Jump to content

Kan mijn systeem GTA IV aan?


dylijn

Recommended Posts

Ik heb geen idee wat het probleem is maar mijn PC is totaal incompatible met GTA IV lijkt het.

Ik draai een

P4 3.4 GHz op een P5WD2-Premium ASUS bord

9800GT 1024 MB DDR3

2 gig Intern Geheugen

Win SP 3/DirectX 10/Nieuste video drivers incl. de NVidia GTA IV driver/Nieuwste chipset drivers alles wat je kan bedenken heb ik gedaan. Alle onnodige proggies op de achtergrond uit alles maar ik kom niet boven de 22 FPS uit met GTA 4 en dan staat ALLES op zn laagst. Alles draaid als een trein op mn PC maar ik kan dit spel op res 800x600 niet eens spelen.

Ik zie dat in het graphics settings scherm het geheugen in het groen blijft op de hoogste resolutie en met de andere instellingen over de helft maar ik blijf op max 22 FPS hangen. Ik heb alle oplossingen op het net al geprobeerd behalve deze stap:

Move pagefile to another Hard Drive that GTA 4 is not on.

- If you only have one HD this does not apply. This also should not matter if you have 4GB or more of system memory.

In mijn geval is de pagefile dus 2 Gig groot en op dezelfde schijf als GTA 4 maar ik krijg het niet verplaatst naar mn andere schijf omdat het in gebruik is.

Wie kan mij helpen met deze problemen want ik heb nu het spel gekocht en een nieuwe video kaart maar hij doet het nog niet goed. Ligt het aan die enorme pagefile misschien?

Bedankt voor het lezen

Update: Pagefile verplaatsen naar andere schijf helpt ook niet. Op de auto configure graphics instellingen draai het op 10 FPS

Bewerkt: door Mirr0r
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    221

  • Hanneswasco

    130

  • TaartJJ~!

    104

  • Djmaddox

    93

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hallo

ik heb op systemsrequirementslab gechekt en dit was er niet goed bij recommended: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz bij minimal was dit wel OK :tu: ? ik duim!!!

PS: ik moet dit snel weten!!!

alvast bedankt!!!

Bewerkt: door 456789
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo

ik heb op systemsrequirementslab gechekt en dit was er niet goed bij recommended: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz bij minimal was dit wel OK :tu: ? ik duim!!!

PS: ik moet dit snel weten!!!

alvast bedankt!!!

Voor GTA IV zal je normaal een Core 2 nodig hebben, en geen Pentium. Maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat een snelle Pentium D GTA IV op lage kwaliteit kan draaien, maar dat was dan wel op een Pentium D met meer dan 3 GHz, maar met wat geluk kan jouw processor GTA IV aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo

ik heb op systemsrequirementslab gechekt en dit was er niet goed bij recommended: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz bij minimal was dit wel OK :tu: ? ik duim!!!

PS: ik moet dit snel weten!!!

alvast bedankt!!!

Voor GTA IV zal je normaal een Core 2 nodig hebben, en geen Pentium. Maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat een snelle Pentium D GTA IV op lage kwaliteit kan draaien, maar dat was dan wel op een Pentium D met meer dan 3 GHz, maar met wat geluk kan jouw processor GTA IV aan.

bedankt hoeveel zou dit ongeveer kosten om up te graden??(en dan ineens een heel goeie)

of moet je dan een nieuwe computer kopen

Bewerkt: door 456789
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo

ik heb op systemsrequirementslab gechekt en dit was er niet goed bij recommended: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz bij minimal was dit wel OK :tu: ? ik duim!!!

PS: ik moet dit snel weten!!!

alvast bedankt!!!

Voor GTA IV zal je normaal een Core 2 nodig hebben, en geen Pentium. Maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat een snelle Pentium D GTA IV op lage kwaliteit kan draaien, maar dat was dan wel op een Pentium D met meer dan 3 GHz, maar met wat geluk kan jouw processor GTA IV aan.

bedankt hoeveel zou dit ongeveer kosten om up te graden??(en dan ineens een heel goeie)

of moet je dan een nieuwe computer kopen

Als je van een Pentium naar Core 2 processor gaat moet je vaak ook een nieuw moederbord kopen (een goed moederbord kost rond de 100 euro) en als processor raad ik je de Core 2 Quad Q6600 aan, deze is goed genoeg om de nieuwste spellen te draaien en kost maar rond de 180 euro. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Draai het spel op 2 PC's met volgende specs:

AMD 64 X2 5200+

XFX nVidia Geforce 8800GT Alpha Dog Edition 512MB

2 GB DDR2 RAM(heb al 2 GB sticks besteld)

en op een:

AMD 64 X2 4400+

Calibre nVidia Geforce 7900GTO 512MB

2 GB DDR2 RAM(heb al 2 GB sticks besteld)

Op de eerste PC draait het spel nog vrij goed maar op de tweede zit het vol texture bugs dus ik ga de beta drivers proberen. Als het niet goed draait zal ik de videokaart upgraden van de tweede naar een Asus 9600GT.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn computer:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Dell Inc.

- Computermodel: Inspiron 531

- Computernaam: PC-VAN-

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Dell Inc.

- Model: 0RY206

- BIOS Fabrikant: Dell Inc.

