mijn Intel Core 2 Duo E6400.

Overigens is die Pentium voor in een laptop al heel lang iets anders dan voor de desktop. Het is gewoon de Intel Core processor hoor, het is eerder een zetfout dat er pentium staat.

Uit mijn ervaringen denk ik dat die laptop ruim snel genoeg is voor Windows Vista.

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb een vraag over deze pc http://www.medion.de/md8822/be_nl/

mijn vraag mijn vriend zij tegen mij dat intel core 2 op 2.13 GHz niet goed werkt is dat waar en nog een vraag werkt windows vista op deze computer langzaam of snel en kan ik veel spelletjes op de video kaart en is die goed

Geplaatst:

Ik heb je nieuwe topic even toegevoegd aan je oude topic, omdat het in mijn ogen ongeveer dezelfde vragen zijn die je stelt over verschillende systemen. Mocht dit onhandig worden bevonden, dan mag je me een PM sturen met het waarom en dan splits ik het topic wel weer.

Geplaatst:

mijn vraag mijn vriend zij tegen mij dat intel core 2 op 2.13 GHz niet goed werkt is dat waar en nog een vraag werkt windows vista op deze computer langzaam of snel en kan ik veel spelletjes op de video kaart en is die goed

Niks mis met deze pc. Echt, goede processor, niks van waar dat die processor slecht werkt (wilde hem zelf ook een poosje geleden hebben). Alleen het geheugen is niet zo snel (533MHz), en de videokaart is ietwat verouderd, maar voor de rest een prima pc die Vista Premium met gemak kan draaien in de Aero-modus..

Vraag me af wat hij moet kosten, ik denk zo tegen de 1000 euro. Tenminste, dat is een gangbare prijs voor zo'n systeem. Maar Aldi kennende zal deze pc wel wat goedkoper zijn...

Geplaatst:

Niks mis met deze pc. Echt, goede processor, niks van waar dat die processor slecht werkt (wilde hem zelf ook een poosje geleden hebben). Alleen het geheugen is niet zo snel (533MHz), en de videokaart is ietwat verouderd, maar voor de rest een prima pc die Vista Premium met gemak kan draaien in de Aero-modus..

Vraag me af wat hij moet kosten, ik denk zo tegen de 1000 euro. Tenminste, dat is een gangbare prijs voor zo'n systeem. Maar Aldi kennende zal deze pc wel wat goedkoper zijn...

Of je neemt een PC/laptop en die dual-boot je met Sabayon (veel betere hardwer ondersteuning dan Windows en veel sneller, laat programma's snel zonder ze voor te laden) ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

>>> Door Preddy: Hou het ontopic aub, de vraag gaat over Vista en niet over wat een vervanging van Vista zou kunnen zijn.<<<

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

er is een nieuwe computer bij mediamarkt

Microstar Professional 6400820 PC

- Intel Core 2 Duo Processor E6400

- 2048 MB DDRII-RAM

- 820 GB HD (500 + 320)

- DVD-RW/CD-RW

- nVidia GeForce 7650GS 256 MB RAM (VGA/TV/DVI)

- 10/100 netwerkaansluiting

- MCE afstandsbediening

- geheugenkaartlezer, toetsenbord en muis

- Windows Vista Home Premium

- Windows Media Center

- overige software

KOST 1000 EURO

en mijn vraag is of gta sa er op kan en cs en need for speed carbon

Bewerkt: door gangster007
Geplaatst: (bewerkt)
er is een nieuwe computer bij mediamarkt

Microstar Professional 6400820 PC

- Intel Core 2 Duo Processor E6400

- 2048 MB DDRII-RAM

- 820 GB HD (500 + 320)

- DVD-RW/CD-RW

- nVidia GeForce 7650GS 256 MB RAM (VGA/TV/DVI)

- 10/100 netwerkaansluiting

- MCE afstandsbediening

- geheugenkaartlezer, toetsenbord en muis

- Windows Vista Home Premium

- Windows Media Center

- overige software

KOST 1000 EURO

en mijn vraag is of gta sa er op kan en cs en need for speed carbon

Ja, alleen de videokaart is niet echt geweldig, maar wel ruim beter dan die onboard troep van VIA/INTEL. en je kunt ook nog eens vergelijken (bv. Deze ofzo)

Bewerkt: door ifc3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...