- BIOS Model: oC)Phoenix - AwardBIOSTeDell System v6.00PG

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+

- Kloksnelheid: 2600 MHz

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3070 MB RAM

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS, CDFS

- Grootte: 698,63 GB (698,63 GB)

- Vrije ruimte: 600,87 GB (600,87 GB)

CD-/DVD-ROM station

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Realtek

- Model: Realtek High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Radeon HD 2400 PRO

- Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor (0x94C3)

- Geheugengrootte: 128 MB VRAM

- Stuurprogramma: atidxx32.dll,atidxx64,atiumdag.dll,atiumdva.cap,atiumd64,atiumd6a,atitmm64, versie 7.01.01.838

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Dell Inc.

- Model: Dell E207WFP

- Schermresolutie: 1680x1050

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 59 Hz

Muis

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: HID-compliant muis

- Aantal knoppen: 0

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: HID-toetsenbordapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 10.1

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

- Versie: 6.0.6001

- Service Pack: Service Pack 1

-Kan ik GTA IV spelen?

-Kan ik gta iv spelen met een gewone logitech (dual action) controller

alvast bedankt _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo

ik heb op systemsrequirementslab gechekt en dit was er niet goed bij recommended: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz bij minimal was dit wel OK :tu: ? ik duim!!!

PS: ik moet dit snel weten!!!

alvast bedankt!!!

Voor GTA IV zal je normaal een Core 2 nodig hebben, en geen Pentium. Maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat een snelle Pentium D GTA IV op lage kwaliteit kan draaien, maar dat was dan wel op een Pentium D met meer dan 3 GHz, maar met wat geluk kan jouw processor GTA IV aan.

bedankt hoeveel zou dit ongeveer kosten om up te graden??(en dan ineens een heel goeie)

of moet je dan een nieuwe computer kopen

Als je van een Pentium naar Core 2 processor gaat moet je vaak ook een nieuw moederbord kopen (een goed moederbord kost rond de 100 euro) en als processor raad ik je de Core 2 Quad Q6600 aan, deze is goed genoeg om de nieuwste spellen te draaien en kost maar rond de 180 euro. ;)

En de RAM en grafische kaart en de harde schijf zijn die dan compatibel? ik heb DDR2 en nu een NVIDIA GeForce 8800 GT van harde schijf iets van SATA 2 :?:bonk: (ik weet hier niet zo veel van) :cab: :$

Bewerkt: door 456789
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo

ik heb op systemsrequirementslab gechekt en dit was er niet goed bij recommended: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz bij minimal was dit wel OK :tu: ? ik duim!!!

PS: ik moet dit snel weten!!!

alvast bedankt!!!

Voor GTA IV zal je normaal een Core 2 nodig hebben, en geen Pentium. Maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat een snelle Pentium D GTA IV op lage kwaliteit kan draaien, maar dat was dan wel op een Pentium D met meer dan 3 GHz, maar met wat geluk kan jouw processor GTA IV aan.

bedankt hoeveel zou dit ongeveer kosten om up te graden??(en dan ineens een heel goeie)

of moet je dan een nieuwe computer kopen

Als je van een Pentium naar Core 2 processor gaat moet je vaak ook een nieuw moederbord kopen (een goed moederbord kost rond de 100 euro) en als processor raad ik je de Core 2 Quad Q6600 aan, deze is goed genoeg om de nieuwste spellen te draaien en kost maar rond de 180 euro. ;)

De meeste games van dit moment gebruiken maar 1 core toch, dus is de E8500 geen betere optie?

Link to comment
Delen op andere websites

Als proccesor raad ik aan Dual Core

Quad Core is niet gemaakt voor gaming maar voor

mensen die veel dingen tegelijk doen zoals ,

Photoshoppers, videobewerkers enz.

Dual Core is best voor gaming

@456789 : Je harde schijf heeft hier niets mee te maken hoor

Een harde schijf is een harde schijf , het is je proccesor, RAM en videokaart die telt voor games ;)

Uiteraard heb je ook genoeg ruimte nodig voor te installeren

Gratzz

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo

ik heb op systemsrequirementslab gechekt en dit was er niet goed bij recommended: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz bij minimal was dit wel OK :tu: ? ik duim!!!

PS: ik moet dit snel weten!!!

alvast bedankt!!!

Voor GTA IV zal je normaal een Core 2 nodig hebben, en geen Pentium. Maar ik weet uit betrouwbare bronnen dat een snelle Pentium D GTA IV op lage kwaliteit kan draaien, maar dat was dan wel op een Pentium D met meer dan 3 GHz, maar met wat geluk kan jouw processor GTA IV aan.

bedankt hoeveel zou dit ongeveer kosten om up te graden??(en dan ineens een heel goeie)

of moet je dan een nieuwe computer kopen

Als je van een Pentium naar Core 2 processor gaat moet je vaak ook een nieuw moederbord kopen (een goed moederbord kost rond de 100 euro) en als processor raad ik je de Core 2 Quad Q6600 aan, deze is goed genoeg om de nieuwste spellen te draaien en kost maar rond de 180 euro. ;)

De meeste games van dit moment gebruiken maar 1 core toch, dus is de E8500 geen betere optie?

En daarbij is het toch zo dat er veel programma's zijn die quad core niet ondersteund?

Link to comment
Delen op andere websites

@iedereen die gereageerd heeft thx ik zal eerst eens testen en dan woaarschijnlijk een groot deel van mijn spaarcenten moeten uitgeven maja alles voor GTA IV

Wilt er iemand zeggen welke ik nu het beste kan kopen en waar in belgië ergens en hoeveel zou dit kosten met moederbord erbij? ksnapte er niet zoveel van :-(:N

Bewerkt: door 456789
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...